Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-30@16:03:05 GMT

نشست ستاد بازآفرینی محلات در بافق

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۳۷۰۲

به گزارش خبرگز اری صدا وسیما مرکز یزد ، شهردار بافق گفت : بازسازی محدوده های تاریخی و رسیدگی به وضعیت اجتماعی جوانان ،تخصیص وام ،ایجاد مرکز خرید و فعالیت های فرهنگی در بافت تاریخی و احداث مدرسه در محلات هدف از مهمترین موضوعاتی بود که دراین نشست برای تصمیم گیری شد
 سید علی نوروز زاده افزود: 80 درصد تمامی هزینه ها در محدوده بافت های تاریخی برای ساخت و ساز جدید،رایگان می باشد که این اقدام از سوی شهرداری و راه و شهرسازی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اشاره کرد :سومین نشست ستاد بازآفرینی محلات با محوریت بازسازی محدوده های هدف و تاریخی از جمله مسجدجامع،مظفریه،قنبریه و فخریه با حضور جمعی از مسوولان و کارشناسان برگزار شد.
شهردار بافق در این نشست بر ضرورت رسیدگی به مسکن جوانان تاکید کرد و گفت:یکی از موضوعات مهم در بحث بازسازی محلات هدف رسیدگی به وضعیت مسکن به خصوص مسکن جوانان است‌.
وی گفت : با انعقاد تفاهم نامه ای با اداره راه و شهرسازی برای هر واحد مسکونی ۴۰۰میلیون ریال وام اختصاص داده می شود.
شهردار بافق به تصمیمات اتخاذ شده در رابطه با محلات تاریخی هدف اشاره و خاطر نشان کرد:یکی از موضوعاتی که در محدوده بازافرینی محله مظفریه تصویب شد بحث ورودی ها،احداث پارک و آزمایشگاه و بازسازی محلات آن است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صدا وسیما یزد بافق شهرداری بافق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد

سعید شاهرخی گفت: کارشناسان مربوطه به بررسی دقیق موضوع می‌پردازند تا هرگونه تجاوز احتمالی به حریم منطقه تاریخی موجود در آنجا مشخص شود.

وی با بیان اینکه باید کل طرح و نقشه را ارائه کنند و دقیق مشخص شود که در چه قسمتی می‌خواهند کار ساخت انجام دهند افزود: نیاز به هماهنگی اولیه با میراث فرهنگی داشت که اتفاق نیافتاده بود و امیدواریم این همکاری رخ دهد.

شاهرخی در پاسخ به اینکه مکان یابی به چه صورت انجام شده است و چرا تا این حد به محدوده شهر قدیم نزدیک است گفت: بسیاری از محدوده‌های شهر قدیم قبلا تصرف شده و جیرفت سرزمینی است که نقاط زیادی از آن می‌تواند به عنوان محلی تاریخی دیده شود.

وی افزود: البته محدودیت‌هایی در شهرسازی جیرفت وجود دارد از جمله اینکه از نقاط مختلف به رودخانه‌های فصلی می‌خورد.

شاهرخی اضافه کرد: کار‌های قانونی اولیه در این مورد انجام شده بود، کارشناسان میراث هم بررسی کرده بودند و مجوز صادر شده و شورای عالی مسکن و شهرسازی هم آن را تایید کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان یادآور شد: موافقت هم مشروط به این صورت گرفته که در هر زمان از اجرای کار اگر هر گونه شی تاریخی مشاهده شود یا به محدوده ورود شود از کار جلوگیری می‌شود.

شهر قدیم‌جیرفت آثاری تاریخی از معماری دوران اسلامی است که در سال ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان