Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان، محمود رضا رحمتیان معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان وبلوچستان، اظهار داشت: براساس دستورالعمل ابلاغی (شماره ۱۵۵۴۴۱/۶۰ مورخ ۱۲ شهریورماه ۹۷) وزارت صمت و اعلامی در سامانه کاداستر، سومین مرحله آزاد سازی محدوده و پهنه‌های اکتشافی کشور رأس ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه مورخ ۸ مهر ماه به مرحله اجرا گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در آزاد سازی انجام شده در تاریخ ۸ مهر سالجاری، تعداد ۱۲۹ محدوده اکتشافی و ۲ پهنه اکتشافی همزمان با سراسر کشور در سامانه کاداستر معادن جهت متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش آزاد گردید، که ۸۷ مورد ثبت محدوده در همان روز آزادسازی (۸ مهرماه) صورت گرفته است.

" رحمتیان" اضافه کرد: تاکنون دو مرحله آزادسازی محدوده‌های معدنی و پهنه‌های اکتشافی در طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ در سطح کشور اقدام شده است و مرحله سوم نیز در زمان مقرر انجام گردیده است.

وی هدف از این اقدام را فراهم نمودن بستر جذب سرمایه، ایجاد اشتغال پایدار و بهره برداری مناسب از ظرفیت‌های معدنی کشور عنوان کرد.

به گفته "رحمتیان" آن گروه از محدوده‌ها که در مرحله دوم به هردلیلی آزاد نشده بودند و اکنون نیز از نظر قانونی مشکلی برای آزادسازی آن‌ها نبوده این بار در فهرست محدوده‌های قابل آزادسازی مرحله سوم قرار گرفته اند.

معاون امور معادن سازمان در ادامه افزود: کلیه محدوده‌های درخواست صدور پروانه اکتشاف ابطالی، پروانه‌های اکتشاف ابطالی و محدوده‌های اکتشافی بلاتکلیف، بدون سابقه قبلی و مجهول که حداقل یکبار به مزایده رفته و متقاضی نداشته‌اند از جمله محدوده‌های مشمول آزادسازی بوده اند.

این مقام مسئول درباره محدوده‌های آزاد شده در این مرحله تاکید کرد: باقی‌مانده پهنه‌های مصوب که جلسه نهایی آن‌ها برگزار شده و مناطق امیدبخش آن‌ها با تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت ادامه کار به سازمان استان‌ها ابلاغ شده است نیز مشمول آزادسازی این مرحله قرار گرفته اند.

وی در پایان متذکر شد: براساس دستورالعمل ابلاغی مقام عالی وزارت در رابطه با تعیین تکلیف محدوده‌های راکد و کم کار معدنی کشور، آن گروه از افراد حقیقی که پروانه اکتشاف آن‌ها پس از ۲۳ خرداد سال جاری ابطال شده است، به مدت یکسال امکان ثبت محدوده جدید در سامانه کاداستر را نخواهند داشت.

انتهای پیام/پ

سومین مرحله آزادسازی محدوده اکتشافی در سیستان و بلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال در هر دو مسیر

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور در گفت و گو با خبرنگار مهر از انسداد محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال در هر دو مسیر به علت تخلیه بار ترافیک خبر داد.

وی افزود در خصوص وضعیت ترافیک محورهای مواصلاتی گفت: ترافیک نیمه سنگین در محورهای جنوب به شمال محور چالوس (پل زنگوله تا هریجان و مکارود تا میانک) و شمال به جنوب محدوده‌های میانک، مجلار، هزار چم، ولی آباد و تونل کندوان، آزادراه تهران _ شمال محدوده‌های (تونل شماره ۱۳، تونل شماره ۱۷ تا شهرستانک و تونل البرز)، جنوب به شمال محور هراز محدوده‌های (مشاء، لاسم تا گزنک و بایجان) و شمال به جنوب محدوده (کلرد) و در آزادراه رشت _قزوین (رودبار) را شاهد هستیم.

سرهنگ شیرانی گفت: همچنین محور خرم آباد-پلدختر و محور مینودشت _ پل بایلر مسدود است.

کد خبر 6062856

دیگر خبرها

  • استاندار:مشارکت مردم در فعال سازی منطقه آزاد سیستان
  • ️باید مردم را در فعال‌سازی منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم
  • باید مردم را در فعال‌سازی منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم
  • کسب رتبه اول پروژه و تحویل کلاس درس سیستان و بلوچستان در کشور
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • انسداد محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال
  • انسداد محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال در هر دو مسیر
  • محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال مسدود شد
  • تجهیزوبازسازی مدارس خسارت دیده از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
  • چرخ توسعه سیستان و بلوچستان ازمسیر احداث بزرگراهها می‌گذرد/ ساخت بزرگراه ها شریان توسعه اقتصادی پهناورترین استان کشور