Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ برنامه ارتقای آموزش قرآن پایه سوم ابتدایی طی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش از فردا، سه‌شنبه، اول آبان‌ماه در بیش از 60 هزار مدرسه ابتدایی و با حضور 65 هزار معلم پایه سوم دبستان، به صورت همزمان در سراسر كشور و پی در پی و هر روز در یک‌ساعت کامل(ترجیحاً زنگ اول یا دوم) آغاز می‌شود و تا سه‌شنبه، 13 آذرماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح در تمامی کلاس‌های پایه سوم مدارس ابتدایی سراسر کشور اجرا می‌شود و 65 هزار معلم پایه سوم در مدارس ابتدایی سراسر کشور(اعم از مدارس دولتی و غیر دولتی) در طرح مشارکت دارند.
آموزش روخوانی قرآن طی طرح 33 روزه برعهده آموزگاران پابه سوم ابتدایی است و به منظور ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای آموزگاران پایه سوم ابتدایی در آموزش قرآن در سال‌های قبل دوره‌‌های متعددی برگزار شده است که در صورت نیاز دیگر مناطق، این دوره‌‌ها برپا می‌شود.
طرح ارتقای آموزش قرآن در پایه سوم ابتدایی دو سال به صورت آزمایشی انجام شد و سپس ارزیابی آن نشان داد که تجمیع ساعات آموزش قرآن در طی یک محدوده زمانی خاص تأثیر معناداری در پیشرفت دانش‌آموزان داشته است.
این طرح درصدد است که با اصلاح و تکمیل اجرای آموزش قرآن در پایه سوم ابتدایی، تقویت توانمندی و مهارت معلمان در آموزش قرآن و بهبود فرایند اجرای کامل برنامه آموزش قرآن در مدارس و نظارت مستمر بر آن، زمینه کسب مهارت روخوانی را برای دانش‌آموزان فراهم آورد.
طبق اسناد تحولی از جمله سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند برنامه درسی ملی و نیز اهداف آموزش عمومی قرآن کریم(مصوب شورای توسعه فرهنگ قرآنی) مهم‌ترین مأموریت و وظیفه وزارت آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه‌های لازم جهت دستیابی همه دانش‌آموزان به مهارت صحیح‌خوانی قرآن است. بنا بر این تمامی امكانات و فوق برنامه باید برای تحقق سواد قرآنی قرار گیرد.
طبق اهداف مصوب، انتظار می‌رود، دانش‌آموزان در پایان دوره ابتدایی بتوانند قرآن را صحیح بخوانند. لازمه دستیابی به این هدف، آن است که دانش‌آموزان حداقل در پایان پایه سوم ابتدایی توانایی روخوانی قرآن که منظور خواندن شمرده و آرام قرآن است، به‌ دست آورده باشند.
یادآور می‌شود،
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی مؤسسات قرآنی قرآن طرح آموزش قرآن پایه سوم ابتدایی مدارس ابتدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور