Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛مه نیا رئیس دفتر اسناد پزشکی سازمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت:19 نفر از پزشکان دارای مطب در خراسان جنوبی در طرح حذف تدریجی نسخه کاغذی و ایجاد نسخه الکترونیکی، در سایت سازمان تأمین اجتماعی نام نویسی کردند.

وی افزود:طرح حذف دفترچه ها و ایجاد نسخه الکترونیکی از مرداد امسال در استان آغاز شده است و تاکنون 19 پزشک در این طرح نام نویسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مه نیا با بیان اینکه طرح حذف نسخ کاغذی تا پایان سال اجرایی می شود،گفت:سایت سازمان تأمین اجتماعی برای نام نویسی پزشکان در این طرح باز است و پزشکان می توانند با مراجعه به سایت و یا دفتر اسناد پزشکی سازمان تأمین اجتماعی ، در این طرح نام نویسی کنند.

رئیس دفتر اسناد پزشکی سازمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه تمامی داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک همچون سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایشگاهها در این طرح قرار دارند و نیازی به نام نویسی آنها نیست،افزود:پیش بینی شده این طرح به صورت پلکانی اجرا شود که خطای کم، سرعت بالا، دسترسی به سوابق بیمار و هوشمند بودن سیستم از جمله مزایای اجرای این طرح است.

وی اظهار کرد:در طرح حذف دفترچه ها، نرم افزاری در اختیار مراکز طرف قرارداد سازمان قرار می گیرد که تمام اطلاعات بیمه شده در این شبکه بارگزاری می شود و پزشکان نیز با نصب نرم افزار بر روی رایانه در مطبهای شخصی خود، به راحتی سوابق بیمار را ملاحظه و نسخه لازم را درج می کنند و داروخانه ها نیز با دریافت نسخه داروی الکترونیکی، در اسرع وقت دارو را با مراجعه بیمار در اختیار او قرار می دهند.

مه نیا گفت:داشتن دفترچه تأمین اجتماعی به دلیل آنکه در برخی از استانها هنوز این طرح اجرایی نشده و کارت سلامت نیز صادر نشده، برای شناسایی بیمار ضروری است.

انتهای پیام/غ

۱۹ پزشک در طرح حذف نسخ کاغذی تأمین اجتماعی نام نویسی کردند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی تأمین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه

کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، نسبت به تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای OTC هشدار داد. 

به گزارش مهر، راضیه کشاورز، در تشریح خطرات و تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه، گفت: هزینه بالای ویزیت پزشکان، اطلاعات اشتباه در فضای مجازی، عدم اعتماد به پزشک، ترجیح نظرات و سلایق بیمار بر پزشک معالج، ترجیح توصیه‌های غیراصولی افراد به یکدیگر به جای مسائل تجربی آنها، از دلایل مؤثر در مصرف بالای داروهایی است که بدون نسخه هم بفروش می‌رسد.

وی افزود: این تصور که مصرف داروی بیشتر تضمین کننده تأثیر بیشتر و بهبودی سریع‌تر است، یک باور غلط است و هیچوقت نباید داروهای OTC را با مصرف طولانی‌تر یا با دوزهای بالاتر از چیزی که در بروشور آن قید شده استفاده کرد.

کشاورز ادامه داد: اگر پس از مصرف دارو طبق نظر پزشک بهبودی حاصل نشود باید دوباره به پزشک مراجعه کرد اگر به این علائم توجه نشود و مصرف خودسرانه، داروهای OTC ادامه پیدا کند حتماً عوارض دارویی اتفاق می‌افتد.

کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت، همچنین توجه به فرهنگ سازی را در جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو بسیار مهم دانست و گفت: عواملی از جمله مصرف بیش از مقدار توصیه شده، طولانی‌تر از زمان توصیه شده و بدون توجه به هشدارها و موارد درج شده روی برچسب دارو، همچنین مصرف این داروها بدون تجویز پزشک و داروساز، مصرف خود سرانه است و باید در این باره آموزش‌های دقیق و فرهنگ‌سازی داشته باشیم. مردم نباید تصور کنند که این داروها خطرات و عوارض کمی دارند و مهم نحوه مصرف آنها است که بتواند نتیجه درست را برایشان به همراه داشته باشد.

کشاورز خاطر نشان کرد: مهم‌ترین توصیه، مصرف دارو بر اساس دستورالعمل‌های روی برچسب است که طبق دستور پزشک یا مشاوره با داروساز که در داروخانه حضور دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مشکلات گوارشی و مغزی در پی مصرف خودسرانه دارو مصرف خودسرانه دارو برای پیشگیری از کرونا؛ ممنوع عوارض آمپول نوروبیون را بشناسید چرا مشاوره تلفنی با پزشک مورد استقبال کاربران قرار گرفته؟

دیگر خبرها

  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت