Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترشیزی از راه‌اندازی دیتابانک ایثارگران فاقد شغل خبر داد و گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ ایثارگر فاقد شغل در انتظار شغل هستند که پیش‌بینی می شود این آمار به ۳۰ هزار نفر برسد.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «حجت ترشیزی»، مدیر کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی در مراسم رونمایی از سامانه فروش تولیدات خانواده ایثارگران این وزارتخانه که امروز دوشنبه ۳۰ مهرماه برگزاری شد با اشاره به نقش جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس به عنوان مهندسی رزمی گفت: اعزام بیش از پنج هزار و 400 نفر به جبهه های جنگ و تقدیم سه هزار و 600 شهید از خانواده جهاد سازندگی ما را بر آن داشت تا در راستای پاسخگویی به نیازمندی های معیشتی خانواده ایثارگران برنامه ریزی های دقیقی را داشته باشیم که این برنامه ها حمایت های معیشتی را دربر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اشتغال فرزندان ایثارگر اظهار کرد: ما در مقابل لشکر نظامی بیرون و استکبار جهانی باید بسیار منسجم عمل کنیم، جهاد سازندگی با آنکه از نیروهای نظامی نبود نشان داد اگر تهدیدی سراغ جمهوری اسلامی بیاید با بسیج امکانات کشور در کنار سایر اقشار می تواند نقش مهمی در پشتیبانی و مهندسی جنگ بر عهده داشته باشد.

 

مدیر کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: از مهمترین تهدیدات پیش روی نظام تهدیدات اشتغال است. اشتغال به عنوان یکی از عناوین سال از سوی رهبر انقلاب نامگذاری شد اما نباید به این موضوع در حد یک سال اکتفا کرد و باید اقدامات زیرساختی در سطح وسیع انجام پذیرد.

 

وی با اشاره به تشکیل کارگروه عالی اشتغال در وزارت جهاد یادآور شد: تاکنون این کارگروه 13 جلسه برگزار کرده است که منجر به فراهم شدن بخشی از زیرساخت ها برای اشتغال امور ایثارگران شده است و در همین راستا تعاملات و تفاهم نامه های خوبی با موسسات کارآفرین داشته ایم.

 

«ترشیزی» گفت: ساختار کمیسیون های ایثارگران در وزارت جهاد در امر اشتغال فعال شده است و ابلاغیه های این کمیسیون ها در موضوع اشتغال در سطح کشور منتشر شده که نیازمند سیاست ها و راهبردهای عملی برای به نتیجه رسیدن مطلوب است.

 

وی با اشاره به نقش اطلاع رسانی در خصوص اشتغال گفت: یکی از مهمترین ضعف های ما در بحث انقلاب و دفاع مقدس و همچنین بحث های کنونی نظام اطلاع رسانی صحیح است. ما قوانین خوبی برای اطلاع رسانی داریم اما بسیاری از شرکت ها از قوانین موثر در امر اشتغال اطلاع ندارند تا اندازه ای که بر اساس بررسی های انجام شده بسیاری از شرکت ها به قوانین کمیته امداد و بهزیستی بیشتر از امور اشتغال ایثارگران آگاهی دارند.

 

مدیر کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: تفاهم نامه خوبی با بسیاری از شرکت های کارآفرین در امر زیرساخت ها منعقد شده است و بر همین اساس دیتابانکی برای جمع آوری ایثارگران فاقد شغل راه اندازی شده است که تاکنون 12 هزار و 500 نفر ایثارگر فاقد شغل در این دیتابانک احصا شده اند و پیش بینی ما این است که این آمار به 30 هزار نفر برسد. این ایثارگران تحصیلات عالیه دارند و از این آمار 798 فرزند شهید و جانباز نیز با 70 درصد جانبازی فاقد اشتغال هستند.

 

وی با بیان اینکه ما درصدد رفع مشکل اشتغال این افراد هستیم، گفت: بر همین اساس هر سال کارآفرینان شاخص برتر ایثارگر را معرفی می کنیم که امسال همسر شهید «رخشی» به عنوان کارآفرین برتر ایثارگر معرفی شدند. شرکت هایی که علاقه مند به جذب ایثاگران هستند می توانند اطلاعات مرتبط با ایثارگر مورد نظر خود را با توجه به تخصص لازم از این دیتابانک در اختیار داشته باشند.

 

«ترشیزی» اظهار کرد: برای اشتغال پذیری ایثارگران نیز تفاهم نامه همکاری با مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) منعقد شده است تا آموزش های لازم در خصوص مشاغل مورد نظر آنها داده شود. برای حل مشکل اشتغال ایثارگران بررسی ظرفیت های بیرون و درون وزارتخانه در دستور کار قرار دارد./

 

 

 

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین موکب اینفوگرافی کانون های مساجد کربلای معلی مقام معظم رهبری پیاده روی اربعین حسینی ترکیه وزارت جهاد کشاورزی ایثارگران اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری در تهران

آفتاب‌‌نیوز :

 یکی از معضلات ترافیکی شهـــر تهــــران موتورسیکلت‌سواران فاقد گواهینامه هستند. طی سالیان گذشته ازسوی پلیس راهور تهران بزرگ برای کنترل این موضوع طرح‌های مختلفی اجرا شده است که هرچند بی‌تأثیر نبوده، اما علاج کار هم نبوده است. بخش زیادی از راکبان موتورسیکلت با وجود داشتن مهارت کافی و لازم برای اخذ گواهینامه، مواردی، چون هزینه بالا و زمان‌بر بودن فرایند گرفتن گواهینامه را دلیل مقاومت‌شان برای گرفتن گواهینامه عنوان می‌کنند. در همین راستا مدتی است که طرح جالبی توسط مرکز صدور گواهینامه فراجا در چند شهر کشور از جمله تهران اجرا می‌شود که طی آن دارندگان موتورسیکلت فاقد گواهینامه د رصورت داشتن مهارت کافی و احراز شرایط، می‌توانند با پرداخت مبلغی بسیار کمتر از آنچه باید در فرایند دریافت گواهینامه عادی پرداخت کنند، یک‌روزه صاحب گواهینامه شوند.

۱۰۵ هزار ثبت‌نام، حدود ۱۰۰ هزار صدور گواهینامه

رئیس مرکز صدورگواهینامه راهور فراجا در خصوص تعداد افراد متقاضی و میزان گواهینامه‌های صادر شده در قالب این طرح برای موتورسیکلت‌سواران تهرانی هم گفت: «درخصوص این طرح و میزان موفقیت آن ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که اگر قرار بود با استفاده از همان روش قدیمی صدور گواهینامه برای گواهینامه‌دار کردن راکبان موتورسیکلت فاقد گواهینامه اقدام کنیم، بدون درنظر گرفتن افرادی که در ادامه اضافه می‌شوند و با فرض ثابت ماندن این عدد، با درنظر گرفتن مواردی، چون ظرفیت پذیرش و زمان آموزش و هزینه‌ها، این کار حدود ۴۹ سال زمان می‌برد.»

سرهنگ کرمی‌اسد در ادامه افزود: «تا به امروز ۱۰۵ هزار نفر از شهر تهران در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. از این تعداد تا به امروز ۹۹ هزار و ۷۴۵ جلد گواهینامه برای موتورسیکلت‌سواران فاقد گواهینامه صادر شده است.»

طرحی ویژه موتورسیکلت‌سواران فاقد گواهینامه

سرهنگ احمد کرمی‌اسد، رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا درخصوص این طرح می‌گوید: «طرح یک‌روزه گواهینامه با عنوان «طرح ویژه صدور گواهینامه برای موتورسیکلت‌سواران فاقد گواهینامه» از حدود یک‌سال قبل درحال اجراست. در این طرح فقط موتورسیکلت‌سواران فاقد گواهینامه می‌توانند با ورود به سایت و ثبت‌نام در مدت یک‌روز با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف معاینه پزشکی، تأیید مهارت و آزمون نظری و عملی گواهینامه خود را دریافت کنند. به‌عبارت دیگر شرط اصلی برای پذیرش فرد این است که درحال حاضر موتورسوار باشد؛ یعنی موتورسیکلتی که مشخصات آن در سامانه ثبت می‌شود، باید به نام فرد متقاضی یا والدین او باشد. سایر افراد باید از طریق همان روش معمول برای گرفتن گواهینامه اقدام کنند. تمام مراحل این طرح به‌صورت سیستمی و بدون دخالت عامل دستی بوده و دیگر خبری از کاغذبازی و بایگانی و مواردی از این دست نیست.»

۱۲۵۰۰۰۰ موتورسیکلت‌سوار فاقد گواهینامه در پایتخت

رئیس مرکز صدورگواهینامه راهور فراجا درخصوص تعداد موتورسیکلت‌سواران فاقد گواهینامه در شهر تهران افزود: «طبق ارزیابی صورت گرفته در مرداد سال گذشته که زمان آغاز طرح است، یک‌میلیون‌و ۲۵۰ هزار نفر موتورسیکلت‌سوار فاقد گواهینامه رانندگی موتورسیکلت در تهران حضور دارند.»

سرهنگ کرمی‌اسد درخصوص میانگین روزانه مراجعه موتورسیکلت‌سواران تهرانی فاقد گواهینامه نیز می‌گوید: «به‌طور میانگین و با توجه به ظرفیت موجود، در قالب این طرح روزانه به حدود ۲ هزارمتقاضی تهرانی خدمات ارائه می‌شود.»

اجرای طرح از مرداد ۱۴۰۲ در تهران

رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا در خصوص زمان آغاز اجرای این طرح افزود: «اردیبهشت سال ۱۴۰۲ یعنی حدود یک‌سال قبل بود که این طرح به‌صورت آزمایشی در یکی از آموزشگاه‌های شهر تهران اجرا شد و بازخورد‌های خوبی از آن دریافت کردیم. بعد از اجرای این طرح آزمایشی به‌مدت یک تا ۲‌ماه در یکی از آموزشگاه‌های شهر تهران، این طرح به‌صورت آزمایشی در استان سمنان اجرا شد تا در سطحی کلان‌تر مشکلات و نواقص احتمالی مربوط به آن احصا شود. در ادامه طرح در استان‌های مختلف اجرا شد تا اینکه در مرداد ۱۴۰۲ نوبت به شهر تهران رسید.»

مشارکت ۱۴ آموزشگاه شهر تهران در اجرای طرح

سرهنگ احمد کرمی‌اسد درباره اجرای این طرح در شهر تهران، گفت: «برای اجرای طرح همایشی با حضور تمام آموزشگاه‌های موتورسیکلت در سراسر کشور برگزار شد که حدودا شامل ۱۷۰ آموزشگاه بود. در این همایش با توضیح درخصوص نحوه اجرای طرح، از آموزشگاه‌هایی که تمایل به همکاری داشتند دعوت به عمل آمد تا در اجرای طرح مشارکت کنند که در مجموع حدود ۹۰ آموزشگاه اعلام آمادگی کردند. در ادامه با توجه به استقبال خوبی که از سوی موتورسیکلت‌سواران صورت گرفت، امروز ۱۴ آموزشگاه موتورسیکلت شهر تهران در اجرای این طرح مشارکت دارند.»

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • جزئیات دریافت گواهینامه یک‌روزه موتور
  • تکمیل روشنایی روستا‌های فاقد دهیاری در شوشتر
  • جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری در تهران
  • کشف ۱۰ تن آرد فاقد مجوز در کنگاور