Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ابوالفضل ابوترابی»، رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص امضای 30نفر از نمایندگان مبنی بر اینکه "چرا در دادسراها و دادگاه‌ها قانون جرم سیاسی اجرا نمی شود" گفت: این یکی از طرح های بسیار خوبی بود که در دوره قبل ارائه و بعد از سال‌ها به عنوان موضوع «حقوق شهروندی در قانون اساسی» دیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان مشروطه تا به حال نیاز به قانون تعریف جرم سیاسی وجود داشت و خوشبختانه این امر انجام شد، منتها محاکم توجه لازم را به این موضوع ندارند. 

او ادامه داد: برای پیگیری این موضوع هیئت منصفه جرم سیاسی هم توسط قوه قضاییه مشخص شد که گام خوبی بود اما باید دادستان ها و قضات دقت لازم را داشته باشند و از این ظرفیت خوبی که در قانون دیده شده، استفاده کنند. بحث جرم سیاسی یکی از موضوعاتی است که به عنوان یکی از اجزا قانون اساسی، باید قضات توجه لازم را به آن داشته باشند. 

نماینده مردم نجف آباد در مجلس در ادامه گفت: این تذکر مطرح و به هیئت رییسه هم ارایه شده است. قوه قضاییه هم باید تاکید کند که قضات دقت لازم را داشته اند. در مرحله بعد این موضوع در دستور کار کمیسیون قضایی قرار می‌گیرد و وزیر دادگستری به کمیسیون آمده و توضیحات لازم را ارائه خواهد داد. 

خبرنگار: محبوبه رستمی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جرم دادسرا قانون قانون اساسی برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ساعت کاری شامل بخش خصوصی و کارگری هم می‌شود؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سیدکریم حسینی (نماینده مردم اهواز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) از تصمیم مجلس برای کاهش ساعت کار از ۴۴ ساعت در هفته به ۴۰ ساعت برای تمامی بخش‌ها (اعم از دولتی و خصوصی) خبر داد.

بیشتر بخوانید:

تعطیلی «پنجشنبه» شامل بانک‌ها خواهد شد؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که «آیا بخش خصوصی و کارگری نیز مشمول این قانون خواهند شد؟»، تصریح کرد: مقرر شد ساعت کار همه افرادی که قرار کاری آن‌ها ۱۷۵ ساعت در ماه بوده، به ۱۶۰ ساعت کاهش پیدا کند که به صورت ۸ ساعت در هر روز و ۵ روز در هر هفته اجرا خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی افزود: تمامی دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشور مشمول قانون اصلاح ساعت کاری و تعطیلی آخر هفته خواهند بود اما بانک‌ها و برخی دستگاه‌های خدماتی استثناء شدند. گفتنی است، این تصمیم پس از تصویب برای ابلاغ و اجرا باید به تایید شورای نگهبان برسد.

منبع: اقتصادنیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1227322 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • چرایی شکست قانون حمایت از فرزندآوری؛ آما و ارقام چه می‌گوید؟
  • راه اندازی هیئت صلح جانبازان
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • طرح نور نیروی انتظامی درباره حجاب مربوط به لایحه عفاف و حجاب است؟
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟
  • اعلام جزئیات کاهش ساعت کار هفتگی
  • کاهش ساعت کاری شامل بخش خصوصی و کارگری هم می‌شود؟
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس