Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکزاصفهان ؛ مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر نوش آباد گفت: این اشیا شامل بشقاب ، کوزه ، کاسه ، قاشق و چنگال در پنج سال کاوش این شهر زیر زمینی کشف شده که ازجمله ظروف سیاه قلم قرن هفتم هجری و آبخوری‌های قرن پنجم هجری ، سفالینه‌های آبی ، سفید و انواع پیه سوز بخشی از این میراث به یادگار مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زهرا ساروخانی افزود: در کاوش‌ کارگاه جدید نزدیک مسجد جامع ، سازه آبی یا همان قنات کشف شده که مجموعه ای وسیع و کامل از دست کندهای قنات در زیر بافت شهر و در نوع خود در کشور بی‌نظیر است.
وی گفت: این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین شاهکارهای مهندسی باستان در دنیا به شمار می‌رود که در عمق 18 متری زمین واقع شده و امکانات پیچیده و منحصر به فردی دارد.
مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر نوش آباد با اشاره به پیشینه تاریخی نوش‌آباد گفت: نقل است که این شهر، پایتخت انوشیروان بوده است و زمانی که پادشاه ساسانی در هنگام عبور از این منطقه، برای نوشیدن آب توقف کرد و آب چاه، بسیار زلال و خنک بود، دستور داد که این شهر را در اطراف این چاه بنا کنند .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان اشیاء قدیمی کشف شهر زیر زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۳۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری فرمانده نیروی زمینی ارتش آغاز شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرتیپ کیومرث حیدری فرماندهی نیروی زمینی ارتش ایران امروز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، پاسخگوی سئوالات آنان شد.

در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست خبری فرمانده نیروی زمینی ارتش آغاز شد
  • خسارت بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات خلیل آباد
  • خسارت ۵۸۰ میلیارد ریالی بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات خلیل‌آباد
  • آغاز عملیات اجرائی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب
  • گشایش نمایشگاه گل وگیاه در یزد
  • کشف ۳۳قطعه شی تاریخی در رودبار
  • کشف۳۳ قلم شی تاریخی در گیلان
  • عملیات اجرایی آماده‌سازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • اشیاء نورانی در آسمان سرزمین های اشغالی/ صدای آژیر و انفجار تل آویو را فرا گرفت
  • (ویدئو) تبلیغ متفاوت مک‌دونالد؛ بیلبورد‌هایی که بوی سیب‌زمینی سرخ‌کرده می‌دهند!