Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی گفت: نخستین دوره تخصصی پایه امداد و نجات کشور که به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود از ۲۸ مهرماه تا سوم آبان‌ماه ۹۷ به‌میزبانی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، سیدمجتبی احمدی  در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: اولین دوره تخصصی پایه امداد و نجات کشور که به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود با حضور ۷ استان خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی، سمنان، گلستان، مازندران و تهران از ۲۸ مهرماه تا سوم آبان‌ماه ۹۷ به‌میزبانی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این دوره ۶ روزه ۵۲ نیروی امدادگر و نجاتگر آخرین آموزش‌ها و تخصص‌های روز جستجو و نجات در کوهستان را فرا می‌گیرند و  ۵ استان خراسان رضوی، کرمان، اصفهان گیلان و قم به عنوان میزبانان برگزاری این دوره‌ها انتخاب شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه کشور ما یک کشور حادثه‌خیز است، خاطرنشان کرد: آموزش‌های به‌روز جمعیت هلال احمر به‌صورت مستمر انجام می‌شود تا امدادگران و نجاتگران با بهره‌گیری از دانش‌های روز ضمن افزایش انگیزه، افزایش مهارت و افزایش دانش تخصصی بهترین عملکرد را در زمان امدادرسانی به حادثه‌دیدگان داشته باشند و آخرین ماموریت جدی‌ای که انجام شد عملیات امداد و نجات و جستجوی اجساد و مصدومان حادثه هواپیمای تهران-یاسوج بود.

احمدی گفت: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در طول سال همایش‌ها، سمینارها و گردهمایی زیادی را برگزار می‌کند که آخرین مودد آن برگزاری نخستین دوره تخصصی پایه امداد و نجات کشور بوده است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان‌هایی که در صدر حوادث جاده‌ای هستند

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس این اطلاعیه، از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۹ فروردین ۱۴۰۳ با به کارگیری ۱۳۴ هزار و ۱۲۱ نفر (رشد ۷۶ درصدی) از کادر و نیرو‌های داوطلب و همچنین آماده باش تمامی مراکز عملیاتی شامل ۴۲۵۸ پایگاه و پست‌های نوروزی، خدمات زیر را ارائه کرده است:

۱. ۳ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۲۵۵ نفر از هموطنان طی ۱۴ روز گذشته از خدمات بشردوستانه و امداد و نجات طرح نوروزی جمعیت هلال احمر برخوردار شده اند.

۲. از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ در سطح کشور توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر ۲۶۸۳ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات صورت پذیرفت و به ۲۰ هزار و ۹۴۰ نفر از آسیب دیدگان و در راه ماندگان توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر خدمات لازم امداد و نجات ارائه شده است.

۳. از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ نجاتگران جمعیت هلال احمر ۱۱۹۲ مورد عملیات امداد و نجات جاده‌ای را در محور‌های برون شهری به انجام رسانده و ۱۹۰ مصدوم محبوس در خودرو‌ها رهاسازی شده اند. بر اساس اطلاعات به دست آمده از عملیات‌های امدادی هلال‌احمر، بیشترین حوادث جاده‌ای از سوی هلال‌احمر در استان‌های اصفهان، فارس و مازندران پوشش داده شده و براساس عملیات فنی رهاسازی انجام شده، شدیدترین تصادفات نوروزی در جاده‌های استان‌های کرمان، فارس و خراسان جنوبی رخ داده است.

۴. بیش از ۲ میلیون و ۷۱۷ هزار و۸۱۷ نفر طی ۱۴ روز گذشته به پست‌های ایمنی و سلامت سفر سازمان جوانان جمعیت هلال احمر مراجعه و خدمات لازم بشردوستانه را دریافت کردند که منجر به مشارکت ۳۵۵ هزار و ۳۰۰ نفر در پویش بهرفت شده است.

۵. از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳ و تا ۰۹ فروردین سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به ۹۳۳ هزار و ۸۹۵ نفر از هموطنان در طرح‌های هلال رحمت با ۸۱۳ هزار و ۷۳۲ نفر، پایش سلامت با ۱۰۷ هزار و ۸۰۶ نفر و نیابت ۸۰۸۷ نفر خدمات لازم داوطلبانه را ارائه کرده است.

۶. طی ۱۴ روز گذشته از طرح نوروزی ۱۴۰۳ در مراکز درمانی، توانبخشی داروخانه‌ها و مرکز حج و زیارت خدمات لازم درمانی به ۱۲۱ هزار و ۶۰۳ نفر از مراجعین خدمات لازم درمانی ارائه شده است.

در هر جای ایران عزیز، ندای امداد هلال احمر با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی و امداد و نجات افراد حادثه دیده در سراسر کشور است.

دیگر خبرها

  • استان‌هایی که در صدر حوادث جاده‌ای هستند
  • امدادرسانی هلال احمر کردستان به ۷۱ نفر حادثه‌دیده در طرح نوروزی
  • هلال احمر خراسان رضوی به ۳۰۹ مصدوم خدمت رسانی کرد
  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی
  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی 
  • پیوستن بیش از ۲۳ هزار نفر به پویش «بهرفت» در خراسان رضوی
  • زنجان نیازمند احداث پایگاه‌های امداد و نجات بیشتری است
  • خدمت رسانی به ۲۷۶ مصدوم توسط جمعیت هلال احمر خراسان رضوی
  • انجام بیش از ۲۰۰۰ عملیات و خدمات امدادی در طرح ملی امداد و نجات نوروز
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و بارندگی