Web Analytics Made Easy - Statcounter

دره داماش یا جاماش در میان کوه‌های منطقه هماگ بندرعباس واقع شده که یکی از بکرترین و زیباترین دره‌ های ایران محسوب می شود .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛دره داماش یا جاماش در میان کوه‌های منطقه هماگ در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال بندرعباس واقع شده که یکی از بکرترین و زیباترین دره‌ های ایران محسوب می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دره داماش در جاده ارتباطی بندرعباس به سیرجان، شهرستان سیاهو، جاده فرعی روستای سیخوران واقع شده  و سیخور به معنی جوجه تیغی در زبان محلی است و نام این روستا تاثیر پذیرفته از ازدیاد این نوع موجودات در منطقه است که اکنون کمتر دیده می شوند.

یکی دیگر از دلایل این نوع نام گذاری، وجود سه خور یا همان دره است و برای همین این روستا به سه خوران نیز شهرت دارد.

این دره از رودی پر آب از کوه های هماگ سرچشمه گرفته و پس از عبور از دره داماش و ادغام با چند رود دیگر به خلیج فارس می رسد.

کوه هماگ از رشته کوه زاگرس منشعب شده و مرتفع‌ترین کوه هرمزگان است و دره داماش در ارتفاع 3267 متری از سطح دریا قرار دارد و منطقه ای معتدل و مرطوب است که در همه ایام سال آب و هوایی مساعد برای گردشگران فراهم آورده است.

کوه هماگ از رشته کوه های زاگرس جنوبی بلندترین ارتفاع استان هرمزگان به ارتفاع ۳۲۶۷ متر از سطح دریا سرچشمه اصلی این رودخانه است و این منطقه تحت تأثیر اقلیم معتدل و مرطوب، آب و هوای آن در فصول بهار، پاییز و زمستان دلپذیر ، ملایم و در تابستان گرم است.

دره جاماش جریان زیبای آب از میان کوه ها و دره ها منظره زیبایی از طبیعت بکر هرمزگان را به تصویر می کشد، جریان های آبی که از میان این دره می‌گذرد پس از پیوستن به یکدیگر با نام رود جلابی به خلیج فارس می‌ریزد.

بهار و پاییز و زمستان فصل‌های مناسبی برای سفر به این دره است اگر اهل طبیعت‌گردی هستید رفتن به این دره زیبا را از دست ندهید، چون به جز این دره زیبا و رودخانه‌ای که از میانش جاری است، پوشش گیاهی مناطق اطراف منظره‌های شگفت‌انگیزی می‌سازند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران، «رضا عامری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌گو کرد.

در این دیدار برنامه توسعه مناسبات ۲ کشور همسایه و راه‌های حل برخی موانع موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این ملاقات، سفیر ایران ضمن ارائه گزارشی از کشور محل ماموریت خود و روند رو به رشد روابط میان تهران و ابوظبی، از جمله افزایش حجم مبادلات تجاری میان ۲ کشور در سال گذشته، پیشنهاداتی را برای تقویت بیش از پیش روابط ایران و امارات ارائه کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم روابط با همسایگان، بر عزم جدی تهران جهت هموار ساختن مسیر توسعه روابط با امارات تاکید کرد و با اشاره به اهمیت تبادل هیأت‌های عالی‌رتبه میان ۲ کشور، آمادگی ایران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با امارات در چارچوب منافع و مصالح ۲ کشور اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • آبشار گویله مریوان، زیباترین آبشار کردستان + فیلم
  • یک برد ویک باخت برای مسی های کرمان در لیگ دسته اول فوتبال
  • سرزمینی غوطه‌ور میان قدمت و تمدن/ با سفر به لرستان تاریخ را ورق بزنید
  • گور دخمه سنگر،یادگاری از دوران اورارتویی در ماکو
  • پیروزی تیم‌های گیلانی در لیگ دسته یک فوتبال
  • توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های ایتام و محسنین بندرعباسی
  • «آمرلی» روایت به مثابه منشوری چند وجهی
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • طبیعت‌گردی در میان شکوفه‌های سیب/ زیبایی سحر انگیز بهار در بروجرد