Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@05:34:27 GMT

فواید مصرف تخم مرغ از منظر ثامن الحجج(ع)

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۴۷۵۹

فواید مصرف تخم مرغ از منظر ثامن الحجج(ع)

حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا به بررسی فواید تخم مرغ پرداخته اند.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در رساله ذهبیه فرموده اند: فواید گوشت وتخم مرغ شباهت های بسیاری به هم دارند( در گذشته به فواید گوشت اشاره کرده‌ایم) به عنوان مثال موادی که دارای بیاض البیض است در تخم مرغ به حد کافی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مواد به گوشت بدن ما خاصیت ارتجاعی می دهد و خوراک خون ما است؛ بدن ما از این مواد تغذیه می کند و غدد ما برای ترشحات خود به مواد بیاض البیضی احتیاج دارند.

مواد بیاض البیضی خون را ترش مزه می کند و تعادل ترشی و قلیائی آن را حفظ می کند، از جمله ویتامین هایی که خیلی در ساختمان بدن و حفظ نظام آن دخالت دارد، ویتامین E است و بستگی کامل با نیروی جنسی و بقای نسل دارد.

بیشتر بخوانید: فواید و مضرات خوردن گوشت از دیدگاه امام رضا(ع)

تخم مرغ سرشار از این نوع ویتامین است، لذا در مورد کسانی که به بقای نسل اهمیت می دهند توصیه شده است.

کمبود این ویتامین عوارضی مانند عقیم شدن، سقط جنین، اختلال اعصاب و عضلات، نارس متولد شدن بچه و غیره را در بر دارد.

لازم به ذکر است ویتامین H که کمبود آن ضایعاتی را از قبیل امراض پوستی و لکنت زبان پدید می آورد، در زرده تخم مرغ به وفور یافت می شود، قدیمی ها به کودکان خود که لکنت زبان داشتند، تخم کبوتر  می‌دادند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امام رضا ع تخم مرغ سقط جنین طب الرضا کمبود ویتامین E

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۴۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

برای حفظ و تقویت سلامت خود تا ۳۰ سالگی و بعد از آن، این دو عادت ناسالم را ترک کنید:

۱) دریافت ناکافی ویتامین D و کلسیم

مصرف ناکافی کلسیم و ویتامین D می‌تواند تراکم استخوان را کاهش و خطر پوکی استخوان و شکستگی را افزایش دهد. به همین دلیل، مصرف غذا‌های غنی از کلسیم (مانند محصولات لبنی و سبزیجات) و هم‌چنین دریافت نور کافی خورشید یا مصرف مکمل‌های ویتامین D بسیار مهم است. استخوان‌ها در دهه چهارم زندگی (۳۰ سالگی) به مرور تراکم خود را از دست می‌دهند. برای کند کردن این فرآیند و حفظ استحکام استخوان‌ها می‌بایست از مواد مغذی، مانند کلسیم و ویتامین D، استفاده کنید که سلامت استخوان را تقویت می‌کنند.

۲) مصرف بیش از حد قند و شکر

مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی بالا در ۳۰ سالگی باعث می‌شود که سطح قند خون شما دائماً افزایش یابد؛ که همین مسئله می‌تواند با ذخیره چربی اضافی همراه باشد. در مقابل، مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی پایین و هم‌چنین انتخاب کربوهیدرات‌هایی که حاوی نوع خاصی از پری‌بیوتیک، به نام نشاسته مقاوم، هستند، می‌تواند به تنظیم بهتر سطح قند خون کمک کرده و سلول‌ها را وادار کند تا به انسولین واکنش بیشتری نشان دهند. همه این‌ها در کنار هم، حتی با افزایش سن، می‌توانند علاوه بر حفظ سلامت بدن، از اثرات متابولیکی منفی جلوگیری کنند.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد