Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل یک شرکت تولید کننده زعفران گفت: پیمان سپاری ارزی موجب افزایش قاچاق شده و صادرکننده واقعی زعفران را از میدان خارج و صادرکننده یکبار مصرف جایگزین آن می‌شود که باید در این زمینه تجدیدنظرهایی صورت بگیرد.

علی شریعتی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص میزان صادرات زعفران، اظهار کرد: میزان صادرات زعفران در سال گذشته 12 هزار کیلو بوده و این رقم نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه صادرات زعفران به  32 کشور انجام می‌شود و بیشترین متقاضیان زعفران نیز  کشورهای اروپایی هستند، اظهار کرد: از نظر تولید بیش از 96 درصد از تولید جهانی زعفران را داریم و بیشترین سرمایه‌گذاری نیز در دست بخش خصوصی است، از نظر استاندارد نیز در سطح بالایی قرار داریم و با یک برنامه چهار ساله می‌توانیم جایگاه زعفران ایران را ارتقا دهیم.

شریعتی‌مقدم در خصوص مشکل اصلی زعفران، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی زعفران ناشناخته بودن آن است واگر زعفران در سطح بین المللی معرفی و تبلیغ شود این محصول در اقتصاد کشور نقش بسزایی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: همچنین  وجود تعداد زیاد صادرکنندگان  زعفران،  رقابت منفی در بخش صادرات و عدم درک مقررات صادراتی که سبب بوجود آمدن قاچاق در این زمینه شده از دیگر مشکلات صنعت زعفران است.

مدیر عامل یک شرکت تولیدکننده زعفران در خصوص میزان تطابق زعفران تولیدی با استاندارد جهانی، بیان کرد: استاندارد  موجود در زعفران تولیدی ما بالاتر از استاندارد تجاری است.

شریعتی‌مقدم در رابطه با پیمان‌سپاری ارزی گفت: این بخشنامه موجب افزایش قاچاق می‌شود و صادرکننده واقعی زعفران را از میدان خارج کرده و صادرکننده یکبار مصرف جایگزین آن می‌شود که باید در این زمینه تجدید نظرهایی صورت بگیرد.

وی  در خصوص قاچاق‌های صورت گرفته در حوزه زعفران، تصریح کرد: قاچاق زعفران و وجود صادرکنندگان یکبار مصرف در صنعت زعفران مشکلاتی را بوجود آورده که برای رفع این مشکل باید صادرات توسط افرادی که در این زمینه تخصص دارند انجام بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین واحدهای دارای استاندارد و پروانه بهداشتی  باید وظیفه صادرات زعفران را بر عهده بگیرند، در این زمینه امیدواریم سازمان صنعت، معدن و تجارت پیشنهادات خود را نهایی و آن را عملی سازد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام پیمان سپاری ارزی قاچاق زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۵۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان

بهمن عشقی دبیرکل اتاق بازرگانی تهران در نشئت خبری  گفت:خوشبختانه منافع اقتصادی حاصل از عضویت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای کشور ارمنستان در مقایسه با سایر کشورهای عضو اتحادیه قابل توجه بوده و سهم تجارت این کشور با اعضا اوراسیا، طی سال‌های گذشته پس از شکل‌گیری این اتحادیه معادل ۷ واحد درصد رشد داشته است.

او افزود: رویکرد کشورمان نسبت به ارمنستان از یک کشور متفاوت است دروازه ورود به اوراسیا و اروپای دریایی، تبدیل ارمنستان به هاب تجاری ایران در قفقاز جنوبی، تقویت چندجانبه‌گرایی با محوریت ایران و ارمنستان و مشارکت جمهوری آذربایجان، گرجستان و ترکیه، تقویت اقتصاد مرزنشینی و حمایت از سهولت دسترسی ارمنستان به بنادر و مرزهای ساحلی ایران از جمله دریای خزر از جمله این پیشنهادات است.

عشقی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۹۱ درصد از صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان صورت گرفت. همچنین پروژه‌های دیگری نیز در زمینه برق، نفت، گاز و پتروشیمی و آب و فاضلاب در این کشور به اجرایی   شده است.

او بیان کرد: اما با وجود این موارد، دسترسی به بازار مصرف حدود ۹ میلیارد دلاری ارمنستان، محصور بودن در خشکی و نیاز به توسعه روابط با کشورهای منطقه، سهم نسبتاً بالای ایران در واردات ارمنستان، زمینه‌های صادرات مجدد محصولات ایران به طرف‌های ثالث اوراسیا و اروپا و بهره‌برداری از مناطق آزاد تجاری برای تولید و سرمایه‌گذاری مشترک می‌تواند اهمیت توسعه مراودات با این کشور را نشان دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند
  • قیمت زعفران نجومی شد
  • صادرات زعفران به ۲۰۰ تن رسید
  • تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود
  • رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان
  • هماهنگی تعطیلات پایان هفته با دنیا، به افزایش صادرات منجر خواهد شد/خارجی‌ها در روز‌های تعطیل پاسخگو نیستند
  • نحوه ایفای تعهدات ارزی محصولات هیدروکربنی‌ و قیر اعلام شد
  • هر ماه ۱۰ تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود
  • هر ماه ۱۰ تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود/ صادرات ۲۰۰ تن زعفران به ۶۷ کشور
  • هر ماه چند تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود؟