Web Analytics Made Easy - Statcounter

توجه ویژه رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید به ارتقای وضعیت معیشتی مردم و بویژه طبقات ضعیف، خود مایه امید و امیدواری است؛ به شرط آن که مسئولان هم از بن بست های فکری خود رهایی یابند و به کار عملی جهادی همت گمارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، «معیشت مردم»، مهم ترین و یا حداقل، یکی از مهم ترین مطالبات رهبری معظم انقلاب در طول سالیان و به ویژه سال های اخیر از مسئولان بوده است؛ نکته ای که حضرت آیت الله خامنه ای همین چند روز قبل هم در جلسه با سران قوا باز هم بر آن تأکید کردند:

«حل مشکلات جاری اقتصاد کشور و تأمین نیازهای عمومی مردم، نیازمند کار جهادی و تلاش فوق‌العاده است زیرا این مشکلات به‌ویژه مشکل گرانی و کاهش قدرت خرید، معیشت بخش زیادی از مردم به‌ویژه طبقات ضعیف را دچار تنگنا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اینچنین است که معیشت در کلام مقام معظم رهبری با واژگانی مانند «کاهش قدرت خرید مردم »و «در تنگنا بودن مردم بویژه طبقات ضعیف» همراه می شود تا مشخص شود که ایشان تا چه اندازه بر این مسائل تأکید داشته و دارند.

همان گونه که گفته شد؛ تأکیدات حضرت آقا در این باره، تنها محدود به روزها و ماه های اخیر نیست؛ بلکه ایشان بارها و بارها این نکته را به مسئولان متذکر شده اند که متن زیر، یکی دیگر از این نمونه هاست:

«من سه جهت‌ گیری عمده را توصیه می کنم؛جهت‌ گیریِ اوّل، پرداختن به مشکلات مردم - امروز در درجه‌ ی اوّل، مشکلات اقتصادی و معیشتی- است؛ این کارِ اوّلی است که از این سه کارِ هم‌ زمان باید انجام بگیرد؛ این اوّلینش است: پرداختن به مسائل داخلی، پرداختن به مشکلات مردم، مسئله‌ ی معیشت و اقتصاد؛ که این را باید ان‌ شاء الله به یک نقطه‌ ی قابل قبولی رساند ... .»

این چنین است که معظم له بارها بیان داشته اند که مسئله‌ ی اقتصاد، مسئله‌ ی اولویّت‌دار کشور است و این تنها مربوط به امسال نیست؛ بلکه چند سال است این مسئله در رأس اولویّت های فوری کشور قرار دارد و نیاز به تحرّک اقتصادی به شکل صحیح و با برنامه‌ریزی صحیح، در این چند سال محسوس بوده است. ایشان همچنین بیان داشته اند که اولویّت دشمن هم مسئله‌ ی اقتصادی است؛ یعنی امروز دشمنان جمهوری اسلامی برای اینکه بتوانند اهداف خودشان را در مورد ایران و ایرانی و جمهوری اسلامی محقّق کنند، دنبال راهکارهای اقتصادی، و یا به تعبیر درست‌ تر، دنبال ضربه‌ زدن اقتصادی به ملّت ایرانند؛ به بیان دیگر هدف دشمن این است که بتواند با فشار اقتصادی، ملّت ایران را نسبت به نظام اسلامی و جمهوری اسلامی دلسرد و دلزده کند و بین ملّت ایران و نظام اسلامی فاصله بیندازد و هدف های خودش را از این راه دنبال کند.

و اما این اولویت بارها از سوی مراجع معظم تقلید و بویژه مراجع قم هم تکرار شده که برای نمونه به این بخش از سخنان آیت الله نوری همدانی اشاره می شود:

«مردم ازلحاظ معیشت در مضیقه و سختی هستند، این موضوعی بوده که به ارز و سکه مربوط نیست بلکه به توجهات مسئولان برمی‌گردد، مردم باید چه قدر باید صبر کنند تا مشکلات معیشتی ‌شان حل شود، مضیقه مردم یک مصیبتی در جامعه است که باید مسئولان و مرجعیت به آن توجه داشته باشند، اگر بی‌کفایتی هست باید آن را موردتوجه قرار دهیم و با آن برخورد کنیم.»

با همه این مشکلات و مصائب، یک کلام تکرارشونده از سوی رهبری معظم بارها تکرار شده و می شود؛ بیانی امیدوارکننده که نشان می دهد آینده ای روشن در انتظار کشور و ملت است:

«هیچ بن بستی در کشور وجود ندارد.»

این بیان البته بیشتر خطاب به مسئولان ارشد کشور و از جمله رئیس جمهور محترم است؛ مسئولانی که به جای استفاده از اصطلاحات بی معنایی مانند «باید فلان کرد» و «باید چه شود»، باید به طور واقعی، به عمل و کار بیندیشند و از حرف زدن های بیهوده و خسته کننده بپرهیزند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۲۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه

مینویی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان مراغه گفت: رفع مشکلات ترافیکی مناطق مختلف شهری و برون شهری با همکاری و همراهی همه دستگاه‌های متولی امر ممکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه مطالبات بسیاری در زمینه معضلات و مشکلات ترافیکی شهرستان مطرح می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: روان‌سازی ترافیک معابر اصلی شهر و اصلاح نواقص موجود در آنها مهمترین دغدغه‌های ترافیک شهر مراغه است.

فرماندار مراغه گفت: کمبود جای پارک در معابر داخل شهر به ویژه در هسته مرکزی مشکلات زیادی برای شهروندان بوجود آورده است افزود: وقتی در معابر داخل شهر جای پارک وجود ندارد رانندگان در محل‌های ممنوع پارک یا به صورت دوبله توقف می‌کنند که این امر موجب ایجاد نابسمانی و بی نظمی در ترافیک و نارضایتی سایر شهروندان می‌شود.

مینویی در این جلسه به رفع موانع ترافیکی و ساماندهی خیابان کاشانی و جام جم اشاره و بر رفع مشکل سد معبر و ساماندهی دست فروشان تاکید کرد.

وی اضافه کرد: فرهنگسازی برای اجرای طرح‌های ترافیکی از جمله احداث پیاده راه و نیز وارد نشدن خودرو‌های تک سرنشین به هسته مرکزی شهر از راهکار‌های اساسی برای گشودن گره ترافیک شهری مراغه است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری
  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند