Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@16:02:28 GMT

لاوروف آمریکا را نصیحت کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۵۸۶۹

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه از آمادگی این کشور برای تجدید پیمان «استارت نو» با آمریکا خبر داد.

پیمان هسته ای استارت نو با هدف کاهش تسلیحات راهبردی در سال ۲۰۱۰ میلادی توسط واشنگتن و مسکو امضا و از فوریه ۲۰۱۱ میلادی اجرایی شد. این پیمان خواستار کاهش تدریجی تعداد کلاهک های اتمی روسیه و آمریکا طی ۱۰ سال شده و همچنین از دو طرف خواسته است تا تعداد سامانه های تحویلی را محدود کنند و یک رژیم راستی آزمایی معتبر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف درحالی که قرار است امروز دوشنبه در مسکو میزبان جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید باشد، گفت: واشنگتن هنوز رسماً روند خروج از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد (INF) را آغاز نکرده است.

وی ادامه داد: در این پیمان، روشی گنجانده شده که امکان خروج را فراهم می‌کند حال‌آنکه از این روش هنوز استفاده نشده است.

لاوروف در عین‌ حال تاکید کرد که تصمیم برای خروج از INF با مخالفت مسکو مواجه خواهد شد.

وی در این باره گفت: البته، به دفعات گفته‌ایم و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز تاکید کرده است که هرگونه اقدامی در این عرصه با مخالفت مواجه خواهد شد چرا که ثبات راهبردی تنها بر مبنای برابری حاصل می‌شود. چنین برابری در همه شرایط لحاظ خواهد شد. ما درقبال ثبات جهانی مسئولیت داشته و امیدواریم آمریکا هم از ادای سهم خود در این زمینه غافل نشود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر خارجه هسته ای واشنگتن مسکو روسیه مشاور امنیت ملی ولادیمیر پوتین روسیه کاخ سفید ولادیمیر پوتین لاوروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۵۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه

گاردین می‌نویسد که ایالات متحده بیش از هزار نفر از نیرو‌های خود را از نیجر خارج خواهد کرد. این اقدام، همانطور که این روزنامه اشاره می‌کند، یک پیروزی استراتژیک برای روسیه خواهد بود.

این تصمیم یک ماه پس از آن اتخاذ شد که "خونتای نظامی" حاکم در نیجر توافقنامه با واشنگتن را که به نیرو‌های آمریکایی اجازه می‌داد تا برای کمک به مبارزه با تروریست‌ها و افراطی‌ها در این کشور حضور داشته باشند، لغو کرد.

پس از ۱۵ مارس، زمانی که نماینده مقامات نیجر علنا حضور نظامی مستمر ایالات متحده را "غیرقانونی" اعلام کرد، مقامات آمریکایی ابراز امیدواری کردند که مذاکرات پشت پرده بتواند توافق ۱۲ ساله بین دو کشور را نجات دهد.

با این حال، ایالات متحده سرانجام پس از دیدار‌های هفته جاری در واشنگتن میان کورت کمبل، معاون وزیر امور خارجه و علی لمین زین، نخست وزیر نیجر، شکست را پذیرفت.

دیروز نیز سی ان ان گزارش داد که ایالات متحده با از دست دادن پایگاه نظامی خود در کشور آفریقایی چاد مواجه است، زیرا مقامات دولتی تهدید کرده اند که یک توافقنامه امنیتی مهم را فسخ می‌کنند و نفوذ آمریکا در منطقه را به خطر می‌اندازد.

این عقب نشینی که انتظار می‌رود در ماه‌های آینده انجام شود و به معنای بسته شدن پایگاه پهپاد آمریکایی در آگادز موسوم به "پایه ۲۰۱" است که در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد و ۱۱۰ میلیون دلار هزینه داشت. همانطور که این نشریه یادآوری می‌کند، نیرو‌های فرانسوی قبلا از این کشور اخراج شده بودند.

به نظر می‌رسد این اقدام نیجر در یک دوران بحرانی برای منافع آمریکا در آفریقا انجام می‌شود و همزمان مقامات آمریکایی هشدار داده‌اند که نفوذ روسیه در سرتاسر قاره آفریقا در حال گسترش می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • مسکو: جنگ ترکیبی با روسیه به قیمت تحقیر آمریکا تمام می‌شود
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه
  • بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود