Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@05:56:14 GMT

کلاهبرداری از مشترکان تلفن همراه

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۴۶۶۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات از بروز کلاهبرداری های جدیدی از مشترکان تلفن همراه در قالب  Missed Call و انتظار تماس و شارژ مشترک تلفن همراه خبر داد.
  وی در توئیتی با کنایه به قانون بقای کلاهبردار و قاچاقچی، نوشت: «کلاهبردار و قاچاقچی از بین نمیروند بلکه از شکلی به شکل دیگر تغییر ابزار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک روز پیامک کلاهبرداری، این روزها Missed Call و انتظار تماس و شارژ مشترک تلفن همراه. روابط عمومی امروز بیشتر توضیح می‌دهد. با به اشتراک گذاری، مانع ضرر مردم شویم.»

دیروز یکی از اپراتورهای تلفن همراه در پیامکی خطاب به مشترکان خود هشدار داد: «در صورت مشاهده تماس از شماره‌های بین‌المللی ناآشنا و نامتعارف از کشورهای مختلف از برقراری تماس با آنها جدا خودداری کنید. تماس با این شماره‌ها می تواند هزینه زیادی را به شما تحمیل کند.»

همچنین سید جمال هادیان سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اخیرا با اشاره به کلاهبرداری جدید از روش برقراری تماس بین المللی و قطع سریع آنگفته: «شرکت ارتباطات زیرساخت ایران پیگیر شناسایی اپراتورهای واسطی است که این کلاهبرداری از طریق آنها انجام می شود. برخی اپراتورهای واسط بین المللی خواسته یا ناخواسته در فرآیند تماس با شهروندان ایرانی و قطع سریع آن همکاری دارند که باعث افزایش هزینه های مشترکان می شود.

برهمین اساس شرکت ارتباطات زیرساخت با ورود به این موضوع قصد شناسایی این اپراتورها را دارد و همزمان با شناسایی این اپراتورها، اقدام های لازم برای قطع ارتباط آنها انجام می شود. کلاهبرداران ابتدا یک تماس کوتاه با مشترک برقرار کرده و به سرعت قطع می کنند اما تعداد زیادی از مشترکان تلفن همراه عادت دارند پس از هر تماس ناموفق اقدام به برقراری تماس با فرد تماس گیرنده کنند؛ به دلیل آنکه این تماس ها از سرشماره های بین المللی برقرار می شود، به محض تماس هزینه های سنگینی به مشترک ایرانی تحمیل می شود.»

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۴۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک

قیمت انواع گوشی موبایل در بازار مورد بررسی قرار گرفت.

گروه اینفوگرافیک بازارنیوز- سروش نظری؛ طبق آنچه خبرنگار بازارنیوز کسب اطلاع کرده، آخرین قیمت انواع گوشی موبایل در بازار به شرح زیر است:

 

 

برچسب ها: قیمت موبایل ، بازار موبایل ، قیمت تلفن همراه ، بازار تلفن همراه ، قیمت بازار لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9b

دیگر خبرها

  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد جوان از داخل زندان
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم
  • (ویدیو) کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش؛ اصل ماجرا چیست؟!
  • فهرست مراکز کاردرمانی در مشهد
  • راه اندازی سایت جدید تلفن همراه اول درروستای رمکان
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی