Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- رئیس هیات ورزشی جانبازان و معلولان خراسان شمالی گفت: این استان ظرفیت خوبی در ورزش حرفه ای معلولان و جانبازان دارد اما بالا بودن هزینه های این بخش مانع از ورود ورزشکاران به این عرصه می شود.

به گزارش ایرنا برات ایمنی روز دوشنبه در آیین بزرگداشت هفته پارالمپیک گفت: ورزش حرفه ای تیراندازی با کمان و بسکتبال با ویلچر که اینک استان ما در آن عنوان کشوری دارد، نیازمند تجهیزات خاصی است که خرید آن برای هر کسی مقدور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر ضرورت حمایت مسئولان، گفت: این استان تا چند سال پیش رتبه 31 کشور را در ورزش جانبازان و معلولان داشت ولی بعد از راه اندازی هیات، این جایگاه امسال به 22 کشوری ارتقاء یافته است.
رئیس هیات ورزشی جانبازان و معلولان خراسان شمالی گفت: با تلاش ورزشکاران و برنامه های مختلفی که برای آنها تدوین شده امیدواریم این رتبه تا پایان امسال به زیر 20 برسد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی نیز در این آیین با اشاره به عملکرد خوب ورزش جانبازان و معلولان استان، گفت: اراده پولادین جانبازان برای ادامه زندگی و سلامت، مسیر آنان به اهداف بزرگ را هموارتر می کند.
محمود ثمینی افزود: حضور این ورزشکاران در میادین و صحنه های مختلف ورزشی با انگیزه و امید بالا و کسب مقام باعث افتخار استان و کشور است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی نیز با اشاره به معلولیت 10 درصد افراد جامعه، گفت: مشکلات این افراد تنها به شخص آنها خلاصه نمی شود و حدود یک سوم افراد جامعه با معلولان در ارتباط هستند.
علی متقیان افزود: معلولیت فقط مشکل شخص نیست بلکه مشکل جامعه است و این برنامه ریزی کلان برای کاهش معلولیت ها و نیز مشکلات معلولان را می طلبد.
وی با اشاره به استقبال معلولان از ورزش، اظهار داشت: این در حالی است که نتوانسته ایم آن طور که باید شرایط حضور این قشر را در میادین ورزشی فراهم کنیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: باید با حمایت همه جانبه از این قشر بسترهای لازم برای دیده شدن آنان در جامعه فراهم شود تا انگیزه و امید بیشتری پیدا کنند.
این آیین با حضور گسترده ورزشکاران جانباز و معلول در محل سالن ایثار بجنورد برگزار شد که در پایان از نشان آوران این قشر تقدیر شد.
افزون بر 200 ورزشکار در هیات جانبازان و معلولان خراسان شمالی عضو هستند.
ط/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش تجهيزات خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۴۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  «فاطمه مجلل» بانوی قایقران ارومیه‌ای رشته روئینگ پس از کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در کشور کره جنوبی به همراه «یاسمن حمزه‌پور» مربی‌اش با استقبال مسئولین ورزشی استان   و شهر ارومیه و جمعی از شهروندان و خانواده‌اش به زادگاهش بازگشت.

سجاد بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی، معاون ورزش و معاون ورزش بانوان اداره کل، سجاد خوبدل رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ارومیه، روسای هیات‌های قایقرانی و ورزش‌های دانشگاهی استان و شهرستان و جمعی از علاقمندان ورزش و خانواده این ورزشکار امروز در فرودگاه از او استقبال کردند.

فاطمه مجلل روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در سه دور رقابت انتخابی المپیک در کشور کره‌جنوبی با کسب بهترین زمان عنوان سوم را کسب و ضمن دریافت اولین سهمیه المپیک برای رشته قایقرانی، اولین بانوی ورزشکار استان آذربایجان‌غربی راه یافته به المپیک لقب گرفت.

پیش از این محسن شادی (رئیس کنونی هیات قایقرانی استان آذربایجان‌غربی) دو بار در المپیک‌های پکن و لندن در رشته قایقرانی حضور داشت.

 

 

دیگر خبرها

  • ستاره سابق رئال: رفتم چون دیگر فوتبال را نمی‌خواستم
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • مراسم استقبال از ملی‌پوشان تیراندازی استان تهران برگزار شد
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • زارعی: واگذاری سرخابی‌ها از سوی AFC تایید شد
  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند
  • چطور با خرید در شیشه ای اتوماتیک و دزدگیر اماکن با هزینه کم، امنیت را بالا ببرید؟