Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: انتشار گاز منوکسید کربن در یک کارگاه تهیه ذغال ، جان دو کارگر افغان را در روستای زان از توابع شهر آبسرد دماوند را گرفت.

مجید صفری  فرماندار شهرستان دماوند گفت: در این حادثه Incident که یکشنبه شب رخ داد دو جوان تبعه افغانستان در روستای زان از توابع شهر آبسرد بر اثر استشام گاز سمی منوکسید کربن متصاعد شده از ذغال چوب جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:مصدومین پس از حادثه توسط همسایه ها با خودروی شخصی به درمانگاه شهر آبسرد منتقل شدند ولی این دو نفر در محل حادثه جان خود را از دست داده بودند.

این مقام مسئول مسمومیت و مرگ این دو نفر را استشمام گاز منوکسید کربن کارگاه تهیه ذغال عنوان کرد، گفت: این دو نفر در یک کارگاه تهیه ذغال فعالیت می کردند .

رئیس اورژانس شهرستان دماوند نیز در این خصوص گفت: همکاران و یا همسایه ها بدون تماس با اورژانس توسط خودروی شخصی حادثه دیدگان را به درمانگاه شهر آبسرد انتقال داده بودند.

عبدالرحمن رزمگه افزود: از ابتدای فصل سرما امسال در شهرستان دماوند 7 نفر دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شدند که خوشبختانه با اعزام به موقع به بیمارستان، بهبودی پیدا کردند.

منوکسید کربن، گازی بدون رنگ و بوست و عمده ترین منبع تولید این گاز، سوختن ناقص نفت و گاز است ولی در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی بویژه در محیط های در بسته و فاقد اکسیژن تولید گاز منواکسید کربن امکان پذیر است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

رسوایی جدید دیگر اعضای شورای شهر این بار در استان تهران! جدیدترین خبر/ دستگیری یک زن در حادثه تروریستی اهواز وحشت مسافران هواپیما در پرواز تهران - خارگ / رعد و برق خطر داشت تجاوز پسر معلم به دختر 5 ساله در دستشویی مهدکودک + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا تجاوز فجیع به دختر 6 ساله در کنار کانال آب + عکس یک زن با وعده اربعین شهر را به هم ریخت! ۱۲ مرزبان ایرانی ربوده شده سالم هستند +اولین عکس و اسامی جسد خاشقجی در 3 صندوق سیاه به کنسولگری عربستان برگشت +آخرین عکس قبل از مرگ شکار دختران بد حجاب با تاکسی خطی ماجرای درخواست اعضای دولت از مراجع برای مذاکره با رهبری در موضوع امریکا بدترین سرنوشت برای 2 کودک در رشت + عکس صحنه ای از تصادف واقعی خانم بازیگر ایرانی! + جزییات و عکس گفتگو با 2 فوتبالیست تحصیلکرده تهرانی که ثروتمندان تهرانی را نقره داغ می کردند + عکس ابراهیم وقتی دید نسرین بچه دار می شود چه کرد؟! یک روز شوهرم با زن دوستش صمیمی اش فرار کرد ! تصاویر جدید خاشقچی لحظاتی قبل از قتل رضا رویگری: بی‌پولی باعث شد درمانم را متوقف کنم ! خاشقجی چند لحظه قبل از مرگ به بن سلمان جواب رد داد و حکم قتل صادر شد! شلیک مرگبار خواستگار شکست خورده به خانم وکیل/ در لنگرود رخ داد

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حادثه Incident اخبار حوادث دماوند کربن گاز کارگر روستای عکس ایران دختر زندگی فیلم قتل ایرانی اینستاگرام پلیس تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از یورونیوز، دانشمندان به تازگی روش جدیدی را برای ساخت الماس کشف کردند که در چهارچوب آن، ترکیبی از فلزات مایع می‌تواند یک الماس مصنوعی را در عرض چند دقیقه بدون نیاز به فشاری عظیم تولید کند.

البته برای این کار، هنوز به یک دمای بالای ۱۰۲۵ درجه سانتیگراد نیاز است تا یک قطعه الماس در ۱۵۰ دقیقه تشکیل شود. این معادل فشاری است که ما در سطح دریا احساس می‌کنیم و ده‌ها هزار بار کمتر از فشاری است که معمولاً برای تولید الماس نیاز است.

تیم سازنده این الماس جدید، پژوهشگران موسسه علوم پایه در کره جنوبی هستند که امیدوارند با این شیوه بتوانند انقلابی در تولید الماس‌های مصنوعی ایجاد کنند.

تکنیک حل کردن کربن در فلز مایع برای ساخت الماس کاملاً جدید نیست و جنرال الکتریک نیم قرن پیش فرآیندی مشابه را با استفاده از سولفید آهن مذاب به جهان معرفی کرد؛ اما برای این کار نیز نیاز به ایجاد فشاری معادل ۵-۶ گیگا پاسکال و یک «دانه» الماس است تا کربن به آن بچسبد.

پژوهشگران این تیم در مقاله‌ای درباره روش جدید نوشتند: «ما روشی برای تولید الماس در فشار یک اتمسفر و در دمای متوسط، با استفاده از آلیاژ فلزهای مایع کشف کردیم.»

آنها در این روش از مخلوط دقیقی از فلزات مایع گالیم، آهن، نیکل و سیلیکون استفاده کردند و یک سیستم خلاء در داخل یک محفظه گرافیتی ساختند تا فلز را در حالی که در معرض ترکیبی از متان و هیدروژن قرار می‌گرفت، به سرعت گرم و سپس خنک کنند.

این کار باعث شد تا اتم‌های کربن متان در سراسر فلز ذوب شده پخش شوند و به عنوان دانه الماس عمل کنند.

تنها پس از ۱۵ دقیقه، قطعات کوچکی از کریستال‌های الماس از فلز مایع جدا و نمایان شدند و پس از گذشت مدت دو ساعت و نیم نیز یک لایه پیوسته الماس شکل گرفت.

تحقیقات درباره این فرآیند هنوز در مراحل اولیه است؛ با این وجود اعضای تیم تحقیق معتقدند که این روش پتانسیل زیادی دارد و می‌توان به کمک آن، فلزات مایع دیگری را برای رسیدن به نتیجه مشابه یا حتی بهتر ترکیب کرد.

بیشتر بخوانید:

تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!

شیوه‌ای که در حال حاضر برای تولید اکثر الماس‌های مصنوعی استفاده می‌شود، چندین روز طول می‌کشد و به فشار بسیار بیشتری نیاز دارد.

اگر این تکنیک بتواند همچنان توسعه یابد، فرایند ساخت الماس بسیار سریع‌تر و بسیار آسان‌تر خواهد شد.

کد خبر 847565 برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی کره جنوبی تکنولوژی (فناوری) جواهرات و زیورآلات

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • مرگ تلخ ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری در شیراز
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز حین عملیات لوله گذاری
  • مرگ ۲ کارگر پیمانکاری شهرداری شیراز حین کار
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • تاکید بر مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند