Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@10:10:49 GMT

خداقوت زائران پاکستانی به خادمان سیستان و بلوچستان+فیلم

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۲۶۲۵

خداقوت زائران پاکستانی به خادمان سیستان و بلوچستان+فیلم

‍‍‍‍‍‍

درحالی زائران پاکستانی با مشقت زیاد، کشور خود را به قصد پیاده روی اربعین حسینی ترک می‌کنند که دلدادگان حسینی در مرز میرجاوه چشم انتظار استقبال گرم از این زائران هستند و آن‌ها را بدون هیچ مشکلی به سمت کشور عراق راهی می‌کنند. ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، روزهای رسیدن به اربعین به شمارش افتاده است‌ بسیاری از عاشقان حسینی برنامه ریزی می‌کنند تا در چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش خود را تا قبل از این روز به شهر کربلا و حرمین شریفین در کشور عراق برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای منتهی به اربعین حال و هوای سیستان و بلوچستان با همه جای کشور متفاوت است چرا که زائران پاکستانی اربعین حسینی(ع) از نقطه صفر مرزی در شهرستان میرجاوه وارد خاک ایران می‌شوند و از این استان به قصد حضور در راهپیمایی عظیم اربعین راهی عتبات عالیات می‌شوند.

پیاده روی اربعین نیاز به مقدمه چینی ندارد

یکی از زائران پاکستانی اربعین که پای پیاده قصد زیارت کربلای معلی را کرده در گفتگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: قبلا یک بار بدون پیاده روی حرم اباعبدالله الحسین (ع) را زیارت کرده ام اما زمانی که به حرم رسیدم احساس می‌کردم چیزی در وجودم کم است چون نیاز به کسی داشتم که در حرم برایم روضه بخواند  و در مورد اربعین برایم صحبت کنم داشتم.

درانی ادامه داد: حالا که قسمت شده پیاده به کربلای معلی مشرف شوم احساس می کنم رسیدنم به حرم نیاز مقدمه‌چینی ندارد چون در پیاده روی هر یک قدمی که برمی داریم یک قدم به زیارت نزدیک می شویم.

سختی‌های رسیدن به خاک ایران

یکی دیگر از زائران پاکستانی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: زیارت حرم اباعبدالله الحسین در اربعین با دیگر روزهای سال متفاوت است چراکه در این ایام همه به سر و سینه می زنند و برای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین ماتم گرفته اند.

ختک ادامه داد: برای اینکه زائر امام حسین(ع) باشیم باید پس از طی مسافتی حدود 1500 کیلومتر در خاک پاکستان خودمان را با دشواری فراوان به خاک ایران برسانیم تا از طریق مرز میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان و پس از آن جهت پیوستن به عاشقان حسینی در پیاده روی اربعین شرکت کنیم.

وی با بیان اینکه همراه دیگر زائران مسیر 10 ساعته کویته تا مرز میرجاوه را حدود 30 ساعت با اتوبوس سپری کرده است عنوان کرد: با توجه به اینکه در کشور پاکستان ناامنی وجود دارد زائران باید برای اجتماع تعدادی اتوبوس در کویته منتظر بمانند تا بتوانند به صورت کاروانی و گروهی توسط نیروهای ارتش پاکستان تا مرز ایران اسکورت شوند چون امکان سفر به جنوب حفاظت نیروهای ارتش برای زائران پاکستانی وجود ندارد به همین دلیل زمان زیادی را از دست می دهد.

قدردانی زائران پاکستانی از زحمات خادمان سیستان و بلوچستان

یکی دیگر از زائران پاکستانی که جهت استراحت موقت در زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان حضور دارد در گفتگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: مردم ایران انسانهای شریفی هستند و از لحظه ورود ما به خاک ایران مانند خانواده خود با ما رفتار کرده اند ارائه خدمات رایگان از جمله ناهار، شام، اسکان، سرویس های بهداشتی و هماهنگی اتوبوس جهت حمل زائران که در کشور ایران به زائران پاکستانی می‌شود بسیار تحسین برانگیز است چون برخی افراد در پاکستان تا جایی که می‌توانند به شیعیان ظلم می‌کنند ‌ و هزینه فروش کالا های خود را برای زائران تا چندین برابر واقعی بالا میبرند.

حسینی افزود: نحوه خدمات رسانی و پذیرایی مردم سیستان و بلوچستان بسیار عالی است همه ما زائران پاکستانی واقعاً از زحمات مردم این استان ابراز رضایت داریم و قدردان زحماتی که آنها برای زائران پاکستانی می کشند هستیم.

مردم و مسئولان سیستان و بلوچستان همه دست در دست یکدیگر داده اند تا به بهترین نحو اعزام زائران پاکستانی از مرز میرجاوه تا مرز خروجی شلمچه را انجام دهند فراهم کردن تمهیدات لازم در طول مدت حضور زائران پاکستانی در استان از جمله خدمات و امکانات رفاهی و پذیرایی با غذای گرم و بهداشت و درمان گوشه ای از زحمات مردم سیستان و بلوچستان برای زائران پاکستانی است تا این زائران و دلباختگان حسینی بدون هیچ مشکلی به زیارت عتبات عالیات مشرف شوند.

گزارش از شبنم پودینه

انتهای پیام/ن

R7843/P1361/S6,65/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۲۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی

ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در نشست تسهیل در تردد زائران اربعین در محور‌های مواصلاتی کشور در ایلام که با حضور معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیران کل ستادی و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های مرزی و معین برگزارشد با اشاره به تردد بیش از ۱۳۲هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین در مدت زمان اجرای طرح اربعین حسینی سال گذشته تصریح کرد: در این مدت ۱۵هزار زائر نیز از پایانه برکت به آذربایجان غربی توسط ناوگان حمل ونقل عمومی جابجا شدند که افزایش ۳۸درصدی را شاهد بودیم و در این خصوص چالش‌ها احصا شده که رفع آن‌ها جهت تسهیل تردد زایران ضروری است.

وی اظهار کرد: تعیین مرز برای ورود و خروج زوار در زمان ثبت نام در سامانه اربعین براساس استان محل سکونت یا تمایل شخص در جهت برنامه ریزی براساس آمار دقیق در هر دو مرز، تردد مستقیم زائرین از داخل کشور به داخل خاک عراق و کربلا توسط ناوگان مسافربری ایرانی و درصورت کمبود ناوگان ایرانی انتقال مسافران به مرز حاج عمران و سپس استفاده از اتوبوس‌های عراقی تا عتبات عالیات از پیشنهادات اداره کل درجهت حل چالش‌های مطرح شده در سال گذشته است.

دست نشان خاطر نشان کرد: تعیین مسیر اتوبوس‌ها و هدایت آنها به سکوها، قرار گیری کانکس ابطال قبض پارکینگ در محل مناسب، ارائه بلیط به ازای دریافت پاسپورت برای جلوگیری از ازدحام، نصب تابلو‌های مشخص کننده مسیر و بنر‌های راهنمایی، ارائه نرخ کرایه منصف و تهیه نرم افزار پلاک خوان از پیشنهادات اداره کل در جهت خدمات بهتر در پایانه برکت است.

دست نشان درخصوص اهم اقدامات انجام شده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در اربعین ۱۴۰۲ درمحور‌های منتهی به مرز تمرچین نیز افزود: لکه گیری و روکش آسفالت با اعتبار ۱۵۷میلیارد تومان و به طول ۴۵کیلومتر، اجرای خط کشی به طول ۱۰۰۰کیلومتر و با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، اجرای روشنایی به طول ۱۰کیلومتر و اعتبار ۲۰میلیارد تومان، تهیه ونصب تابلو و علایم به تعداد ۹هزارو ۷۵۰عدد و اعتبار ۲۰میلیارد تومان، افزایش گیت‌های گذرنامه در محل پایانه مرزی تمرچین به تعداد ۳۸مورد، مرمت و بهسازی سالن‌های مسافربری و تجاری پایانه بااعتبار ۲میلیارد تومان، تهیه ونصب ۱۶دستگاه کولر و ۵دستگاه آب سرد کن با اعتبار ۳ونیم میلیارد تومان ازجمله اقدامات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در اربعین ۱۴۰۲بود.

وی تصریح کرد: اورهال روشنایی محور پیرانشهر-تمرچین به طول ۵کیلومتر با اعتبار مورد نیاز ۱۰ میلیارد تومان، خاک برداری و خاکریزی در مسیر تمرچین به طول ۳۰هزار مترمربع با اعتبار مورد نیاز ۵میلیارد تومان، تعمیر تابلو و گاردریل به طول ۱۵۰کیلومتر با اعتبار مورد نیاز ۲۰میلیارد تومان و اجرا‌ی خط کشی محور منتهی به تمرچین به طول ۱۵۰۰کیلومتر با اعتبار مورد نیاز ۲۰میلیارد تومان از برنامه‌های پیش رو در اجرای طرح اربعین حسینی ۱۴۰۳است.

این مقام مسئول یاد آور شد: فعال سازی اتاق پایش تصویری مستقر در پایانه مرزی تمرچین جهت بهره برداری از سامانه‌های تردد شمار و نظارت تصویری، استقرار همکاران مرکز مدیریت راه‌ها بصورت شیفت‌های ۲۴ساعته در اتاق پایش تصویری پایانه مرزی تمرچین، اخذمجوز نصب دوربین‌های نظارتی در محوطه پایانه مرزی تمرچین جهت پایش زائرین با اعتبار مورد نیاز ۱۸۰میلیارد ریال و اخذ مجوز نصب ۲سامانه ثبت تخلف در کریدور اربعین از دیگر برنامه‌های اجرایی اداره کل برای اربعین ۱۴۰۳ است.

دیگر خبرها

  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان
  • اعزام زائران عمره خراسان‌ جنوبی عصر امروز از فرودگاه زاهدان