Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@11:55:54 GMT

ایجاد اولین جاده آهنگین کشور در سمنان

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۵۵۳۸

ایجاد اولین جاده آهنگین کشور در سمنان

اولین جاده آهنگین کشور در 300 متر از جاده فرعی امیرآباد به جاده اصلی مشهد در شهرستان دامغان در استان سمنان ایجاد شد. ایجاد اولین جاده آهنگین

«علی دارینی»، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان افزود: اجرای طرح اولین جاده آهنگین کشور  به همت و مشارکت مالی رئیس حوزه قضایی امیرآباد و خیران دامغانی و با بهره گیری از مددجویان زندانی در عملیات اجرایی محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان، با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد حوادث جاده ای در استان از نوع واژگونی به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان است، بیان کرد: هدف اصلی از اجرای جاده آهنگین در این استان کمک به هوشیاری و رفع خواب آلودگی است.

وی با بیان اینکه کویری و یکنواخت بودن جاده های استان سمنان باعث خستگی و خواب آلودگی رانندگان می شود، اضافه کرد: پخش موسیقی متناسب با سرعت خودرو، راهکاری علمی برای ایجاد هوشیاری در رانندگان در این طرح است. در اجرای طرح جاده آهنگین، با ایجاد 2 هزار شیار با رعایت مباحث علمی در فاصله گذاری در سطح جاده، متناسب با عمق، ضخامت و جنس آسفالت، هنگام برخورد لاستیک خودرو با شیارها، در داخل اتاقک خودرو موسیقی شفاف پخش می شود. در سرعت عادی خودرو، پخش موسیقی باعث رفع کسالت راننده می شود و با افزایش سرعت خودرو از حد مجاز، نوع موسیقی در اتاقک خودرو غیرقابل تحمل تر و راننده مجبور به کاهش سرعت می شود.

دارینی به ایجاد اتاق فکر در اجرای طرح جاده آهنگین در استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: کارشناسان موسیقی، نت شناسی، مهندسان مکانیک و راه در این اتاق فکر، این طرح را علمی و عملی دانستند و مبتنی بر نظرات کارشناسانه این متخصصان، طرح آهنگین شدن جاده در دامغان اجرا شد. /ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۵۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۳

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، تالار خودرو بورس کالا سال جدید را با عرضه ۳۰ دستگاه کامیون کشنده فاو (کامیون کشنده FAW J6P-460) آغاز می کند. این خودروها قرار است یکشنبه ۹ اردیبهشت در بورس کالا عرضه شوند.  ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000It5

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • هوش مصنوعی به داد حیوانات در تصادفات جاده‌ای رسید
  • آیا مشتریان از امداد جاده‌ای نوروزی مدیران خودرو رضایت داشتند؟
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • اولین عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۳
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند
  • ببینید | اولین تصاویر از واژگونی هولناک سه خودروی شوتی در جاده یاسوج - اصفهان
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد
  • تردد ۳.۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان