Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد همچنان با معضل کمبود جای پارک مواجه است؛ مسئله‌ای که کلانشهرهای دنیا مدت‌ها پیش آن را حل کرده‌اند اما در مشهد همچنان در قدم اول هم نیستیم. ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، یکی از مهمترین معضلات سال‌های اخیر در مشهد این است که کمبود پارکینگ عمومی در سطح شهر مشهد مشهود است و بسیاری از افرادی که به هسته مرکزی شهر مراجعه می‌کنند با مشکل کمبود جا مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته نباید از حق گذشت که در سال‌های اخیر تعداد وسایل حمل و نقل شخصی نیز افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر به همین دلیل مردم رغبت کمتری برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دارند اما از سوی دیگر همین مسئله سبب شده که هسته مرکزی شهر با ترافیک بسیار سنگینی مواجه باشد و از سوی دیگر پارکینگ‌ها نیز کم است.

اگر در ایام و ساعت‌های خاصی به هسته مرکزی مشهد مراجعه کنید شاهد هستید که جدال برای پیداکردن پارکینگ کم نیست و علاوه بر این شهروندان از نظر روحی و روانی نیز به همین دلیل دچار مشکلات متعددی می‌شوند.

پارک حاشیه‌ای به صرفه نیست

یکی از شهروندان مشهدی با اشاره به کمبود پارکینگ در مشهد می‌گوید: پارک حاشیه‌ای اصلا به صرفه نیست زیرا هزینه آن بالا است و به شخصه اصلا دوست ندارم از پارک حاشیه‌ای استفاده کنم زیرا ثمرات هزینه‌هایی که برای پارک حاشیه می‌شود مشخص نیست کجا هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر در مشهد و به ویژه در هسته مرکزی شهر کار فوری داشته باشید نباید از وسایل حمل و نقل شخصی استفاده کنید خاطرنشان می‌کند: از سوی دیگر وسایل حمل و نقل عمومی نیز معمولا سر ساعت شما را به مقصد نمی‌رسانند.

کمبود پارکینگ یک مشکل دیرینه است

شهروند دیگری نیز در این زمینه عنوان می‌کند: از زمانی که یادم است مشهد مشکل پارکینگ داشته البته نباید از انصاف گذشت که در سال‌های اخیر پارکینگ‌های زیادی احداث شده اما مشکل این است که این تعداد ساخته شده با نیاز شهر مشهد تناسب ندارد.

وی ادامه می‌‌دهد: اگر دقت کنید بسیاری از شهروندان برای فرار از پارک حاشیه و هزینه‌های بیخودی آن همیشه به دنبال این هستند که کوچه‌ای پیدا کنند و بعضا این کوچه با محل کار ممکن است فاصله زمانی زیادی داشته باشد.

وی می‌گوید: الیت هزینه زیادی طی این سال‌ها از مردم گرفته اما هزینه‌کرد آن مشخص نیست؛ برای مثال هیچ وقت به صورت شفاف اعلام نکرده‌اند که این تعداد پارکینگ از این هزینه‌ها ساخته شده است.

جای پارک نایاب است

شهروند دیگری که در حاشیه پارک ملت مشهد سکونت دارد هم می‌گوید: خیلی وقت‌ها برای پارک مقابل منزل شخصی خود نیز با مشکل مواجه می‌شویم زیرا شهروندان برای فرار از هزینه الیت مجبور هستند در تمامی کوچه‌های اطراف پارک کنند.

وی می‌گوید: به‌هرحال مردم هزینه‌ای صورت می‌دهند و دوست دارند این هزینه‌کرد و آثار و تبعات آن برایشان ملموس باشد و نمی‌دانم چرا در این زمینه شفاف سازی درستی صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۴۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا سه سال آینده کمبود فضای آموزشی استان رفع می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری امروز در آیین افتتاح هنرستان شهید بااخلاق در منطقه تبادکان گفت: یکی از مسائلی که ما در خراسان رضوی با آن مواجه هستیم کمبود فضای آموزشی مشهد و حاشیه شهر نسبت به میانگین کشوری است.

وی افزود: ما در استان ۵ هزار کمبود کلاس درس داریم که با کمک خیرین مدرسه ساز تا  ۳ سال آینده این کمبود رفع خواهد شد.

نظری گفت: در استان خراسان رضوی به ویژه در قسمت حاشیه شهر مشهد به علت مهاجر پذیر بودن نیاز به کلاس درس بیشتر احساس می‌شود که قرار است با مشارکت خیرین مدرسه ساز به صورت ۵۰ درصد مشارکت با دولت این کمبود ظرف ۳ سال آینده رفع شود.

نظری با اشاره به اینکه زمین این هنرستان از طرف خانواده شهید هادی بااخلاق اهدا شده است افزود: این هنرستان با ظرفیت ۶۰۰ نفر در ادامه برنامه سه‌شنبه‌های افتتاح به بهره برداری رسید.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم با تشکر از خیرین که در ساخت هنرستان مشارکت کردند گفت: خیرین گران قدر با ایثار و بخشش مال خود در راه مدرسه سازی و تامین فضا‌های آموزشی همتی بزرگ و کاری بسیار ارزنده انجام می‌دهند.

سید امیر شوشتری افزود: موج گسترده‌ای از مدرسه سازی در مشهد و خراسان رضوی شکل گرفته است که این دوران در تاریخ خراسان رضوی و مشهد مقدس ماندگارخواهد بود.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تبادکان هم در این مراسم گفت: با بهره برداری از هنرستان ۱۵ کلاسه شهید بااخلاق با مشارکت خاندان سپهری و اهدای ۲۵۰۰ متر زمین توسط خاندان بااخلاق ششصد دانش آموز در ۵ رشته کار دانش و فنی حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

محمد حسین عبدالهی افزود: از آغاز طرح سه شنبه‌های افتتاح و اوایل آبان ماه سال گذشته تاکنون این پانزدهمین آموزشگاه و ۱۷۳ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۸۴ میلیارد تومان در تبادکان افتتاح شد ولی با توجه به افزایش جمعیت و مهاجرپذیر بودن همچنان تبادکان نیاز به فضا‌های آموزشی جدید دارد.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار ۱۴۰۳
  • برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد
  • مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب
  • محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولتی مشخص می‌شود
  • برخورد جدی پلیس با تخلفات ساکن و ثبت تخلف پارک حاشیه ای با دوربین های متحرک
  • آغاز احداث پارکینگ مجاور خیریه ام‌البنین(س) در منطقه ۱۰ اصفهان
  • تا سه سال آینده کمبود فضای آموزشی استان رفع می‌شود
  • افزایش جای پارک موتورسیکلت در اطراف حرم حضرت معصومه (س)
  • نظارتی بر پارکینگ‌های عمومی در کرمانشاه وجود ندارد
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت