Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@15:08:58 GMT

۹۴۱۴ تومان قیمت هر یورو در نیما

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۴۸۳۷

اقتصاد > بازار مالی - ایسنا نوشت:‌مبادلات ارزی در بازار ثانویه بین صادرکننده و واردکننده به مرز ۷.۵ میلیارد یورو رسید و در آخرین معاملات هر یورو در این بازار به طور متوسط تا ۹۴۱۴ تومان قیمت خورده است.

 بررسی آخرین وضعیت مبادلات ارزی در بازار ثانویه ارز نشان می‌دهد که در فاصله نیمه مردادماه تا ۲۹ مهرماه صادرکنندگان حدود چهار میلیارد و دو میلیون یورو ارز در این بازار عرضه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند عرضه ارز توسط صادرکنندگان در روز گذشته کاهش داشته است؛ به طوری که از حدود ۸۰ میلیون یورو در فاصله ۲۶ تا ۲۸ مهرماه به حدود ۲۰ میلیون یورو در روز گذشته رسیده است.

این در حالی است که در سوی مقابل واردکنندگان در فاصله نیمه مرداد تا ۲۹ مهرماه از میزان ارز عرضه شده تا سه میلیون و ۴۹۲ میلیون یورو را برای تامین نیاز وارداتی خود دریافت کرده‌اند که سهم آنها از معاملات روز گذشته حدود ۴۰ میلیون یورو بوده است.

با وجود مبادله حدود ۷.۵ میلیارد یورو ارز در سامانه نیما در بیش از دو ماه اخیر، این حجم در مقایسه با ارز ناشی از صادرات غیرنفتی که باید در بازار ثانویه عرضه شود رقم قابل ملاحظه‌ای نیست. بر این اساس در مدت اخیر بارها بر الزام صادرکنندگان برای ورود ارز به سامانه نیما تاکید شده است؛ به گونه‌ای که با دستور اخیر بانک مرکزی برای لغو معافیت صادرکنندگان به عراق و افغانستان که ارز خود را به سامانه نمی‌آوردند، ‌در حال حاضر تمامی صادرکنندگان غیرنفتی ملزم به عرضه ارز ناشی از صادرات در بازار ثانویه هستند.

همتی-رئیس کل بانک مرکزی- اعلام کرده است که با مجوز اخذ شده از سران قوا مبنی برخرید و عرضه ارز پتروشیمی‌ها و سایر صادرکنندگان غیرنفتی توسط بانک مرکزی، عرضه در سامانه نیما شتاب بیشتری خواهد گرفت. این در شرایطی است که واردکنندگان و تجار از عرضه پایین ارز توسط صادرکنندگان گله کرده‌اند.

در مجموع از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از۲۷میلیارد دلار برای واردات از طریق بانک مرکزی و سامانه نیما تامین ارز شده است که ۹.۵ میلیارد آن بابت ۲۵قلم کالاهای اساسی و ضروری بوده است.

223224

کلید واژه‌ها : یورو - بازار طلا و ارز - نرخ ارز - ارز -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: یورو بازار طلا و ارز نرخ ارز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم درج قیمت بالاترین آمار تخلفات در بازار را دارد

تین نیوز

نشست خبری سازمان تعزیرات حکومتی صبح امروز با حضور محمدعلی اسفنانی سخنگوی این سازمان برگزار شد. در این جلسه سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: افزایش قیمت تاکسی های اینترنتی بعد از حذف «عجله دارم» گرانفروشی جدید است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر،اسفنانی در این جلسه به ارائه جزئیات فعالیت های این سازمان پرداخت و گفت: بر اساس طرحی که از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد حدود ۱۰۹۰۳ واحد گشت جهت نظارت بر بازار فعالیت می کردند که تعداد ۱۰۱۶۶۶ فقره بازرسی صورت گرفته است و تعداد ۳۰۵۲۳ مورد تخلف احراز شد. از میان این تعداد ۲۴۱۷۰ پرونده رسیدگی شده است که ۱۴۳۱ مورد آن به پلمب و نصب پلاکارد منجر شد.

وی افزود: در این مدت به طور کلی از میان تعداد ۳۶۸۰۸ پرونده مربوط به کالا و خدمات ۲۱۹۸۱ پرونده رسیدگی و مختومه شده است.

اسفنانی همچنین گفت: در بحث بهداشت و درمان از میان ۱۵۶۹ پرونده به ۸۰۵ فقره رسیدگی شده است و در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز از میان ۱۰۳ پرونده ۳۱ فقره منجر به صدور حکم شد.

وی در ادامه ضمن ارائه آمار تخلفات مختلف در بازار اظهار کرد: طبق آمار حدود ۱۶۶۳۷ پرونده در خصوص عدم درج قیمت کالا، ۱۱ فقره احتکار و ۱۰۳۳۱ پرونده از سایر تخلفات داشتیم. بر این اساس عدم درج قیمت کالا بیشترین میزان تخلفات این حوزه است.

اسفنانی در مورد اجرای احکام صادره نیز گفت: ۹۳۲۱ پرونده وجود داشت که ۸۴۳۲ فقره از آن مختومه شد. میزان محکومیت این پرونده ها بالغ بر ۲۸۷ میلیارد ریال بوده که ۱۷۲ میلیارد ریال از این رقم وصول و به خزانه واریز شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در رابطه عدم اجرای تعهدات از سوی خودروسازان نیز بیان کرد: طبق حکمی که در سال ۱۳۹۹ برای وحدت رویه در دیوان عالی کشور صادر شد، صلاحیت رسیدگی به تخلفی تحت عنوان «عدم اجرای تعهد» از سازمان تعزیرات سلب و به قوه قضائیه سپرده شد. اما اگر شکایتی در خصوص افزایش قیمت و گران فروشی داشته باشیم سازمان تعزیرات پیگیر خواهد بود.

اسفنانی در رابطه با انجام وظایف محوله به این سازمان نیز گفت: سازمان تعزیرات حدود ۷۷۵۰ نفر نیرو در قالب های مختلف اداری و قضائی نیاز دارد. اما در حال حاضر با حدود یک سوم نیروی مورد نیازش فعالیت می کند. البته این کمبود نیرو با تلاش مضاعف و ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل تا حدی جبران می شود. مقرر شده است که مجوز تکمیل نیرو و استخدام کادر قضائی و اداری صادر شود و بتوانیم وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات با اشاره به مقاومت شرکت های مربوطه در جریان حذف گزینه «عجله دارم» اظهار داشت: نهایتاً هر دو شرکت تمکین کردند ولی اگر افزایش قیمتی نسبت به قیمت مصوب اتفاق بیفتد مصداق گران فروشی است. در هر شهر شهرداری و اتحادیه ها قیمت های تاکسی اینترنتی را با قاعده خاصی مشخص می کنند. دریافت مازاد بر این قیمت مصوب تخلف است و پیگیری می شود. بنابراین افزایش قیمت تاکسی های اینترنتی بعد از حذف «عجله دارم» گرانفروشی جدید است.

وی ضمن تشکر از تمکین این دو شرکت افزود: در حالی که مالکیت خودرو، هزینه بنزین و استهلاک خودرو برای راننده است، دریافت ۱۵ درصد حق کمیسیون از رانندگان تاکسی اینترنتی صرفاً برای هماهنگی ها منصفانه نیست. اگر شرکت ها معتقدند که در موضوع حذف گزینه «عجله دارم» رانندگان ضرر می کنند، از حق کمیسیون خود بکاهند. در برخی از شهرستان ها تا ۲۰ درصد کمیسیون دریافت می شود.

وی در پایان گفت: مردم برای ارسال گزارش در حوزه تخلفات می توانند از سامانه ۱۳۵ که امکان ارسال مستندات را دارد نیز استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • عرضه ۲۶۴.۵ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما
  • عدم درج قیمت بالاترین آمار تخلفات در بازار را دارد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳؛ بازگشت آرامش به بازار؟
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار چند شد؟
  • چالش‌های الزام به بازگشت ارز صادراتی
  • برگشت بورس در کوتاه مدت
  • عملکرد جالب شاسی بلند جدید کره ای بازار را در تصادف ببینید
  • کمبودی در عرضه کالای اساسی خانوار نداریم
  • عرضه ۲۷۳.۹ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما