Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: در سفر به مغولستان این نکات را رعایت کنید سرزمین زیبا و رویایی که مردمانش دیگر غارتگر نیستند.

سفر به مغولستان برای کسانی مناسب است که به طبیعت و ماجراجویی علاقه‌مند هستند و دوست دارند که با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان دیگر سرزمین‌ها آشنا شوند. مغولستان مناطقی دارد که کمتر کسی به آنها پای گذاشته است و گردشگران خارجی زیادی از وجود آن مناطق باخبر نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این توضیحات خوب است که پیش از سفر به مغولستان درباره‌ی این سرزمین بیشتر بدانید تا سفری رویایی‌تر و جالب‌تر داشته باشید.

1-همه چیز را امتحان کنید

مغولستان تاریخچه، فرهنگ و محیط زیست جذابی دارد اما در این میان صحبت کردن با بومیان به خودی خود تجربه‌ای فوق‌العاده و منحصربه‌فرد است.

نوشیدن شیر تازه‌ی گاو در مزرعه

تماشای اسب‌های وحشی

خوابیدن در کلبه‌های چوبی

صحبت کردن با عشایر

2-آوازهای مغولی را از دست ندهید

گوش دادن به آوازهای مغولی حس جالبی دارد. یکی از معروفترین آوازهای آنان (throat singing) است که توصیه می‌شود به هیچ وجه آن را از دست ندهید؛ این آواز بخشی از فرهنگ مغول‌هاست. آوازها در حالی خوانده می‌شوند که نوای خوش سازهای محلی نیز در پس‌زمینه‌ جلوه‌گری می‌کند. به ‌راستی موسیقی‌های مغولی ناب و خوش‌آهنگ هستند. جالب است بدانید که برخی از گردشگران تنها برای شنیدن موسیقی‌های محلی مغول‌ها به مغولستان می‌روند، بنابراین به هیچ عنوان این آوازها را از دست ندهید.

3- سفر به همه ی شهرها آسان نیست

اولان‌باتور پایتخت و بزرگترین شهر مغولستان است و امکانات نسبتا خوبی برای گردشگران دارد ولی باید بدانید که همه‌ی شهرها و مناطق مغولستان همانند پایتخت نیستند. بارها و بارها در این سرزمین توریست‌هایی پیدا شده‌اند که به دلیل عدم آشنایی با محیط و مکان‌ها مجبور شدند که ساعت‌هایی متوالی در کویر پیاده‌روی کنند. پیاده‎روی در دشت‌های بی آب و علف کار آسانی نیست و توریست‌هایی که اینگونه به دردسر افتادند چیزی جز خشکی پوست و قرمز شدن چشم و کلفت شدن صدا نصیبشان نشده است. همچنین ممکن است که روستاها و مناطق دورافتاده‌ی این کشور امنیت مناسبی هم نداشته باشند. به طور کلی توصیه می‌شود که از تورها و راهنمایان معتبر برای گشت و گذار در مغولستان استفاده کنید.

4- مغولستان گاهی بسیار گرم می شود

آب و هوای کشور مغولستان به نحوی‌ست که گاهی هوا بسیار سوزان و غیرقابل تحمل می‌شود؛ در این مواقع باید مراقب گرمازدگی و کم شدن آب بدنتان باشید. گرمازدگی در مغولستان امری معمولی به حساب می‌آید، لازم نیست نگران شوید، همین که به صورت منظم و روزانه آب بنوشید، کافی خواهد بود. بد نیست بدانید که ممکن است در سفرتان به این سرزمین مقدار زیادی گرد و خاک وارد دهانتان بشود اما این موضوع مشکلی به وجود نمی‌آورد.

شاید شنیده باشید که لقب کشور مغولستان "سرزمین آسمان‌های آبی"‌ است. این صفت به خاطر 250 روزی‌ست که همه‌جای این کشور آسمانی آفتابی دارد.

5-غذاهای محلی را از دست ندهید

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم مغولستان کشوری با آب و هوای گرم و سوزان است و به همین خاطر غذاهای کنسرو شده در آن زیاد مصرف می‌شود و در خوراکی‌ها زیاد از گوشت استفاده می‌کنند. نوع طبخ غذاها و مواد مصرفی آنها جالب است و پیشنهاد می‌شود در سفرهایتان به مغولستان حتما طعم غذاهای محلی را نیز بچشید.

