Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@19:43:41 GMT

بودجه پژوهش را صرف بدهی برق ۵ واحد کردیم

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۶۲۶۳

به گزارش مهر، ظهر روز گذشته ۲۹ مهرماه برق پنج مجموعه جهاد دانشگاهی به علت بدهی به اداره برق قطع شد. در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران که در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی مستقر است، نمونه های زیستی وجود دارد که در راستای حفظ نمونه ها در این مرکز نیاز به برق است.

پژوهشکده گیاهان دارویی، جهاد دانشگاهی واحد علم و صنعت، پژوهشکده شیمی، پارک علم و فناوری البرز و بخشی از پژوهشگاه رویان در  مجموعه  شهدای جهاد دانشگاهی مستقر هستند که برق همگی این واحدها با هم قطع شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حمیدرضا طیبی در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره اظهار کرد: مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی بودجه مستقلی دارد ولی کم است و از طرفی هم باید مرتبا پول برق، آب، گاز را پرداخت کنند.

وی افزود: امسال بودجه در فصل حقوق پرداخت و مستقیم به حساب پرسنل واریز می شود به همین دلیل می بایست پول برق و ... از بخش سایر منابع پرداخت شود که ما بخش تخصیص سایر هم نداریم.

رئیس جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه در صدد هستیم  این مشکل را برطرف کنیم، گفت: در همین راستا از برخی بودجه های پژوهشی، بدهی برق مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی را پرداخت می کنیم تا نمونه های مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی از بین نرود.

وی افزود: بدین ترتیب روند انجام پژوهش ها کند می شود اما مجبور شدیم از بودجه پژوهشی استفاده کنیم.

طیبی خاطرنشان کرد: واحدهای دیگر که در مجتمع تحقیقاتی هستند قراردادهایی با کارفرمایان خارج از جهاد دارند که آنها هم به موقع نتوانسته اند بر اساس قرارداد پرداختی داشته باشند؛ از این رو به دلیل عدم موفقیت واحدهای جهاد برای وصول مطالبات خود از کارفرمایان، مدتی هزینه برق خود را نتوانستند بپردازند.

وی تاکید کرد: وقتی کارفرمایان بزرگ مطالبات خود را نمی دهند واحد ها هم نمی تواند سهم برق و گاز را بدهند و همین موضوع منجر به تاخیر در پرداختی های برق و گاز و ... می شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۶۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد از اراضی موقوفه تثبیت و مستند سازی شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست مشترک با رئیس سازمان جهاد دانشگاهی که با حضور اعضای هیأت مدیره جهاد دانشگاهی و معاونان سازمان ثبت با محوریت تعاملات فی‌مابین دو سازمان برگزار شد، با اشاره به اینکه سال جدید سال مردمی سازی تولید است و سال گذشته تجربیات خوبی در بحث همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری داشتیم، گفت: سازمان ثبت در زمینه تثبیت مالکیت و صدور اسناد حد نگار، نیازمند افراد متعهد با دانش تخصصی بالاست و تعامل با مجموعه جهاد دانشگاهی راهگشای سازمان ثبت در تسریع و تسهیل صدور اسناد حد نگار است.

وی افزود: خرید ماهواره با هدف به روز رسانی تصاویر ماهواره‌ای در تثبیت مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی در سال آینده و همچنین گسترش تعاملات با جهاد دانشگاهی در اجرای این طرح چهره جدیدی از سازمان ثبت را ارائه خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای متشکل از پژوهشگران و نخبگان در حوزه‌های مختلف است و سازمان ثبت اسناد نیز در دوران تحول و تعالی قوه قضائیه علاوه بر کار میدانی و فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی اقدامات عظیمی را در خدمت رسانی به مردم خلق کرده است.

بابایی در ادامه با اشاره به دستاوردهای سازمان ثبت در ۳۰ ماه گذشته، عنوان کرد: ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی، ۵۱ درصد از پهنه‌های کشاورزی، ۸۰ درصد از اراضی موقوفه و صددرصد اماکن نظامی تثبیت و مستندسازی شده که این نتایج حاصل ۱۱۰ سفر استانی و تشکیل قرارگاه‌های حدنگاری "شهید سلیمانی" در تمامی واحدهای ثبتی سراسر کشور است.

صدور اسناد الکترونیک و همچنین الکترونیکی کردن فرآیندهای ثبت شرکت‌ها در تیرماه سال جاری و رونمایی از سامانه کاتب در هفته قوه قضائیه و الکترونیکی نمودن بسیاری از خدمات تا پایان سال از دیگر مواردی بود که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به آن اشاره کرد و گفت: این اقدامات نقش مؤثری در کاهش مراجعات مردمی و افزایش رضایتمندی مردم دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه بر انعقاد تفاهم نامه مشترک فی‌مابین دو سازمان در تمامی حوزه‌ها بالاخص در حوزه حدنگاری و مالکیت معنوی و همکاری در برداشت‌های ماهواره‌ای در حوزه نقشه برداری، بهره گیری از ظرفیت نخبگان حوزه جهاد دانشگاهی، تشکیل کارگروه مشترک به جهت تسهیل در صدور اسناد تاکید کرد.

مسلمی نایینی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی نیز در ادامه ضمن تشریح فعالیت‌های این سازمان در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و تحقیقاتی خواستار تعاملات روزافزون دو سازمان شد و افزود: تثبیت مالکیت املاک و اراضی جهاد دانشگاهی و اراضی و املاکی که سالهاست مورد اختلاف و محل دعوا بوده نیازمند تعامل جدی با سازمان ثبت است.

در این نشست معاون امور املاک و کاداستر، معاون فن آوری و خدمات الکترونیک ثبت، سرپرست مرکز مالکیت معنوی و مدیر کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری سازمان ثبت نیز آمادگی این سازمان را در زمینه تثبیت مالکیت و ساماندهی املاک جهاد دانشگاهی، ایجاد فضای پژوهشی و تحقیقاتی در صدور اسناد حد نگار، ثبت برند و علائم تجاری، تعریف مسیر سبز برای جهاد دانشگاهی اعلام کردند.

کد خبر 6084567

دیگر خبرها

  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر
  • آغاز رسمی همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی کرمانشاه
  • بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان جهاد دانشگاهی برای تسهیل در صدور اسناد
  • ۸۰ درصد از اراضی موقوفه تثبیت و مستند سازی شده است
  • آغاز طرح راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران