Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@08:19:52 GMT

اولین نوزاد آی.‌وی.‌اف در زاهدان متولد شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۳۰۱۴

اولین نوزاد آی.‌وی.‌اف در زاهدان متولد شد

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، نخستین نوزاد زاهدانی از طریق روش‌های پیشرفته درمان ناباروری آی. وی. اف. (IVF)، صبح امروز در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان متولد شد.
محمد هاشمی‌شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این خصوص بیان کرد: والدین این نوزاد پنج سال پس از ازدواج دچار ناباروری بودند که با مراجعه به این مرکز نتایج مطلوب را کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: روش‌های پیشرفته درمان ناباروری از جمله روش IVF یا تلقیح آزمایشگاهی از آذرماه سال گذشته در بیمارستان علی‌ابن ابیطالب(ع) زاهدان راه اندازی شد.
وی ادامه داد: با راه اندازی این مرکز جامع علاوه بر جلوگیری از مراجعه شهروندان سیستان و بلوچستان به سایر استان‌های کشور برای درمان، 85 درصد هزینه‌های خدمات ناباروری برای بیماران رایگان درآمد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: تاکنون 2 هزار زوج نابارور سیستان و بلوچستان در این مرکز تشکیل پرونده دادند و کارهای درمانی آنان در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن ناباروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۳۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید

به گزارش «تابناک»، محسن حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: معمولاً بارش‌های بهاری با توجه به انرژی بالای همرفتی سیستم ناشی از امواج جوی کم دامنه باعث رخداد رگبار باران، رعدوبرق شدید و تندباد شدید لحظه ای همراه با بارش تگرگ می‌شود که می‌تواند مخاطرات جوی خطرناکی را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: از ویژگی های این نوع سیستم توزیع غیر همگون بارش به صورت نقطه ای در محل های مختلف در مساحت کوچک با شدت بالا است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از ۳۲ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی استان گزارش باران مخابره شد، که میزان بارش از مرکز تحقیقات زاهدان ۲۵، چاه رحمان از توابع زاهدان ۴۰، سیادک ۱۵.۴، نصرت آباد ۴.۷، میرجاوه ۲۲، زابل ۰.۹، زهک ۴.۸ میلی متر بوده است.

وی بیان کرد: بارش‌های بهاری تا جمعه در سیستان و بلوچستان تداوم دارد، که باعث رخداد رگبار و رعد و برق برخی نقاط رگبار و رعد و برق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

حیدری عنوان کرد: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد. شمال سیستان و بلوچستان از جمعه وزش باد برخی ساعات بادشدید و گردوخاک انتظار می‌رود.

دیگر خبرها

  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • پیرترین پدر و مادرها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد