Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:08:49 GMT

خروج گسترده سرمایه‌گذاران خارجی از بورس عربستان

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۵۷۱۵

خروج گسترده سرمایه‌گذاران خارجی از بورس عربستان

با بالا گرفتن پرونده قتل روزنامه‌نگار منتقد حکومت عربستان، سرمایه‌گذاران خارجی ۱.۱ میلیارد دلار از سهام خود را به فروش رسانده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، طبق آمار منتشر شده توسط بورس ریاض، سرمایه‌گذاران خارجی ۱.۱ میلیارد دلار از سهام خود را به فروش رسانده‌اند که از زمان گشایش درهای این بورس به سهامداران خارجی در سال ۲۰۱۵، کم‌سابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان قتل جمال خاشقجی، اتباع خارجی ۵ میلیارد ریال سعودی سهام فروخته و  یک میلیارد ریال سعودی نیز سهام خریده‌اند.

چپ میجر، مدیر تحقیقات موسسه " آرکام کپیتال" گفت: با توجه به جایگاه عربستان در منطقه و تامین ۱۰ درصد نفت مصرفی جهان توسط این کشور، معتقدیم آمریکا به روابط خود با عربستان به عناون یک متحد ادامه خواهد داد.

خروج سرمایه از بورس عربستان تنها منحصر به اتباع خارجی نبوده است و اتباع عربستانی نیز حدود ۱۱ میلیارد ریال از سهام در اختیار خود را فروش رسانده‌اند. به گفته تحلیل‌گران بورسی، صندوق‌های دولتی احتمالا به منظور جلوگیری بیشتر از ریزش نمادها و سقوط بورس مجبور به مداخله خواهند شد.  

قتل خاشقجی منجر به کاهش ارزش ریال سعودی در برابر سایر همتایان خود نیز شده است به گونه ای که هر دلار آمریکا به ۳.۷۵ ریال، هر یورو به ۴.۳۲۲۸ ریال، هر پوند انگلیس به ۴.۹۰۴۴ ریال، هر فرانک به ۳.۷۷۰۵ ریال، هر لیر ترکیه به ازای ۰.۶۶۶۲ ریال و هر درهم امارات به ۱.۰۲۱۱ ریال رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بازار بورس عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد

دیوان پادشاهی سعودی امروز (چهارشنبه) از انتقال «سلمان بن عبدالعزیز» به بیمارستان خبر داد.

به گزارش مشرق، دیوان پاشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود برای انجام آزمایش‌های معمول به بیمارستان ملک فیصل منتقل شد.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

پادشاه عربستان پیش از این نیز چند بار به بیمارستان منتقل شده بود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!