Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بعضی‌ها که از انگلیسی‌ها درس گرفته اند می‌خواهند از روش آن‌ها برای اربعین استفاده کنند تا نتیجه اش این شود که علی رغم خواست مردم حضور در اربعین کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان با حضور در برنامه دوشنبه شب مخاطب خاص شبکه سوم سیما که به صورت زنده از کربلای معلی پخش می‌شد، به بیان انتقادات تندی علیه مسئولین و برخی سنگ اندازی‌ها در مسیر زوار اربعین حسینی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پناهیان در بخشی از صحبت‌های خود گفت: ان شاءالله خداوند متعال مسوولین را برای خدمت کردن لایق کند تا اربعین به عنوان یک الگو برای مردم به داخل در کشور بیاید. متاسفانه بعضی‌ها در لب مرز کشور ایستادند تا این الگو به داخل کشور نیاید.
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: خبر‌هایی در پشت پرده آمده که من خیلی نمی‌خواهم به آن بپردازم، اما در خبر‌های رسمی آمد در مرز در مهران اجازه‌ای برای دایر شدن موکب‌ها نداده اند! نمی‌دانم چرا؟   پناهیان با انتقاد به شیوه اختصاص ارز به زوار اربعین گفت: دولت در پرداخت ارز خوب رفتار نکرد. یک میلیون نفر را فرستاده اند تا در شعبه نجف و کربلا پول دریافت کنند. اگر کسی به این موضوع فکر کند قطعا متوجه می‌شود که این طراحی برای اجرا نشدن و انجام نشدن کار صورت گرفته است. حقیقتا برای ۱۰۰ هزار نفر هم نمی‌توان در شعبه‌ای در یک شهر غریب این کار را انجام داد چه برسد به این عدد. آنجا تهران نیست که بگویند بروید به فلان خیابان میدان فردوسی مراجعه کنید.
یکی از مروجان اصلی پیاده روی اربعین در ایران در ادامه گفت: در ایام اربعین در شهر‌های زیارتی بواسطه شلوغی به زحمت می‌توان قدم از قدم برداشت و حتی طی کردن مسافتی برای رسیدن از این طرف حرم به آن طرف امکان پذیر نیست. حال باید پرسید که اجرای این طرح و رساندن ارز به دست یک میلیون نفر به این شکل چگونه امکان پذیره است؟
پناهیان با اشاره به اقدامات دولت گفت: بنده تردیدی ندارم که دولت در این زمینه تدابیر خوبی انجام نداده است، تدابیری که می‌توانست انجام دهد را انجام نداد، اما تحلیل نمیکنم که علت آن غرض بوده یا محدودیت.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: خیلی دردآور است که بخاطر این بی تدبیری‌ها اربعین که قداستش خیلی بالاتر از این حرفاست را سطحش را پایین بیاوریم و اینطور گله گذاری کنیم. مردم ما بزرگوارتر از این حرف‌ها هستند و از این موانع هم عبور می‌کنند.
حاج علیرضا پناهیان در ادامه گفت: یکی از اتفاقات دیگر مشکل راه انداختن موکب‌ها در شهر‌های مرزی بوده است. بنده را به محلی در مهران با هلی کوپتر بردند و گفتند که اینجا اگر موکب زده شود باعث ازدیاد جمعیت و ناامنی می‌شود. اینگونه است که مسوولین استان یک تدابیر غلطی داشتند که موجب شده موکب‌ها یک سوم دفعه قبل احداث شود.
یکی از مروجان اصلی پیاده روی اربعین در ایران در تشبیهی بی سابقه گفت: عذرخواهی می‌کنم، اما باید بگویم که رفتار برخی مسوولین من را یاد رفتار انگلیسی‌ها می‌اندازد که با یک بازی با پنبه سر بریدند و جمعیت نه میلیونی و معادل یک سوم ایرانی‌ها را کشتند. حالا هم برخی که از انگلیسی‌ها درس گرفته اند میخواهند از همان روش برای اربعین استفاده کنند تا نتیجه اش این شود که علی رغم خواست مردم حضور در اربعین کاهش یابد.

پناهیان در ادامه گفت: نمی‌خواهیم که مسوولین کمک کنند، ولی لااقل اجازه بدهند ادامه ستاره دنباله دار اربعین به کشور ما و شهر‌های ما کشیده شود. اجازه بدهند جوان‌ها برای امام حسین کار کنند تا شهر‌های کشور کربلایی‌تر شود.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: ایلام و مهران را زمان دفاع مقدس دیدیم و الان هم دیدیم. این منطقه خیلی خاک خوبی دارد، خیلی مردم خوبی دارد و واقعا نمی‌دانم خدا با خاک اینجا چه کرده است. ولی بعضا مسوولین تدابیری خوبی ندارند و به جای اینکه به این منطقه رونق بدهند برعکس عمل می‌کنند.
پناهیان گفت: در اثر اربعین رونق اقتصادی و رونق کسب و کار پدید می‌آید و خود مردم این کار را خواهند کرد. رقم دقیق یادم نمی‌ماند، اما سال گذشته حدود ۲ میلیارد و خرده‌ای همین موکب‌هایی که کم شدند از شهر ایلام خرید کردند. حالا به بهانه اینکه موکب زدن اقتصادی نیست و باید مشتری زیاد شود با برپایی موکب مخالفت کرده اند.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: از جانب پروردگار عالم می‌خواهم اگر کسی بی تدبیری کرده و یا بد تدبیر کرده و اگر کسی برای حماسه اربعین کم گذاشته مواخذه شود و اگر هم کسی خدمت کرده خدا بر توفیقاتش بیافزاید و قطعا بدون دعای ما هم این اتفاق خواهد افتاد.   پناهیان مخاطب خاص کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علیرضا پناهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۵۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دانشجویان معترض آمریکایی برای شناسایی نشدن

بیشتراز یک هفته اس که این تحصن درحال انجام است اما قصدی برای پایان آن وجود ندارد

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077949 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • تلاش دانشجویان معترض آمریکایی برای شناسایی نشدن
  • پخش و توزیع ۱۱۰ تن آسفالت درمنطقه۲ اراک
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل