Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:49:16 GMT

بساط ساخت و سازهای غیر مجاز در خلخال برچیده می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۴۲۵۶

بساط ساخت و سازهای غیر مجاز در خلخال برچیده می شود

اردبیل - ایرنا - معاون فرماندار خلخال گفت: افزایش روز افزون ساخت و سازهای غیرمجاز و شبانه مانع بزرگی برسر راه توسعه متوازن در این شهرستان بوده و برای پیشگیری از ادامه این کار با متخلفان تغییر کاربری اراضی برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، رضوان صادقی روز دوشنبه در جلسه کارگروه زیربنایی کمیسیون ماده 99 افزود: از این پس جلسات این کمیسیون که پیش از این در مرکز استان تشکیل می شد در مرکز شهرستان برگزار و زمینه کاهش زمان رسیدگی به پرونده های تخلفات تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیر مجاز در حوزه روستایی فراهم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز و شبانه در اراضی کشاورزی ، فضای سبز و خارج از محدوده و حریم روستاها و شهرها مانع از دستیابی به اهداف توسعه شده ، اظهار داشت: افزایش شدت برخورد با متخلفان ساخت و ساز در کاربری های غیرمسکونی در کنار افزایش ایمنی ساخت و سازهای حوزه روستایی از هرگونه گسترش نامتوازن روستاها جلوگیری خواهد کرد.
او افزود: در محدوده روستا دهیاران موظف به جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و خارج از قاعده و اصول مهندسی بوده و وظیفه پیشگیری از این کار در اراضی کشاورزی و باغی خارج از محدوده طرح هادی روستا نیز بر عهده جهاد کشاورزی شهرستان است.
وی همچنین گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی عضو کارگروه زیربنایی کمیسیون ماده 5 مکلف به جواب استعلامات ساخت و ساز بصورت شفاف ، عاری از ابهام و حداکثر تا یک هفته هستند.
صادقی بیان کرد: در صورت اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز روستایی از سوی افراد متخلف و قانون شکن موضوع در کمیسیون ماده 99 طرح و حکم تخریب بنا و بازگشت زمین به حالت اولیه کاربری صادر خواهد شد.
بر اساس آمارهای موجود در استان اردبیل در مجموع بیش از 2 هزار و 669 هکتار با سکنه بیش از 141 هزار نفر شامل یک هزار و 145 هکتار سکونتگاه غیر رسمی و نیز حدود یک هزار و 523 هکتار بافت ناکارآمد شهری شناسایی شده که حدود 30 درصد مساحت شهرهای اردبیل ، پارس آباد و مشگین شهر را شامل می شود.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كميته زيربنايي صادقي خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۴۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار اشاره کرد:کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوز‌ها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است