Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد ترکیه‌ای روز دوشنبه به «سی‌ان‌ان» گفت ترکیه فیلمی در اختیار دارد که یکی از اعضای تیم ۱۵ نفره مظنون به قتل «جمال خاشقجی»، را در حال خروج از درب کنسولگری عربستان سعودی در استانبول با لباس روزنامه‌نگار مقتول نشان می‌دهد. ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات

به گزار ش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام ارشد ترکیه‌ای روز دوشنبه به «سی‌ان‌ان» گفت ترکیه فیلمی در اختیار دارد که یکی از اعضای تیم 15 نفره مظنون به قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود را در حال خروج از درب کنسولگری عربستان سعودی در استانبول با لباس روزنامه‌نگار مقتول نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سی‌ان‌ان» نوشته این فیلم توسط دوربین‌های مداربسته اطراف کنسولگری ضبط شده و یکی از اسنادی است که در تحقیقات دولت ترکیه به دست آمده است. فیلم مورد نظر عامل سعودی را در حالی نشان می‌دهد که با پوشیدن لباس خاشقجی، ریش جعلی و عینک از درب پشتی کنسولگری خارج شده است. 

فیلم مربوط به 2 اکتبر (مصادف با 10 مهر) است، یعنی روزی که «جمال خاشقجی» برای آخرین بار در حال ورود به کنسولگری ترکیه در استانبول دیده شد. رژیم عربستان سعودی بعد از اصرارهای اولیه بر سر اینکه خاشقجی از کنسولگری زنده و سالم خارج شده، سرانجام بامداد شنبه (28 مهرماه) اعتراف کرد او داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

 روایت ریاض درباره نحوه قتل خاشقجی با تردیدهای جدی در دنیا رو به رو شده  و حتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هم بعد از تأیید اولیه از آن عقب‌نشینی کرده است. در روایت ریاض که از نگاه ناظران با هدف تبرئه عوامل رده بالای حکومتی از مشارکت در قتل یا اطلاع از آن طراحی شده  ادعا می‌شود خاشقجی بعد از زد و خورد با برخی از حاضران در کنسولگری به قتل رسیده است. 

مقام‌های عربستان سعودی، از جمله «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی بعد از آنکه ترکیه فیلمی از ورود خاشقجی به ساختمان کنسولگری منتشر کرد ادعا کردند او دقایقی بعد از ورود از ساختمان خارج شده است. رژیم سعودی در ادعا کرده بود او از درب پشتی ساختمان خارج شده است.

انتهای پیام/ 

R36444/P36446/S8,90,1128,1414/CT9

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۵۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی امروز سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی با همتای پاکستانی خود گفت: تلاش‌های انجام‌شده برای آتش‌بس در نوار غزه کافی نیست، باید به ورود کمک‌های بشردوستانه سرعت ببخشیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی افزود: جهان در حالی با کشته شدن هفت نفر از نیرو‌های امدادرسان در غزه دست به تحرک زده که کشتار بیش از ۳۳ هزار انسان را تاکنون نادیده گرفته است.

فیصل بن فرحان در ادامه گفت: ما خواهان آتش‌بس فوری در غزه هستیم، ما مخالف نزاع بیشتر در منطقه هستیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی اظهار داشت: مرگ ساکنان غزه به‌سبب گرسنگی تأکید می‌کند که نظام بین‌المللی کاملاً در خصوص تعامل با اوضاع نوار غزه شکست خورده است.

وزیر خارجه پاکستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی به‌نوبه خود گفت: باید برای تضمین آتش‌بس غیرمشروط در غزه دست به تحرک بزنیم.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه وارد صد و نود و سومین روز خود شده است و ارتش رژیم صهیونیستی جنایات خود علیه مردم این منطقه را همچنان ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد: تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و تعداد مجروحان هم به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است.

این وزارتخانه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵ مورد کشتار در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن ۴۶ نفر شهید و ۱۱۰ نفر دیگر هم مجروح شدند.

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • یک کشته در فروشگاه لباس
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • یک کشته و یک مجروح در پی درگیری در فروشگاه لباس در شیراز
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم