Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت ارتباطات با اعلام هشدار درباره شیوه جدید کلاهبرداری از طریق تماس های بین المللی از مشترکان خواست که از پاسخگویی به تماس های ناآشنای خارجی خودداری کنند.

سید جمال هادیان با اشاره به کلاهبرداری جدید از روش برقراری تماس بین المللی و قطع سریع آن، گفت: برخی اپراتورهای واسط بین المللی خواسته یا ناخواسته در فرآیند تماس با شهروندان ایرانی و قطع سریع آن همکاری دارند که باعث افزایش هزینه های مشترکان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت ارتباطات، افزود:  برهمین اساس شرکت ارتباطات زیرساخت با ورود به این موضوع قصد شناسایی این اپراتورها را دارد و همزمان با شناسایی این اپراتورها، اقدام های لازم برای قطع ارتباط آنها انجام می شود.

وی افزود: کلاهبرداران ابتدا یک تماس کوتاه با مشترک برقرار کرده و به سرعت قطع می کنند اما تعداد زیادی از مشترکان تلفن همراه عادت دارند پس از هر تماس ناموفق اقدام به برقراری تماس با فرد تماس گیرنده کنند؛ به دلیل آنکه این تماس ها از سرشماره های بین المللی برقرار می شود، به محض تماس هزینه های سنگینی به مشترک ایرانی تحمیل می شود.

هادیان با اشاره به اینکه احتمال دارد منشا این تماس ها داخلی یا خارجی باشد، به تمام مشترکان تلفن همراه توصیه کرد: پس از برقراری هر تماس ناآشنا و بین المللی و قطع آن از پاسخگویی مجدد خودداری کنند تا متحمل هزینه های سنگین نشوند.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۳۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد

 به گزارش تابناک، رکنا نوشت: سرهنگ علی قاسم پور، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی ماموران پلیس در مترو در دو عملیات جداگانه موفق به دستگیری یک نفر سارق جیب بر حرفه ای و یک نفر کلاهبرداد حرفه ای با 60 هزار دلار شدند.

سرهنگ علی قاسم پور رئیس پلیس پیشگیری پایتخت عنوان کرد: افسران زبده پلیس مترو، متهم اول را در هنگام جیب بری از یکی از شهروندان مشاهده و شناسایی و او را غافلگیر و حین سرقت دستگیر نمودند و چهار دستگاه تلفن همراه مسروقه که به تازگی سرقت نموده بود در بازرسی از وی کشف شد و هر چهار نفر مالباخته شناسایی شدند.

وی افزود: متهم دوم در ایستگاه مترو با رفتارهای مشکوک توجه پلیس را به خود جلب کرد که با نزدیک شدن پلیس به متهم جهت بررسی، با رویت ماموران قصد متواری شدن را داشت که با هوشیاری و درایت ماموران بلافاصله دستگیر شد.

سرهنگ قاسم پور افزود: در بازرسی از متهم دوم از کیف او تعداد 600 قطعه اسکناس 100 دلاری تقلبی (60 هزار دلار) کشف شد که متهم اعتراف کرد قصد کلاهبرداری و فروش دلار های تقلبی در بازار آزاد به افراد کم تجربه و نا آشنا در شناخت ارز خارجی را داشته که با هوشیاری ماموران غافلگیر و دستگیر شد.

سرهنگ قاسم پور در پایان خاطر نشان کرد: متهمان 30 و 32 ساله دارای سابقه کیفری بودند که برای هر دو نفر پرونده تشکیل و به مرجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران