Web Analytics Made Easy - Statcounter

برئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: نظام پودمانی در حال احیاء است و براساس توافق با ستاد کل نیروهای مسلح دانشگاه جامع تمام سربازان دیپلم به بالا را جذب کرده و دوره‌های پودمانی برای آنان برگزار می‌شود. ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدحسین امید پیش از ظهر امروز در جمع مدیران مراکز علمی کاربردی استان فارس اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، دانش‌آموختگانی در این مراکز مشغول فعالیت شده و به آنان تسهیلاتی با نرخ دو درصد پرداخت می‌شود تا در جامعه و ایجاد اشتغال تاثیرگذار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: افزایش مهارت مدرسان دانشگاه جامع موضوع مهمی بوده که در سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته و افرادی که قرار است تدریس کنند باید دارای چهارچوب‌های خاص قانونی باشند.

امید افزود: اگر امروز می‌خواهیم در کارآفرینی و اشتغال مهارت داشته باشیم باید به سمت مهارت‌آموزی برویم و دانشجویانی تربیت کنیم که با تخصص لازم وارد فضای کسب و کار شوند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خاطرنشان کرد: ما دانشگاه مهارتی هستیم و می‌خواهیم وارد عرصه تربیت نیروهای جوان باشیم و این مهم نیز روز به روز در دانشگاه علمی و کاربردی رو به رشد و توسعه است.

وی گفت: امسال نیز سامانه‌ای در موضوع آموزش تدوین شده که بر اساس آن، نظرسنجی در حال انجام است تا برخی رشته‌ها را تغییر داده و برخی رشته‌ها نیز در دانشگاه افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: برای نخستین بار از مهرماه سامانه باز شده تا ثبت‌نام انجام دانشجویان ترم بهمن انجام شود. 

امید به موضوع تعطیلی برخی از مراکز علمی کاربردی وابسته به دولت اشاره کرد و گفت: این مصوبه شورای عالی اداری بود و ما موظف به اجرا هستیم که به بهترین نحو ممکن نیز اجرا می‌کنیم و در این راه درخواست ما این است که مراکز دولتی تعطیل نشده و قابل واگذاری باشد.

وی بیان کرد: مراکز علمی کاربردی دولتی در استان‌ها، از نظر ما متعلق به اداره‌های کل هستند و باید مدیران کل استان‌ها برای آن تصمیم بگیرند، ما نیز استقبال می‌کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در راستای اجرای مصوبه عالی شورای عالی اداری، تعدادی از مراکز در دست واگذاری است خاطرنشان کرد: ادامه فعالیت برخی از مراکز از جمله آب و برق و کشاورزی که واگذاری آنان مشکل بود با پیشنهاد دانشگاه جامع پودمانی می‌شوند. 

وی بیان کرد: نظام پودمانی در حال احیاء است و براساس توافق با ستاد کل نیروهای مسلح دانشگاه جامع تمام سربازان دیپلم به بالا را جذب کرده و دوره‌های پودمانی برای آنان برگزار می‌شود.

امید از اجرای طرح ارزیابی و رتبه‌بندی مراکز علمی کاربردی خبر داد و افزود: فرآیند این مهم نیز توسط معاونت ارزیابی دانشگاه در دست اقدام است و ظرفیت‌ها نیز از این پس به طور یکسان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه با تکمیل ظرفیت در مراکز موافق نیستیم و از بهمن‌ماه نیز این طرح دیگر اجرایی نمی‌شود گفت: درخواست ما این است مدیران برای ترم بهمن تبلیغ‌های خود را از امروز آغاز کرده و بخشی از دانشجویان خود را از مدارس با برگزاری بازدیدها جذب کنند. 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بیان کرد: با تغییر نظام آموزشی در مدارس پیش‌بینی می‌شود، مهر سال آینده 40 درصد از خروجی‌های آموزش و پرورش در دانشگاه علمی کاربری جذب شوند.

امید از تعطیلی موسسات در بهمن ماه خبر داد و افزود: مراکز هلال احمر از بهمن به طور قطع نمی‌تواند دانشجو بگیرند و فعالیت مراکز علمی کاربردی شهرداری‌ها نیز محدود شده و دیگر به مراکز جدید شهرداری‌ها مجوز فعالیت داده نمی‌شود.

وی همچنین از تدوین اساسنامه 51 مرکز علمی کاربردی در کشور خبر داد و گفت: با این اساسنامه‌ها مراکز می‌توانند به تامین زیرساخت‌ها مورد نیاز در آموزش و جذب اعتبارات اقدام کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس نیز در این نشست گفت: در حال حاضر 37 مرکز علمی کاربردی در این استان فعال است که 15 مرکز آن نیمه فعال هستند.

دانش منش افزود: تعداد دانشجویانی که در مراکز علمی کاربردی استان فارس مشغول فعالیت هستند به بیش از 15 هزار دانشجو می‌رسد.

براساس این گزارش، در این نشست روسای مراکز علمی کاربردی استان فارس به بیان مسائل و مشکلات واحدهای خود پرداختند و رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز به آنان پاسخ گفت.

انتهای پیام/ش

R41382/P1377/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۳۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان

در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون علل مهاجرت و پیامدها و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، دومین روز از گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که از پنجم اردیبهشت در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده است، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ برگزار شد.

علی باباپور عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز درباره علل مهاجرت و پیشگیری از آن اظهار کرد: برخی از کشورها تلاش دارند نخبگان یا دانشجویان ما را به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و غیره به مهاجرت وادار کنند که لازم است دانشجویان را نسبت به پیامدهای مهاجرت هوشیار کنیم.

وی همچنین به تشریح چالش‌های ترویج سبک زندگی سالم پرداخت و گفت: با پیشگیری از افراط و تفریط در زمینه‌های مختلف می‌توانیم چرخ زندگی را متعادل کنیم.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی از دیگر برنامه‌های دومین روز همایش ملی بود.

گفتنی است، چنگیز رحیمی عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز نیز در این گردهمایی در زمینه "ساماندهی مدیریت خدمات مشاوره برای مدیران" و احسان اسکندری عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه "راهکارهای حل چالش‌های روانی - اجتماعی دانشجویان، به ارائه سخنرانی پرداختند.

کد خبر 747904

دیگر خبرها

  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • ثبت نام مشوق‌های سربازان ماهر از ۱۵ اردیبهشت‌ماه
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان