Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارکینگ‌های مکانیزه‌ای که روزگاری مسئولان شهرداری مشهد آن‌ها را نماد تکنولوژی می‌دانستند با وجود هزینه‌ ۱۴ میلیاردی نصب و هزینه سالانه ۷۰۰ میلیونی تعمیر و نگهداری به علت خطر برای خودروی شهروندان به‌زودی جمع‌آوری خواهند شد.

به گزارش قدس آنلاین، بتول گندمی -عضو شورای اسلامی شهر مشهد- در نشست «تاکتیک الیت» که امروز در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزارشد، با انتقاد از اجرای پروژه شکست‌خورده پارکینگ‌های مکانیزه در دوره پیشین مدیریت شهری با هزینه‌ای بسیار زیاد، اظهار کرد: آیا ضرورت دارد در شهر مشهد پارکینگ‌های مکانیزه داشته باشیم؟

وی با بیان این‌که «بد نیست آمارها و اطلاعاتی در خصوص این پارکینگ‌ها در اختیار شهروندان قرار دهیم»، ادامه داد: جای طرح این پرسش مطرح است چرا ۱۴ میلیارد تومان از بودجه شهر صرف ساخت پارکینگ به اصطلاح مکانیزه‌ای شده که امروزه برای اینکه به خودروهای شهروندان آسیب نرسد مجبور به جمع‌آوری آن هستیم؟

گندمی با اشاره به این‌که «ظرفیت استفاده از این پارکینگ‌ها تنها ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد است»، تأکید کرد: مسئولان وقت باید نسبت تصمیم‌های غلطی که در این خصوص گرفتند پاسخ دهند.

وی با اشاره به ابهامات متعدد این پروژه، خاطرنشان کرد: چرا این پروژه باید تماماً توسط یک پیمانکار انجام شود و چرا هم‌زمان تصمیم گرفته شد پارکینگ‌هایی با این مدل ساخته شود؟ چرا تصمیمات درست‌تری نگرفتند؟

همچنین در ادامه محمدمهدی اسدی -مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت- در این خصوص، بیان کرد: پارکینگ‌های مکانیزه دارای خسارت‌های بالایی است و در حال حاضر شهرداری مشهد سالانه حدود ۷۰۰ میلیون تومان برای تعمیر و نگهداری آن‌ها هزینه می‌کند.

وی ادامه داد: برای نصب این پارکینگ‌ها مطالعه ترافیک به‌درستی صورت نگرفته است و پارکینگ‌های مکانیزه در مکان‌هایی نصب شده که نیازی به آن‌ها نیست. ضریب اشغال این پارکینگ‌ها بسیار پایین است؛ زیرا تکنولوژی آن وارداتی است. همچنین در خرید و نصب این پارکینگ‌های مکانیزه شرایط آب وهوایی در نظرگرفته نشده است.  

مدیرعامل الیت خاطرنشان کرد: مسئولان ایجادکننده پارکینگ‌های مکانیزه معتقد بودند این پارکینگ‌ها نمادی از تکنولوژی بوده و نشان می‌دهد که ما به سمت تکنولوژی می‌رویم.

وی با اعلام این‌که جمع‌آوری این پارکینگ‌ها در دستورکار شهرداری قرار دارد، افزود: بر این اساس به زودی پارکینگ‌های مکانیزه موجود در باغ ملی، پارکینگ مصلی و پارکینگ واقع درخیابان سناباد از سطح شهر جمع‌آوری خواهند شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پارکینگ طبقاتی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طرح هوشمندسازی چهار پارکینگ هسته مرکزی شهر یعنی پارکینگ زائر، پارکینگ شرقی، پارکینگ بهار و پارکینگ شهید کاظمی در شش ماه نخست سال جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: یکی از اهداف سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بهبود خدمات‌دهی در پارکینگ‌های عمومی شهر قم است.

وی با اشاره به اولویت هوشمندسازی در این پارکینگ‌ها افزود: در مناسبت‌ها برنامه ویژه‌ای برای اطلاع‌رسانی مسائل مرتبط با پارکینگ‌ها و تشدید نظارت وجود دارد که در حال پیگیری است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه هوشمندسازی پارکینگ‌ها ابتدا در اطراف حرم و هسته مرکزی شهر و سپس در قسمت‌های مختلف شهر مدنظر است، خاطرنشان کرد: بسیاری از تخلفات همچون پرداخت‌های خارج از قاعده و دریافت تعرفه اضافه، دزدی و سرقت خودروها و مقوله‌های مهم دیگر با هوشمندسازی پارکینگ‌ها کاهش پیدا می‌کند.

خلیلی اضافه کرد: در پارکینگ‌هایی که هوشمندسازی می‌شوند، اپراتوری که در ورودی پارکینگ نشسته است دخل و تصرفی در هزینه پارکینگ ندارد و همه محاسبات به صورت هوشمند انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این سیستم هنگام ورود عکس از پلاک خودرو گرفته تا زمان خروج مطابقت داده می‌شود، همچنین تمام هزینه به شکل سیستمی ثبت خواهد شد و در پایان تنها رمز از راننده می‌خواهند تا از پارکینگ خارج شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: شکایت‌های زیادی در خصوص دریافت تعرفه‌های اضافی در پارکینگ‌ها به سازمان حمل‌ونقل و ترافیک مخابره می‌شد، اما در حال حاضر با اجرای طرح هوشمندسازی که در بعضی پارکینگ‌ها مثل زائر صورت گرفته است، شکایت‌ها در ماه به یکی یا دو عدد رسیده است.

خلیلی گفت: طرح هوشمندسازی در پارکینگ زائر در پایان سال ۱۴۰۲ به صورت آزمایشی آغاز شد و سال ۱۴۰۳ در باقی پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح هوشمندسازی چهار پارکینگ هسته مرکزی شهر یعنی پارکینگ زائر، پارکینگ شرقی، پارکینگ بهار و پارکینگ شهید کاظمی در شش ماه نخست سال جدید به بهره‌برداری می‌رسد و در صورت اجرای کامل این طرح، موضوع شکایت‌های مردمی کاهش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 749325

دیگر خبرها

  • فرماندار: طرح تأمین پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی را تحویل دولت داده‌ایم 
  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌آلات مکانیزه راه‌آهن ایران ممکن نیست
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • تاکید بر ساخت پارکینگ‌های حاشیه در منطقه ۱۶ تهران
  • بررسی قوانین مشاعات آپارتمان از نظر وکیل ملکی کرج
  • سهم سوغات، ۲۵درصد هزینه‌های زائران
  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد