Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصمیم شاه اردن برای لغو قرارداد اجاره اراضی «الباقوره و الغمر» به رژیم صهیونیستی، موجی از شادی را در میان مردم این کشور برانگیخت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو برخی کمپین‌ها و انجمن‌های مردمی اردن از مردم این کشور خواستند برای قدردانی از شاه اردن در خصوص لغو قرارداد اجاره اراضی «الباقوره و الغمر» به رژیم صهیونیستی، روز جمعه به خیابان‌ها بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم»، «صالح عرموطی» عضو پارلمان اردن از مردم این کشور خواست تا به خیابان‌ها آمده و این شادی خود را ابراز نمایند.

شاه اردن روز یکشنبه (دیروز) در صفحه توئیتر خود نوشت: «الباقوره و الغمر در رأس اولویت ما قرار دارد و تصمیم ما نیز پایان دادن به الحاقیه‌های توافقنامه صلح درباره الباقوره و الغمر است چرا که ما هر کاری لازم باشد به خاطر اردن و اردنی‌ها انجام می‌دهیم.»

عبدالله دوم همچنین در دیدار با جمعی از سیاستمداران تأکید کرد که «اردن تصمیم گرفته به الحاقیه‌های معاهده صلح با اسرائیل در خصوص الباقوره و الغمر پایان دهد و این تصمیم اردن به رژیم صهیونیستی ابلاغ شد.»

دو روستای الباقوره واقع در شمال اردن و الغمر در جنوب این کشور از اراضی وادی عربه و اردنی است، اما از سوی رژیم صهیونیستی اشغال شده است.  
«الغمر» یک منطقه مرزی است که در استان العقبه در جنوب بحر المیت واقع شده و به منطقه مورد منازعه اردن و رژیم صهیونیستی معروف است و پس از امضای معاهده صلح بین دو طرف در سال ۱۹۹۴ موسوم به «وادی عربه»، این منطقه به رژیم صهیونیستی اجاره داده شده است.

منطقه الباقوره نیز یک شهرک مرزی اردن است که در شرق رود اردن واقع شده و وضعیت مشابهی با الغمر دارد.

قدردانی اخوان‌المسلمین از تصمیم شاه

گروه اخوان‌المسلمین از تصمیم شاه اردن که همسو با اراده مردم این کشور برای بازپس‌گیری اراضی الباقوره و الغمر و احیای حاکمیت ملی بر این اراضی اتخاذ شده است، قدردانی کرد.

در بیانیه این گروه آمده است: «اخوان‌المسلمین از تصمیم شاه که همسو با اراده مردمی برای استرداد حاکمیت ملی بر اراضی اردنی الباقوره و الغمر اتخاذ شده، قدردانی می‌کند و ضمن اعلام افتخار به این تصمیم بر ضرورت اقدام دولت جهت اجرایی کردن این تصمیم شاه و اتخاذ تمامی اقدامات قانونی و دیپلماتیک لازم جهت بازپس‌گیری حاکمیت ملی، تأکید می‌کند.»

طبق گزارش خبرگزاری عمون اردن، اخوان‌المسلمین همچنین تأکید کرد که حاکمیت ملی ما غیر قابل چشم‌پوشی یا مذاکره به خصوص با دشمن مجرم جنایتکار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روابط اردن و رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

مقام مسئول وزارت امور خارجه فرانسه رسما کمک این کشور به رژیم صهیونیستی برای مقابله با حمله موشکی و پهپادی ایران در آسمان اردن را تایید کرد.   به گزارش ایسنا، «کریستوف لوموان»، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت کشور وی «به درخواست امان» در زمان حمله تنبیهی ایران در شنبه شب گذشته به رژیم صهیونیستی در رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی در آسمان اردن کمک کرده است.   به نوشته خبرگزاری آناتولی، لوموان پنجشنبه شب در یک نشست خبری در پاریس رسما اذعان کرد: «فرانسه به درخواست اردن پهپادها و موشک‌های ایرانی که اواخر شنبه گذشته و بامداد یکشنبه اسرائیل را هدف گرفتند، رهگیری کرد.»   او در این نشست خبری گفت: «ما پایگاهی هوایی در اردن داریم و حریم هوایی اردن توسط این شلیک‌ها نقض شد. اینها حرف‌های رئیس جمهور ما هستند بنابراین من دارم کلمات او را به کار می‌برم.»   به گزارش خبرگزاری آناتولی او در ادامه این نشست گفت که انگیزه فرانسه برای مقابله با حملات تنبیهی ایران «تعهد به امنیت اسرائیل» و «اجرای درخواست اردن که حریم هوایی آن نقض شد» بوده است.   سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه گذشته از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد و اعلام کرد ایران ده‌ها فروند موشک و پهپاد را به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است. این حمله در واکنش به حمله ارتش صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه صورت گرفت که به شهادت هفت تن از مستشاران نظامی ایران منجر شده بود.   آمریکا، انگلیس، اردن و فرانسه به رژیم صهیونیستی در رهگیری حملات ایران کمک کردند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فرانسه به اسرائیل برای پاسخ به ایران کمک کرد
  • کمک ما به رژیم صهیونیستی برای مقابله با موشک های ایران به درخواست اردن بود
  • فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد
  • کاهش مدت زمان انعقاد قراردادهای اجاره از طريق سامانه خودنویس امکان‌پذیر شد
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر رسید
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ با سامانه خودنویس هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر می‌رسد
  • حمله دوشنبه شب اسرائیل به ایران لغو شد
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران