Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: باید با کمک مهندسی چند رشته‌ای و تکنولوژی‌های نوین روش‌های سنتی مرمت و استحکام بخشی بناها را ارتقا دهیم .

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی اصغر مونسان روز دوشنبه در آیین پایانی اولین کارگاه آموزشی بین المللی مرمت و استحکام بخشی بناهای تاریخی در سالن مدرس وزارت اقتصاد و دارایی، اظهار کرد : بناهای تاریخی نیز به پایش دایمی در برابر لرزه خیزی نیاز دارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای مرمت به مهندسان چند رشته‌ای مرتبط و تجربیات داخلی و جهانی نیاز داریم.
مونسان ادامه داد: مرمت ایده‌آل در زمانه فعلی باید از سه منظر فنی، مطابقت با ضوابط تاریخی و اقتصادی مقبول باشد .
او گفت: امر مرمت امروز امری فرابخشی و فرارشته‌ای است و زمان آن گذشته که متخصصان مرمت تاریخی بگویند که ما تنها قادر به انجام مرمت هستیم. در این راستا باید از مهندسان ژئوتنیک، مهندسی سازه و مهندسان معمار کمک بگیرند تا مرمت متناسب با سازه یا بنا اتفاق بیافتد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: همانطور که بناهای جدید ما در تهران نظیر پل‌ها و سازه‌ها در برابر زلزله نیاز به مقاوم سازی جدی دارند در سازه‌های قدیمی و ابنیه تاریخی مرمت و استحکام بخشی بسیار پیچیده‌تر است .
او گفت : برای مثال در مرمت پروژه مسجد شیخ لطف الله 200 تن بار کاشی روی گنبد آن قرارگرفته است که کار را دشوار و پیچیده کرده اما باید با بهره‌گیری از سبک‌سازی مهندسی نوین کار مرمت آن را تسریع کرد.
وی یادآور شد: تکرار روش‌های سنتی بدون بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین سازه و مهندسی‌های روز امر قابل قبولی نیست و باید از تخصص‌های چند رشته‌ای در انواع مهنسی سازه ژئوتنیک و سایر تکنولوژی‌های روز بهره گرفت .
اولین کارگاه آموزشی بین المللی مرمت و استحکام بخشی بناهای تاریخی با حضور 13 تن از اعضای ایسکارسا ( نهاد فنی زیر مجموعه ایکوموس ) از تاریخ 28 تا 30 در تالار اجتماعات مدرس وزارت دارایی برگزار شد .
فراهنگ **1085**3079** 9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي مرمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۴۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ درخواست عجیب روسیه از ایران

 

به گزارش تابناک، یک مقام مسئول گفت: هیات‌های روسی در ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند و این اتفاق بسیار نادر است.

روشن یکتا، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در برنامه «تهران ۲۰» اظهار داشت: چهارشنبه «۱۲ اردیبهشت ماه»، اختتامیه ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو برگزاری می شود. خوشبختانه مجریان آن توانسته‌اند ضعف‌های دوره‌های گذشته را کاهش دهند.

او در ادامه بیان کرد: کشورهایی از جمله روسیه، آفریقا، چین و غیره در این نمایشگاه دعوت شده بودند. تقریباً هم سرمایه‌گذاران داخلی و هم خارجی از این نمایشگاه استقبال ویژه‌ای داشتند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه عنوان کرد: در این نمایشگاه در حوزه بخش خدمات فنی و مهندسی و همچنین در بحث ترانزیت نیز تفاهم نامه‌ای منعقد شد.

او اظهار کرد: هیات‌های روسی در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند. آنها استقبال خوبی نشان دادند. این اتفاق بسیار نادریست و می توان بگویم قطعاً دیپلماتیک ما نسبت به گذشته موثرتر بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: امیدواریم بتوانیم که در دوره‌های بعدی و پس از این جلساتی که توافق داشتیم اجرا کنیم و همچنین بتوانیم از رسمیت فارغ التحصیلان ما بیشتر استفاده کنند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • کشف بناهای ماقبل‌تاریخی که «مسیری به جهان پس از مرگ» بودند (+عکس)
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • تفاوت فرمانداری ویژه با فرمانداری عادی چیست؟