Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:10:49 GMT

طرح تفصیلی بومهن پس از 14 سال تصویب شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۶۲۳۹

طرح تفصیلی بومهن پس از 14 سال تصویب شد

تهران- ایرنا- شهردار بومهن شهرستان پردیس با اشاره به ابلاغ طرح تفصیلی این شهر پس از 14 سال گفت: طرح تفصیلی سه شنبه هفته گذشته به طور رسما تصویب و از سوی استانداری تهران به شهرداری ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا سعید علی بخشی روز دوشنبه در نشست خبری اظهارداشت: طرح تفصیلی جدید شهر ملاک و مبنای تصمیم‌گیری در شهرداری است و بسیاری از مشکلات شهر بومهن با اجرای آن حل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی زمین‌هایی که قابلیت و کاربری خاصی قبل از طرح نداشتند در این طرح تعیین کاربری می‌شوند.
وی تاکید کرد: جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز، قانونمندی در ساخت وسازها و ایمن سازی بناها از دیگر مزایای اجرای طرح تفصیلی است.
علی بخشی با بیان اینکه ساخت وسازهای بی رویه و ناهمگون از جمله مشکلات بومهن است اظهارداشت: ساخت و ساز بدون سند مالکیت و طرح تفصیلی جان مالکان را به خطر می‌اندازد.
وی همچنین استانداردسازی ساخت و سازها، تخصیص سرانه های سرانه های فرهنگی، ورزشی، آموزشی، درمانی و نیز توسعه فضای سبز را از دیگر مزایای اجرای این طرح برشمرد.
علی بخشی با اشاره به اینکه در این طرح اتفاق خوبی در ارائه تراکم ایجاد شده است گفت: در گذشته حداکثر تراکم ساخت در شهر دو طبقه بر روی پارکینگ بود که با طرح تفصیلی اجازه ساخت در سه طبقه و در نهایت چهار طبقه بنا به شرایط قرارگیری ملک داده می‌شود.

**شناسایی سارق پله برقی
شهردار بومهن در ادامه نشست خبری همچنین اعلام کرد: سارق بخشی از تجهیزات پله برقی های پل عابر پیاده خیابان اصلی این شهر شناسایی و قطعه های مسروقه نیز دقایقی پس از سرقت با تلاش عوامل شهرداری باز پس گرفته شده است.
وی افزود: سارق، سابقه دار است که متواری شده و شهرداری بومهن طی دادخواستی شکایت خود را از متهم متواری به پلیس آگاهی اعلام کرد.
شهردار بومهن افزود: خسارتی به تجهیزات پل وارد شده که شهرداری در این زمینه پرونده شکایتی را در مراجع قضایی تشکیل داده است.

**طرح های شهری بومهن
شهردار بومهن همچنین از ساخت سه مجموعه ورزشی چند منظوره، تجهیز سوله بحران هلال احمر، تقویت پایگاه اورژانس، ساخت پنج مخزن نگهداری آب پسماند خریداری شده از اداره آب و فاضلاب برای آبیاری فضای سبز و اصلاح وضعیت ترافیکی شهر تا پایان امسال و نیز تکمیل پل «ده بومهن» به منطقه لوران این شهر تا دهه فجر خبر داد.
شهر بومهن شهرستان پردیس با 100 هزار نفر جمعیت در شمال شرق تهران و در مسیر دو جاده تزانزیتی هراز و فیروزکوه قرار دارد.

تهرام/9441/ 1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شناسايي سارق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۶۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: تل‌آویو باید هرگونه طرح حمله به رفح را کنار بگذارد

ژانگ جون، نماینده چین در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت خواستار افزایش تلاش «کشور‌های دارای نفوذ» برای برقراری آتش‌بس در غزه شد و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید هرگونه طرح حمله به شهر رفح را کنار بگذارد.

به گزارش الجزیره، نماینده چین به ممانعت صهیونیست‌ها در رسیدن کمک‌ها به غزه اشاره کرد و گفت: «اسرائیل باید از قطعنامه شورای امنیت پیروی کرده و گذرگاه‌ها را برای کمک‌های بیشتر به غزه باز کند». 

در این جلسه که به درخواست الجزایر برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برگزار شده، نماینده روسیه نیز در اظهارات مشابهی از تصویب قطعنامه مذکور حمایت کرد و خواستار تسهیل ورود کمک‌ها به نوار غزه شد. 

فلسطینی‌ها به دنبال به رسمیت شناختن بین المللی کشور خود در مرز‌های ۱۹۶۷ و پیوستن به سازمان ملل به عنوان یک کشور عضو کامل هستند. با این حال تحلیلگران انتظار دارند آمریکا امروز قطعنامه پیشنهادی الجزایر را وتو کند.

قطعنامه شورای امنیت برای تصویب شدن نیاز به دست کم ۹ رای موافق دارد و نباید توسط ۵ عضو دائم (چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آمریکا) وتو شود. در صورت تصویب شدن، این قطعنامه به مجمع عمومی سازمان ملل خواهد رفت که ۱۹۳ عضو دارد و در آن جا فلسطین باید دو سوم آرای کشور‌ها را به دست بیاورد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تل‌آویو باید هرگونه طرح حمله به رفح را کنار بگذارد
  • چین: تل‌آویو باید هرگونه طرح حمله به رفح را کنار بگذارد
  • صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت و ساز در برخوردارترین منطقه مشهد
  • ساخت شهرک صنفی کارگاهی در رزن
  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • شهرداری زیراب خسارت سیل سال ۹۴ را پرداخت کند
  • ضوابط اجرایی تأمین مالی جمعی ارزی تصویب شد
  • اسماعیلی: سند ملی سبک پوشش ایرانی و اسلامی تصویب شد
  • ۶۷ مجموعه ورزشی در تهران بازسازی و فعال شدند | جزییات ساخت سه دهکده جدید ورزشی در شهر
  • افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد