Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جایزه کتاب سال دفاع مقدس گفت: استان‌ها ماموریت یافته‌اند تا در حوزه انتخاب کتاب سال دفاع مقدس آثاری که در استان در حوزه خاطره، مستند نگاری، شعر منتشر شده بررسی کنند. پس از جمع آوری آثار چاپ شده در استان، گروه داوری تشکیل شده و آثار برتر تجلیل می‌شوند.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدقاسم فروغی، دبیر جایزه کتاب سال دفاع مقدس درباره این جایزه اظهار داشت: داوری‌ها هنوز به پایان نرسیده، اما قرار است تا سه هفته آینده جمع‌بندی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه با اشاره به بحث استانی در این دوره از جایزه بیان داشت: در این دوره برگزیده بخش استانی معرفی و تجلیل خواهد شد. روند کار اینگونه است که استان‌ها ماموریت یافته‌اند تا در حوزه انتخاب کتاب سال دفاع مقدس آثاری که در استان در حوزه خاطره، مستند نگاری، شعر منتشر شده بررسی کنند.

دبیر جایزه کتاب سال دفاع مقدس افزود: پس از جمع آوری آثار چاپ شده در استان، گروه داوری تشکیل شده و آثار برتر معرفی شده و برترین‌ها در استان تجلیل می‌شوند.

فروغی در ادامه ضمن بیان اینکه پنج کاندید که به مرحله نهایی راه یافته‌اند به دبیرخانه مرکزی تهران معرفی می‌شوند تا از آن میان آثار برتر موجود انتخاب شوند گفت: در نهایت رقابت میان منتخبین استانی صورت می‌گیرد.

وی در پایان انتخاب اثر ملی شاخص را برعهده دبیرخانه تهران دانست و گفت: اثر شاخص ملی هم در این دوره معرفی می‌شود. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کتاب دفاع مقدس جایزه کتاب دفاع مقدس انتخاب اثر ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، الهام زارع زاده در نشست خبری جایزه ملی داستان و بازآفرینی با تشریح بخش‌های مختلف این رویداد گفت: بخش رقابتی در پنج قسمت رمان و داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه، جستارنویسی و طرح داستان انجام می‌شود و بخش ترویجی این جشنواره نیز کارگاه‌های هنری و داستانی است که در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: این کارگاه ها، هنرمندان، نویسندگان و داستان نویسان را با روش بازآفرینی آشنا می‌کند و شامل موضوعات علمی است.

دبیر اجرایی جایزه ملی داستان و بازآفرینی درباره شرایط شرکت کنندگان تاکید کرد: به علت اهمیت و تازگی موضوع بازآفرینی هیچ گونه محدودیتی برای شرکت کنندگان نداریم و همه علاقمندان به نویسندگی در رده‌های سنی مختلف می‌توانند، در این جایزه ملی شرکت کنند.

زارع زاده افزود: نویسندگان و داستان نویسان می‌توانند، آثار متعددی در بخش‌های مختلف برای دبیرخانه ارسال کنند که هرکدام به طور جداگانه داوری و ارزیابی می‌شود.

وی درباره داوری آثار گفت: پس از دریافت آثار، داوران در بخش‌های مختلف ارزیابی‌های جداگانه‌ای خواهند داشت و از هر بخش ۱۰ اثر به عنوان برتر انتخاب می‌شود.

دبیر اجرایی جایزه ملی داستان و بازآفرینی افزود: امکان تمدید مهلت برای دریافت آثار وجود دارد و مراسم اختتامیه این جایزه نیز پاییز امسال با معرفی نفرات برتر در حوزه هنری اصفهان برگزار خواهد شد.

اعلام جوایزه برترین آثار

همچنین در این نشست احمد نوری رئیس جایزه ملی داستان و بازآفرینی در خصوص جوایز نفرات برگزیده گفت: در بخش رمان جوایز صد، ۵۰ و ۳۰ میلیون تومانی به نفرات اول تا سوم اهدا می‌شود و در بخش داستان کوتاه ۱۰ جایزه ۱۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در بخش داستان کوتاه کوتاه ۲ جایزه، پنج میلیون تومانی و در بخش جستارنویسی ۲ جایزه ۱۰ میلیون تومانی به بهترین آثار اهدا می‌شود و در بخش طرح داستان از ۱۰ اثر برتر به ارزش ۳۰ میلیون تومان برای تولید حمایت خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند، آثار خود را تا تیر امسال به دبیرخانه جشنواره به نشانی dastanvabazafarini.ir ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان