Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمالی پور دستگیری اسد الله اسدی دیپلمات ایرانی با عرف و معیارهای بین المللی سازگاری ندارد، گفت: این در حالی است که این دیپلمات ایرانی مصونیت دیپلماتیک دارد و اروپائیان مدعی هستند که اگر دیپلمات از کشور محل خدمت خود به جای دیگری منتقل و مورد محاکمه قرار دهند آن مصونیت دیپلماتیک از بین می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به بازداشت اسد الله اسدی دیپلمات ایرانی توسط اروپا گفت:کشورهای غربی هر از چند گاهی برای اینکه فشارهایی را به ایران وارد کنند دست به چنین اقداماتی دست می زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دستگیری اسد الله اسدی دیپلمات ایرانی با عرف و معیارهای بین المللی سازگاری ندارد، ابراز کرد: این در حالی است که این دیپلمات ایرانی مصونیت دیپلماتیک دارد و اروپائیان مدعی هستند که اگر دیپلمات از کشور محل خدمت خود به جای دیگری منتقل و مورد محاکمه قرار دهند آن مصونیت دیپلماتیک از بین می رود.

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با ااشره به مطلب فوق عنوان کرد:در حالی که چنین چیزی صحت ندارد و دیپلمات ایرانی هر جا که باشد به علت سمتش مصونیت دیپلماتیک دارد.

کمالی پور ادامه داد: از سوی دیگر اقدامات تروریستی و منتسب کردن این اقدامات به ایران با واقعیت هایی که ما سراغ داریم انطباق ندارد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: معتقدم دستگیری اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی در ادامه سلسله اقداماتی از سوی اروپا جهت مستأصل کردن ایران است که در حوزه های مختلف به کار می گیرند و این مسئله هم یکی از همان موارد است.

وی با اشاره به مطلب فوق افزود: اروپائیان با این اقدام می خواهند ایران را پای میز مذاکره بکشانند تا چیزی را از ایران بخواهند و در مقابل چیزی را پی بدهند.

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت امور خارجه در شرایط خیلی عادی و معمولی وظیفه دارد که اقداماتی را در خصوص شهروندان ایرانی انجام دهد، اظهار کرد: مضاف بر این اسدالله اسدی دیپلمات است که وظیفه وزارت امور خارجه را در این حوزه بیشتر می کند.

کمالی پور در پایان خاطر نشان کرد: وزارت امور خارجه باید تمامی اهرم های قانونی در اختیار خود را به کار گیرد و مشکل دیپلمات ایرانی اسدالله اسدی را حل کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۵۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین

به گزارش جام جم آنلاین، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود