Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره وجود بیش از حد مجاز فلزات سنگین در آب های استان گفت: در آزمایش های مستمری که انجام می شود، تاکنون گزارشی و حتی نمونه ای از وجود فلزات سنگین در منابع تامین آب شرب روستایی نداشته ایم.

محبعلی رنج ور روز دوشنبه در گفت و گو اختصاصی با ایرنا با تاکید بر اینکه برای تامین آب شرب روستاها از آب های سطحی استفاده نمی کنیم، افزود: منابع تامین آب شرب در حوزه روستایی استان آب های زیرسطحی، چاه ها و در مناطق جنوبی که به طور عمده کوهستانی هستند، چشمه هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه چشمه های استان فلزات سنگین و املاح ندارند، ادامه داد: کیفیت آب چشمه های استان در حوزه روستایی بویژه در مناطق جنوبی همچون رودبار ، اشکورات و دیلمان به گونه ای است که آب های معدنی از آنها تهیه می شود و کیفیت بسیار خوبی هم دارند.
به گفته مدیرعامل آبفار گیلان، در بعضی نقاط جلگه در آب چاه ها آهن و منگنز داریم اما این موضوع هیچ ارتباطی با فلزات سنگین ندارد ضمن اینکه برای اطمینان از سلامت آب شرب روستاییان، بطور مستمر پایش و کنترل آب شرب با همکاری مرکز نظارت بهداشت انجام می شود.
وی تصریح کرد: در برخی نقاط سختی آب داریم اما تاکنون گزارش محرمانه و غیرمحرمانه ای مبنی بر حتی نمونه ای از وجود فلزات سنگین در آب های حوزه روستایی نداشته ایم و اگر در حوزه تامین آب شرب روستایی نمونه ای از وجود فلزات سنگین به ما گزارش شود، بلافاصله آن را از مدار تامین آب خارج و منابع جایگزین تعریف می کنیم.
رنج ور ادامه داد: البته تاکنون آزمایش های سنجش اندازه گیری فلزات سنگین در آب در آزمایشگاه های خارج از استان شامل دانشگاه تهران و دانشگاه کرج انجام می شده اما سال گذشته از محل اعتبارات ملی دستگاه مرتبط (دستگاه آی سی پی (ICP) ) بمنظور سنجش فلزات سنگین آب شرب روستاییان به مبلغ یک میلیارد تومان خریداری شده که در ماه های آینده راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: این دستگاه برای نخستین بار در حوزه آب و فاضلاب روستایی کشور در گیلان راه اندازی می شود که در نوع خود منحصر بفرد است و ظرفیت خوبی نه تنها برای اندازه گیری فلزات سنگین آب های استان بلکه برای استان های دیگر نیز محسوب می شود.
استان گیلان دو میلیون و 530 هزار و 696 نفر جمعیت دارد که از این تعداد، 927 هزار و 660 نفر شامل 313 هزار و 957 خانوار در مناطق روستایی ساکن هستند.
به گزارش ایرنا، آب شرب حدود یک هزار و 800 روستای گیلان با جمعیتی بالغ بر 700 هزار نفر از حدود 600 دهنه چشمه و نزدیک به 400 حلقه چاه تامین می شود.
7296/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آبفار گيلان سلامت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۳۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| اگر جنگ فراگیر شود پدافند اسرائیل از کار می‌افتد

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی تحلیلی به مقابله سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی با پهپادها و موشک‌های ایرانی پرداخت. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی تحلیلی به مقابله سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی با پهپادها و موشک‌های ایرانی پرداخت. این روزنامه در ابتدای گزارش خود نوشت: هیچ‌یک از متحدان اسرائیل با واکنش شدید اسرائیل علیه ایران موافق نیستند و اعلام کرده‌اند در آن همکاری نخواهند داشت.بنابراین بعید است در صورت درگیری و نبردی گسترده بین ایران و اسرائیل، حمایت‌های غرب از این رژیم در طولانی‌مدت ادامه داشته باشد.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۳۳۱ هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد
  • ادعاهای اسرائیل درباره آنروا در گزارشی مستقل رد شد
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • سالانه ۶۰۰ هزارتن گوشت قرمز از دام سنگین تامین می شود
  • فیلم| اگر جنگ فراگیر شود پدافند اسرائیل از کار می‌افتد