Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول موکب مردمی امام رضا(ع) تبریز گفت: موکب مردمی امام رضا(ع) به‌صورت مردمی و خودجوش از 3 سال پیش در ایام اربعین در راستای خدمت‌رسانی به زائران در تبریز مستقر می‌شود و به میزبانی از زائرانی که از کشورهای ترکیه و آذربایجان عازم زیارت اربعین می‌شوند، می‌پردازد.

حجت‌الاسلام «حسن شعبانی» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت خدمت‌رسانی شایسته به زائران حسینی، اظهار کرد: این موکب مردمی با ارائه‌ی غذای گرم و سرد هم‌چنین فراهم کردن مکان استراحت و اجرای برنامه‌های فرهنگی در خدمت زواری است که از این مسیر عبور می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی با بیان این‌که این موکب مردمی امام رضا(ع) در مسجد النبی(ص) واقع در سه راهی فرودگاه تبریز مستقر است، افزود: اصل قضیه پیاده‌روی اربعین در راستای همگرایی جهان اسلام و به ویژه پیروان مکتب اهل بیت(ع) بوده و زائران حسینی از هر کشور و از هر مسیری که عبور می‌کنند، دل‌هایشان را به یکدیگر نزدیک کرده و شور حسینی می‌آفرینند. 

 مسئول موکب مردمی امام رضا(ع) تبریز با بیان این‌که در آذربایجان‌شرقی سه موکب مردمی در نقاط مختلف استان در ایام اربعین مستقر شده و به زوار حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند، تصریح کرد: موکب مردمی امام رضا(ع) تنها موکب مردمی مستقر در تبریز است که با توجه به حجم زوار در این مسیر کفایت می‌کند. 

شعبانی افزود: موکب‌های اربعینی همان‌گونه که توانسته‌اند فضای شورآفرینی در مسیر کربلا ایجاد کنند، طی دو سال اخیر در داخل ایران اسلامی نیز به راه افتاده و به زوار اربعینی خدمت‌رسانی می‌کنند، معتقدم این حرکت‌ها هر سال پربارتر شده و برکات اجتماعی و فرهنگی بسیاری در پی خواهد داشت. 

 وی با بیان این‌که خدمت‌رسانی موکب امام رضا(ع) به جهت این‌که امسال در مسیر خوبی قرار گرفته است، بیشتر به چشم می‌خورد، گفت: این موکب طی سه سال متوالی در ایام اربعین مستقر شده و به خدمت‌رسانی از زوار حسینی می‌پردازد. 

این کارشناس مسایل مذهبی در ادامه به اهمیت پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و افزود: در کنار همه برکات معنوی پیاده‌روی اربعین، قطعاً این حرکت قدرت نمایی جهان تشیع در مقابل دشمنان است و این تجمع میلیونی که طبق تخمین‌ها گاهاً 30 الی 40 میلیونی نیز می‌شود فرصتی برای انسان‌های آزاده در سراسر دنیا به وجود می‌آورد تا متوجه جهان تشیع شده و تحقیق و بررسی کرده و به شناخت بهتری برسند. 

موکب مردمی امام رضا(ع) در مسجدالنبی سه‌راهی فرودگاه شهر تبریز در راستای خدمت‌رسانی به زائران حسینی از کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان مستقر شده است، این زائران از مرز بازرگان وارد ایران شده و به سمت مرز شلمچه حرکت می‌کنند تا به تجمع میلیونی اربعین حسینی ملحق شوند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اربعین 97 اربعين حسيني منطقه آذربایجان شرقی موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی امروز دوشنبه از خدمات این کشور برای حجاج ایرانی قدردانی و تشکر کرد.

عنایتی ضمن استقبال از سفر شهروندان عربستانی به ایران، گفت: «ما مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی هستیم که به ایران سفر می‌کنند. از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد».

وی درباره ورود نخستین گروه از عمره‌گذاران ایرانی به عربستان پس از ۹ سال، تأکید کرد: «این افراد نخستین گروه از عمره‌گذاران هستند، ولی پس از موسم حج، این سفرها ادامه خواهد داشت».

مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به عمره، بامداد امروز دوشنبه با حضور عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان در ایران، در فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی برگزار شد.

محمدحسین آجیلیان مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها خبر داد که از امروز روزانه ۲ پرواز برای انتقال زائران عمره به عربستان انجام می‌شود.

زائران ایرانی در قالب کاروان‌های ۸۵ نفره به زیارت خانه خدا می‌روند. رئیس سازمان حج سیدعباس حسینی می‌گوید که «اعزام عمره‌گزاران ۱۰ روز طول می‌کشد.» بر همین اساس آخرین پرواز عمره ۱۳ اردیبهشت صورت می‌گیرد.

عمره که سال ۹۴ تعطیل شده بود، سال گذشته قرار بود با اعزام ۷۰ هزار نفر در ۲ ماه برقرار شود که به دلیل مشکل فنی در پروازها هیچ اعزامی صورت نگرفت.

کد خبر 846497 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه عربستان

دیگر خبرها

  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • درخواست حسینی از عمره‌گزاران ایرانی برای احترام به قوانین عربستان
  • ۴۵ خدمت شاخص سپاه الغدیر استان یزد در سال ۱۴۰۲ + فیلم
  • سپاه خدمت‌رسان مردم در سیل است
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد
  • ارتش و سپاه؛ لشکر خدمت
  • جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد