Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:28:41 GMT

۱۱ هزار تن بذر گندم در استان قزوین تولید شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۳۷۹۱

۱۱ هزار تن بذر گندم در استان قزوین تولید شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید اسماعیلی روز دوشنبه در دومین نشست پایش فنی زراعت که با حضور اسماعیل اسفندیاری پور مشاور وزیر و مجری طرح محوری گندم و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های تابعه در مجموعه باغستان برگزار شد اظهار کرد: از این میزان بذر تولید شده ۷ هزار و ۶۰۰ تن بذر گندم آبی و ۳ هزار و ۴۰۰ تن بذر گندم دیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال زراعی جاری ۱۳۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته که از این میزان ۴۶ هزار هکتار گندم آبی و بیش از ۹۱ هزار هکتار گندم دیم است.

اسماعیلی تصریح کرد : این میزان سطح زیر کشت گندم آبی نسبت به سال قبل ۳هزار هکتار کاهش داشته است در حالی است که روند تولید گندم نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در سال زراعی جاری؛ بر اساس برنامه سطح زیر کشت گندم دیم و آبی نسبت به سال گذشته تغییر نکرده و بیش از ۲۱۶ هزار تن پیش بینی خرید برای سال زراعی آینده در نظر گرفته شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین ابراز امیدواری کرد با همکاری و تلاش مضاعف دست اندرکاران؛ کود کشاورزان به موقع تامین شود.

کد خبر 4437932

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قزوین گندم مجید اسماعیلی اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر گرگان مرز مهران کرمانشاه مشهد یاسوج شهرکرد شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه خبرگزاری مهر سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۷۵ هزار تن گندم در بهبهان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، لاله نیرومند گفت: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ حدود ۳۸ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان بهبهان به کشت گندم اختصاص یافت.

وی افزود: خرید این دانه‌های طلایی توسط ۷ مرکز خرید در سطح شهرستان انجام خواهد گرفت.

نیرومند می‌گوید: پیش بینی می‌شود امسال بیش از  ۷۵ هزار تن گندم برداشت شود.

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود
  • ۱۴ سیلو برای خریدگندم در آذربایجان‌غربی آماده شده است
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • پیش بینی برداشت ۷۵ هزار تن گندم در بهبهان