Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران رسانه را یکی از بهترین بسترها برای تحقق آرمان های نظام دانست و گفت: رسانه ها در چهل سال گذشته دین خود را به انقلاب ادا کرده اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری ویژه برنامه« 40 سال با رسانه ها» پیش از ظهر امروز دوشنبه 30 مهر با حضور سعید اوحدی، رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام دکتر حبیب رضا ارزانی، رییس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و علی محمد اسماعیلی، رییس فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی در این فرهنگسرا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست «سعید اوحدی» با اشاره به ویژه برنامه های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی یکی از برنامه هایی که مورد توجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار گرفت اهمیت جایگاه «رسانه» بود، در همین راستا برنامه «چهل سال با رسانه» را در فرهنگسرای رسانه بنا نهاد که قرار است در این ویژه برنامه چهل نشست در چهل هفته با حضور اندیشمندان و صاحب نظران حوزه رسانه برگزار شود.

 

«رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران» با بیان اینکه جنگ رسانه ای که استکبار علیه ما شروع کرده است از جنگ اقتصادی مهم تر است، تصریح کرد: امیدوارم فرهنگسرای رسانه با همکاری رسانه ها گام جدی را در این مسیر بردارد ؛ رسانه یکی از بهترین بسترها برای تحقق آرمان های نظام است.

 

وی خاطرنشان کرد: رسانه ها در چهل سال گذشته دین خود را به انقلاب ادا کرده اند و کار بزرگی انجام داده اند؛ امروز بیش از سه هزار و 500 عنوان نشریه در کشور منتشر می شود که مقایسه تعدادشان با پیش از انقلاب عدد بزرگی است که این را می شود یک اتفاق انقلابی نام نهاد؛ امروز 350 عنوان روزنامه در کشور منتشر می شود که اتفاق عظیمی است؛ در کشورهای همسایه ایران که ادعای آزادی و دموکراسی دارند چند نشریه حداقل 5 یا 6 نشریه با عنوان رسمی چاپ می شود، در ایران همچنین چهل  خبرگزاری فعال است که همه عملکرد نظام را با یک گستره وسیعی در عرصه رسانه معرفی می کنند.

 

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین یادآور شد: امروز در یک جنگ رسانه ای هستیم که این جنگ از پیروزی انقلاب شروع شده است در همین راستا ما 350 شهید رسانه ای داریم که این سرمایه بزرگی است حتی اسرای خبرنگار نیز داشتیم، این نشان دهنده این است که اصحاب رسانه در تمامی رویدادهای مهم حضور جدی داشته و دارند.

 

سعید اوحدی با اشاره به حمایت رژیم عربستان از رسانه های فارسی زبان اظهار کرد: دولت عربستان سعودی از سه رسانه فارسی زبان حمایت می کند.

 

وی تاکید کرد: کارنامه رسانه در چهل سالگی انقلاب کارنامه موفقی بوده است و شما به عنوان اصحاب رسانه نقش خود را با عزت و خوبی ایفا کرده اید.

 

رییس سازمان فرهنگی و هنری با اشاره به تفاهم نامه همکاری بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: مایه خوشبختی است که این تفاهم نامه از فردای انعقاد منعقد شده به اجرا درآمده است.

 

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری با اشاره به اجرای نمایش محیطی«نقطه رهایی» با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد در مصلی تهران گفت: هدف ما از اجرای این نمایش آشنایی نسل دوم با ارزش های دفاع مقدس است.

 

وی اظهار کرد: در حوزه اربعین دو سرفصل باز کردیم، سازمان امسال برای اولین بار در مسیر اربعین و شهرهای کربلا، نجف و کاظمین حضور جدی دارد و جدای از این موکب هایی را برپا کرده است که در آنها 25 برنامه فرهنگی هنری در حوزه اربعین اجرا خواهد شد.

 

وی اذعان کرد: پیش بینی می شود امسال دو و نیم میلیون نفر از ایران در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت کنند و همچنین پیش بینی می شود 18 میلیون نفر در این راهپیمایی حضور داشته باشند.

 

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از نویسندگان، شعرا، فیلمسازان خواست در قرارگاه فرهنگی هنری اربعین حضور پیدا کنند و گفت: قرارگاه فرهنگی هنری اربعین با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد شکل گرفت و قرار است در حوزه های تجسمی، فیلم، عکسبرنامه های متنوعی را همزمان با پیاده روی اربعین به اجرا در آورد.

 

وی افزود: برای نخستین بار با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه سینمای سیار در سه مرز کشور برپا می شود که زایران حاضر در سه مرز وقتشان را با اکران این فیلم ها که با موضوع عاشورا هستند، بگذرانند.

 

اوحدی با اشاره به برپایی استیج های فرهنگی در مسیر راهپیمایی اربعین گفت: امسال به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار است شجاعی طباطبایی در نمایشگاه «کاریکاتورهای افشاگرانه» آثار برجسته کاریکاتوریست های ایرانی را در مسیر راهپیمایی اربعین به نمایش بگذارد.

وی همچنین گفت: سوگواره شعر عاشورایی با حضور شعرای ایرانی و عراقیدر داخل کشور عراق در هشت موکب با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود. همچنین یادواره شهدای شاخص مدافع حرم نیز برگزار می شود.

 

اوحدی با اشاره به پیاده روی نمادین اربعین از میدان امام حسین به حرم عبدالعظیم حسنی گفت: پیش بینی می شود امسال در این پیاده روی نمادین دو میلیون نفر شرکت کنند. این پیاده روی نمادی از وحدت باشد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مورد اکران فیلم های تنگه ابوغریب و به وقت شام در مرز ایران و عراق و بودجه قرارگاه فرهنگی و هنری اربعین گفت: اکران فیلم های «تنگه ابوقریب» و «به وقت شام» در مرز هیچ خدشه ای به این فیلم ها نمی زند قرارگاه فرهنگی و مردمی اربعین یک ریال از بودجه شهرداری برای این قرارگاه صرف نشده است. کلیه هزینه قرارگاه فرهنگی اربعین به همت ستاد اربعین و حمایت مردمی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد پرداخت شده است.

 

اوحدی درباره حماسه پیاده روی اربعین گفت: جمهوری اسلامی با حمایت از مردم و ظلم ستیزی توانسته است مناسباتی را ایجاد کند که بعدا ملی شده اند و جنبه بین المللی پیدا کرده اند؛ مثل روز قدس از جمله این مناسبت هاست،  راهپیمایی اربعین نیز به حماسه بین المللی تبدیل شده است که هزاران خبرنگار از سراسر دنیا به این رویداد می آیند که از راز حماسه عاشورا خبردار شوند.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین اینفوگرافی کانون های مساجد ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور شورای شهر تهران سازمان اوقاف و امور خیریه مقام معظم رهبری عربستان بستر تحقق آرمان های نظام سعید اوحدی رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان بدانند ما از فلسطین آرمان بزرگ اسلام دست نخواهیم کشید

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام صالحی اظهار داشت: مهمترین شاخص برای زیست موحدانه ایمان است و ایمان عطر دل انگیزی است که رایحه خوش آن را باید توسعه داد و ایمان یک امر قلبی نیست و اثبات حضور آن در باطن هر بشری، نمود بیرونی آن است.

وی افزود: در همه تاریخ بشر مقابله اهل توحید با طواغیت در این بوده است که ایمان در بین جامعه بشری اثر بیرونی داشته باشد و استکبار همه همت خود را بر این گمارده است که بر طبل اختلاف و انشقاق جامعه بکوبد و انسجام آنان شکل نگیرد.

خطیب جمعه بندر خمیر بیان کرد:گاهی مسائل سیاسی را عمل دو قطبی سازی می‌کنند، گاهی مسائل مذهبی و گاهی نیز به مسائل اجتماعی و اعتقادی حمله می‌شود و وقتی یک زن را که زبان قدرتمند دین را تا محل تجلی خیر کثیر معترف می‌کند را به گونه ای دچار تنزل و سقوط کند که آن چنان است فضایل انسانی و الهی دور شود و رو به رزایل حیوانی بیاورد و در جامعه بر بستر دو قطبی دوستدار و مخالف حجاب را ترویج می‌کند زیرا می‌داند اثر فساد و فحشا مخرب است و تا چه حد می‌تواند یک جامعه را از معنویت فاصله دهد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی با شاره به ایه سوره بقره آیه ٢١٨ گفت: به طور جدی التزام به ایمان عملی علاوه بر ایمان قلبی را لازمه بهرمندی از رحمت الله بیان می‌کند(ان الذین آمنوا والذین هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله اولئک یرجون رحمت الله...)

امام جمعه بندر خمیر ادامه داد: نیروی انتظامی امروز به عنوان فرزند شجاع وبصیر ملت ایران آبروی خود را در دست گرفته است و در راه تحقق منویات دین و مقابله با انحراف در جامعه صرف می‌نماید.

وی افزود: وقتی نیروهای امنیتی در مقابل یک جرم مشهود قیام نموده است هم باید از جانب همه ارکان نظام اسلامی و قبل از آن از جانب آحاد مردم مومن حمایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی با اشاره به ٢اردیبهشت سالروز صدور فرمان تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۵٨ توسط امام خمینی ره است عنوان کرد: روز صادر شدن این فرمان شاید نزدیک ترین افراد به امام مومن ما متوجه عظمت و شوکت امروز این مجموعه را درک نمی‌کردند و سپاه پاسداران وظیفه خطیر و بزرگی را در مسیر تمدن سازی و نشر فرهنگ اسلامی در جهان بر عهده گرفته است.

وی افزود: سپاه هراسی در دستورکار مستکبران عالم قرار می‌گیرد زیر این مجموعه توانسته دستاوردها بزرگی در راه دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی به دست آورد و اگر در طوفان الاقصی هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی و حامیانش شکسته شد، در عملیات غرور آفرین وعده صادق که توسط پاسداران جان برکف این انقلاب صورت گرفت، این هیمنه به طور کامل فرو ریخت و سپاه پاسداران فرزند رشد یافته منطبق با مبانی اسلام و امامین انقلاب است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سپاه نهادی مکتبی در جهت اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است
  • دشمنان بدانند ما از فلسطین آرمان بزرگ اسلام دست نخواهیم کشید
  • بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳
  • عهد و پیمان مردم ایران با آرمان‌های انقلاب تا همیشه محکم است
  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت
  • امیدآفرینی در تحقق شعار سال مورد توجه باشد
  • اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • برای صلح و امنیت در منطقه حضور داریم