6-با سرویس های بهداشتی لوکس خداحافظی کنید

اگر به مغولستان رهسپار می‌شوید باید با سیستم‌های پیچیده و لوکس فاضلاب خداحافظی کنید. سرویس‌های بهداشتی در شهرهای کوچکتر این سرزمین هنوز در فضای باز هستند و سرویس‌های بهداشتی فرنگی نیز وجود ندارد. حتی شاید با حمام‌هایی روبه‌رو شوید که در فضای باز ساخته‌ شده‌اند و وضعیت بهداشتی خوبی ندارند. همچنین پیشنهاد می‌شود که همه‌جا با خود دستمال توالت همراه ببرید زیرا در اغلب سرویس‌های بهداشتی موجود در فضای باز، دستمال وجود ندارد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

آزادی یک فرمانده ایرانی از دست داعشی ها! + جزییات رسوایی جدید دیگر اعضای شورای شهر این بار در استان تهران! این مرد را می شناسید؟! / او به دختران تهرانی رحم نمی کرد! + فیلم تلاش برای رفع توقیف فیلمی با بازی فاطمه معتمدآریا حمله خونین دانش‌آموز اهوازی به معاون مدرسه! وحشت مسافران هواپیما در پرواز تهران - خارگ / رعد و برق خطر داشت تجاوز پسر معلم به دختر 5 ساله در دستشویی مهدکودک + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا تجاوز فجیع به دختر 6 ساله در کنار کانال آب + عکس یک زن با وعده اربعین شهر را به هم ریخت! جسد خاشقجی در 3 صندوق سیاه به کنسولگری عربستان برگشت +آخرین عکس قبل از مرگ شکار دختران بد حجاب با تاکسی خطی ماجرای درخواست اعضای دولت از مراجع برای مذاکره با رهبری در موضوع امریکا بدترین سرنوشت برای 2 کودک در رشت + عکس صحنه ای از تصادف واقعی خانم بازیگر ایرانی! + جزییات و عکس گفتگو با 2 فوتبالیست تحصیلکرده تهرانی که ثروتمندان تهرانی را نقره داغ می کردند + عکس ابراهیم وقتی دید نسرین بچه دار می شود چه کرد؟! یک روز شوهرم با زن دوستش صمیمی اش فرار کرد ! تصاویر جدید خاشقچی لحظاتی قبل از قتل خاشقجی چند لحظه قبل از مرگ به بن سلمان جواب رد داد و حکم قتل صادر شد!

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه سفر دنیا سفر رعایت مغولستان بزرگترین عکس ایران دختر زندگی قتل فیلم ایرانی اینستاگرام پلیس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است

به گزارش قدس آنلاین، نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیوریورک ضمن حمایت کامل از عضویت فلسطین اظهار کرد، ما عمیقا از اقدام غیرمسئولانه ایالات متحده و سواستفاده از وتو برای جلوگیری از احقاق حق مشروع فلسطینی ها متاسفیم. این وتو شرم آور که برخلاف اراده جمعی جامعه بین المللی صورت گرفت، بار دیگر نشان داد که ایالات متحده همچنان تنها مانع در تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است.

سعید ایروانی نماینده دائم کشورمان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که منظور بحث پیرامون وتوی آمریکا بر درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برگزار گردیده بود، افزود: «مایه تاسف است که ایالات متحده آشکارا واجد شرایط بودن فلسطین برای عضویت در سازمان ملل را به چالش کشیده و صلح دوست بودن یک ملت را زیر سوال می برد.»

نماینده دائم کشورمان با انتقاد از توجیهات ریاکارانه هیات آمریکا در سازمان ملل و ارجاع آمریکا به ضرورت تکمیل روندهای مذاکرات موسوم به صلح اظهار داشت: واضح است که در عمل هیچ تلاشی از سوی آمریکا برای وادار کردن رژیم آپارتاید صهیونیستی به اجابت خواسته های جهانی و یا احقاق کوچکترین بخشی از حقوق فلسطینیان وجود ندارد.

نماینده دائم کشورمان با تشریح جنایات این رژیم از اکتبر گذشته تاکنون و با ابراز نگرانی از اخبار مربوط به حمله اسرائیل به رفح اظهار داشت: « ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا با توجه به این ارتکاب گسترده و فجیع نسل‌کشی، همه اقدامات لازم را برای محاکمه و پاسخگویی تمامی فرماندهان، عاملان و حامیان جنایات اسرائیل در غزه و دیگر سرزمین‌های فلسطینی اشغالی انجام دهد.»

رئیس هیات کشورمان در خاتمه تصریح کرد که از نظر ایران راه حل همه جانبه مسئله فلسطین تنها از طریق تحقق کامل حق مسلم این ملت در تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در تمامی سرزمین های فلسطینی با پایتختی قدس شریف امکان پذیر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیّریه روستایی کشور
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • پراپ تریدینگ: سفری هیجان‌انگیز در دنیای معاملات با سرمایه شرکتی
  • آبشار آبگرمه دورود با مناظر رویایی+فیلم
  • ۶۲۲ کاروان از سراسر کشور راهی سرزمین وحی می شوند
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