Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه سوره از فارغ‌التحصیلی بیش از ۱۲ هزار دانشجو از این دانشگاه خبر داد و گفت: برخلاف سایر دانشگاه‌های کشور دانشگاه سوره با بحران صندلی خالی مواجه نیست و حتی بیش از ظرفیت موجود دانشجو پذیرش نموده است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد روشن در مراسم بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه سوره که امروز در حوزه هنری برگزار شد، این دانشگاه را دارای مزیت‌های نسبی قابل توجه در عرصه‌های مختلف علمی، آموزشی و پژوهشی دانست و گفت: اساسنامه دانشگاه سوره در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و این تنها دانشگاهی است که اساسنامه آن مستقیما توسط این نهاد به تصویب می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع دانشگاه غیر انتفاعی سوره اولین موسسه غیر دولتی در کشور است که در سال ۸۶ سند توسعه ۲۰ ساله آینده خود را تدوین نمود.

وی در ادامه تصریح کرد: سند توسعه ۲۰ ساله دانشگاه غیر انتفاعی سوره براساس سند توسعه ۱۴۰۴،‌ اهداف سازمان تبلیغات اسلامی و سایر اسناد بالادستی کشور تدوین شد و در این راستا یک سند تحول دیگری تهیه نمودیم تا این دانشگاه بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن جایگاه خود را ارتقاء دهد در واقع این سند به عنوان نقشه راه حرکت آتی دانشگاه سوره پیش روی اعضای هیات علمی و مدیران دانشگاه قرار گرفت و امروز که در آستانه بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه سوره هستیم، موفقیت‌ها و دستاوردهای قابل توجهی را کسب نمودیم.

رئیس دانشگاه سوره خاطرنشان کرد: براساس پژوهشی که یکی از اعضای هیات علمی این دانشگاه در سال ۸۸ انجام داد متوجه شدیم در سال‌های ۹۰ تا  ۹۲ تعداد متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها کاهش می‌یابد و دانشگاه‌های کشور با موضوعی با عنوان صندلی‌های خالی مواجه می‌شوند در نتیجه برای اینکه دانشگاه سوره نیز با این بحران مواجه نشود، اقدامات اساسی نظیر تعطیل برخی رشته‌های ناکارآمد، راه اندازی رشته‌های جدید و مورد نیاز جامعه، کیفی‌سازی آموزش و جلوگیری از توسعه کمی در دانشگاه صورت گرفت در نتیجه این اقدامات مانع از کاهش ورود متقاضی به دانشگاه شد.

دکتر روشن همچنین راه اندازی دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه سوره را یکی دیگر از اقدامات مفید این دانشگاه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر موفق شدیم در برخی از رشته‌های کارشناسی سه گرایش کارشناسی ارشد در دانشگاه تاسیس نماییم که به طور کلی راه اندازی رشته‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه سوره در سال ۹۲ گسترش بیشتری پیدا کرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه سوره در عرصه‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات مفیدی که در این دانشگاه صورت گرفت، جذب دانشجویان غیر ایرانی از منطقه می‌باشد بطوری که این برنامه از سال ۹۶ بطور جدی اجرایی شد و در حال حاضر تعدادی از دانشجویان غیر ایرانی بورسیه در دانشگاه سوره تحصیل می‌کنند،‌ ضمن اینکه با دانشگاه‌های خارجی نظیر دانشگاه مسکو و رم ایتالیا ارتباطات نزدیکی از لحاظ علمی و آموزشی داریم.

رئیس دانشگاه سوره با تاکید بر اینکه بیش از ۷۵ درصد اعضای هیات علمی این دانشگاه دارای رتبه استادیاری و بالاتر هستند، خاطرنشان کرد: ما به هیچ عنوان کمیت را فدای کیفیت و دانشگاه نمی‌کنیم، به همین دلیل مراحل جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه سوره با دقت و حساسیت بیشتری انجام می‌گیرد.

دکتر روشن با تاکید بر اینکه دانشگاه سوره به هیچ عنوان با بحران صندلی خالی در کشور مواجه نیست، گفت: همانطور که عنوان شد، بحث صندلی خالی دامن‌گیر بسیاری از دانشگاه‌ها حتی دانشگاه‌های دولتی شده است. این در حالی است که دانشگاه سوره مازاد ظرفیت موجود دانشجو وجود دارد. بطوری که در حال حاضر حدود ۵۶۰ استاد مدعو در دانشگاه وجود دارند و تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند که ۱۰۶۰ نفر آن‌ها در دوره کارشناسی ارشد تحصیل نموده‌اند، ضمن اینکه در سال جاری ۱۲۸۳ دانشجوی جدید وارد دانشگاه سوره شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دانشگاه سوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانی اشکذری،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، رسالت دانشکده تعلیم و تربیت را مشابه دانشگاه تربیت‌معلم دانست و اظهار کرد: میدان در تعلیم و تربیت مدارس است. با ارتباط ایجادشده بین دانشکده؛ عرصه و مدارس؛ میدان و استفاده از استادان با تجربه و مطلع در نظر داریم معلمانی کار بلد تربیت کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت نیروی ماهر توانستیم با ۳۰۰ دانشجوی بورسیه صنعت کاشی در کنار یادگیری دروس تئوری، انتقال مهارت را داشته باشیم. امسال جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویانی که ۷۰ درصد واحد خود را در صنعت گذرانده‌اند، خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد دانشگاه آزاد را مؤسسه غیردولتی و غیرخصوصی دانست که اموال آن برای مردم است و بیان کرد: در چند سال اخیر شاهد رشد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد بودیم و در دو سال گذشته ۱۰هزار دانشجو در این واحد دانشگاهی ثبت‌نام کردند.

دهقانی‌اشکذری، دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد را خانواده ۲۲ هزار نفری با بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو، چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز، نزدیک هزار استاد و معلم و ۸۰۰ کارمند برشمرد و عنوان کرد: مقام معظم رهبری امسال را جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری کردند، سال گذشته در واحد‌های استان، استخر پرورش ماهی، پرورش قارچ و نیروگاه خورشیدی، مجتمع گردشگری علمی و تولید لباس را دایر کردیم و در نظر داریم، امسال آنها را گسترش دهیم.

توحید و تعلم دو بال برای رسیدن به مقامات عالی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز توحید و تعلم را دو بال برای رسیدن به مقامات عالی دانست و گفت: بیگانگان تلاش خود را به کار بستند تا خدا را از جوانان بگیرند و در عوض اهداف مادی و غیرتوحیدی را در فکر و اندیشه آنها جای دهند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری اضافه کرد: در سفر دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به استان یزد به وی یادآوری کردیم که تعلیم و تربیت را از دبستان و از مجموعه مدارس دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کنید. کار فرهنگی در دانشگاه و برای دانشجویان خوب است؛‌ اما برای دانش‌آموزان و مقاطع دبستان تأثیرگذاری بیشتری دارد.

وی کتاب‌های معارف دانشگاه را فاقد جذابیت خواند و بیان کرد: جزوه‌ای از مباحث توحید تا معاد برگرفته از کتاب‌های شهید مطهری تهیه شده و در دانشگاه یزد مشغول به تدریس شدم. به مرور زمان، تعداد دانشجویان برای یاد گرفتن دروس معارف زیاد شد و استقبال بالا گرفت. این ریشه در بی‌روح بودن کتاب‌های معارف آن زمان دانشگاه داشت. اکنون جزوه‌ای برگرفته از ۱۰۰ مقاله تهیه شده که برای تدریس در دانشکده‌ها جالب و در جوانان تأثیرگذار است.

به گزارش آنا، در ادامه رؤسای واحد‌ها و معاونان اقدامات و دستاورد‌های خود را در شهرستان‌ها بیان کردند و حمایت نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد را سبب دلگرمی و انگیزه برای تلاش بیشتر دانستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجیری و مزدوری در اسلام مکروه است / نباید تمام حیثیت علمی و عملی انسان در اختیار کارفرما باشد
  • شاخصه‌های هنر انقلاب در دانشگاه درست تعریف نشده است
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند