Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، وزارت مسکن چین روز دوشنبه اعلام کرد که سرمایه‌گذاری این کشور در پروژه عظیم توسعه مجدد شهرک‌های حاشیه‌نشینی، در ۳ ربع اول امسال، به ۱.۳۷ تریلیون یوآن (۱۹۷.۶۴ میلیارد دلار) رسیده است.

چین مبالغ هنگفتی را به توسعه مجدد شهرک‌های حاشیه‌نشینی تزریق کرده است. تحلیل‌گران می‌گویند این پروژه باعث تقویت تقاضای املاک شده است، چراکه ساکنان تشویق می‌شوند از پولی که در موقع تخریب خانه موجود، بابت جبران خسارت به آنها پرداخت می‌شود، برای خرید مسکن نو استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه باعث تقویت فروش و قیمت مسکن در شهرهای کوچکتر شده است که سال‌ها با ازدیاد خانه‌های فروخته نشده روبرو بودند و نقشی کلیدی در احیای رشد اقتصادی پس از ۲۰۱۵ ایفا کرده است.

هزینه‌کردهای چین در پروژه احیای حومه‌شهرها، امسال از ارزش بازار غول رسانه‌های تصویری امریکا، نتفلیکس، هم بیشتر شده است.

کد خبر 4437879

منبع: مهر

کلیدواژه: توسعه چین حاشیه نشینی سرمایه گذاری اربعین ۹۷ اربعین 97 بانک مرکزی ایران قیمت نفت بورس وزارت جهاد کشاورزی گمرک ایران تحریم اقتصادی ایران صادرات غیرنفتی نفت خام وزارت صنعت معدن و تجارت اربعین حسینی تولید نفت بازار سهام بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۵۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان

اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان از قراردادی به ارزش ۴۴ میلیون دلار میان هیئت تجاری افغانستان و این کشور خبر داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، هیئت تجاری افغانستان در سفر سه روز به تاشکند با اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان قراردادی به ارزش 44 میلیون دلار به امضا رساند.

براساس گزارش «تایمز آسیای مرکزی» کابل و تاشکند در حال برنامه ریزی برای تشکیل شورای تجاری ازبکستان-افغانستان هستند که 18 شرکت افغان از اعضای آن خواهند بود و ارزش بازار واردات افغانستان را به هفت میلیارد دلار نیز می‌رساند.

در این گزارش آمده است بیشترین درخواست واردکنندگان محصولات کشاورزی، محصولات غذایی فرآوری شده، منسوجات، چرم، قطعات برقی و مصالح ساختمانی است.

طرح ازبکستان برای کریدور لجستیکی از افغانستان به آسیای مرکزیتعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستانتلاش ازبکستان برای گسترش همکاری اقتصادی با افغانستان

گفتنی است طی دو سال گذشته ازبکستان از جمله کشورهایی است که با افغانستان روابط تجاری و اقتصادی نزدیکی داشته است.

توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری، رفع موانع سرمایه‌گذاری‌ و حل مشکلات تجاری، ایجاد سهولت در ترانزیت کالاها، کاهش تعرفه ترانزیتی، ایجاد کریدور حمل و نقل و لجستیک از افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی را می‌توان به عنوان برنامه‌های گشایش روابط تجاری میان کابل و تاشکند نام برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی