Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@18:53:07 GMT

چاق‌ترین خواهران دنیا با گرسنگی وحشتناک!

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۶۸۵۱

چاق‌ترین خواهران دنیا با گرسنگی وحشتناک!

در میان‌ترین‌های دنیا چاق‌ترین‌ها دسته‌های پرتعداد تری دارند چرا که اضافه وزن یکی از معضلات زندگی‌های امروزی است و این معضل ۲ خواهر کم سن و سال هندی را نیز درگیر خود کرده است. ۲ خواهر هشت و شش ساله که وزن آن‌ها با هم نزدیک به ۱۴۰ کیلوگرم است.

"یوگیتا" ۸ ساله و "آمیشا" ۶ ساله که به ترتیب ۸۲ و ۵۹ کیلوگرم وزن دارند به عنوان یک بیمار تلقی شده و باید تحت عمل جراحی قرار می‌گرفتند، جراحی با ریسک بالا که در نهایت تیمی از متخصصین انجام آن را پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




پدر این دو خواهر می‌گوید:چاقی دخترانم مشکلی بود که من و همسرم را درگیر کرده بود، گرسنگی بیش از حد آن‌ها گاهی برای ما غیرقابل تحمل می‌شد در حقیقت گاهی توان تامین خوراک آن‌ها را نداشتیم و این مسئله را سخت‌تر می‌کرد، گرسنگی آن‌ها را باید وحشتناک دانست چرا که زمانی که آن‌ها غذا می‌خوردند من و همسرم حتی دچار ترس می‌شدیم.

با وجود مشکلات مالی که داشتم بار‌ها آن‌ها را برای درمان نزد متخصصان رژیم درمانی و.. برده بودم، اما هیچ کدام تاثیر پایدار و قابل قبولی نداشتند تا اینکه متوجه شدم باید جراحی خاصی روی فرزندانم انجام شود و این رشد وزن و اشتهای آن‌ها کنترل گردد، جراحی با هزینه‌ی بالا.


هزینه‌ی جراحی را با فروض بعضی از لوازم و قرض کردن از برادرم آماده کردم تا اینکه پزشکی اعلام آمادگی برای انجام این جراحی کند. ماه پیش بود که دکتر "نارواریا" از بیمارستان احمد آباد با ما تماس گرفت و گفت که حاضر است دختران چاق مرا بدون گرفتن دستمزد جراحی کند خبری که ما را بسیار خوشحال کرد.

بعد از یک سفر ۹ ساعته با قطار به مقصد رسیدیم و به ملاقات دکتر "نارواریا" رفتیم. آقای دکتر بعد از معاینات و بررسی‌ها گفت که اگر چاقی دخترانم همینطور ادامه پیدا کند آن‌ها هرگز به سن جوانی نخواهند رسید و قبل از آن از دنیا خواهند رفت برای همین جراحی کاهش وزن روی ان‌ها فوریت دارد.

بعد از انجام آزمایشات اولیه دخترانم برای جراحی لاغری که ابتدا روی شکم آن‌ها انجام می‌شد آماده شدند و با موفقیت از این مرحله عبور کردند و حالا ما امیدواریم تا با انجام جراحی‌های بعدی مشکل آن‌ها به طور کامل رفع شود.  

منبع: پارسینه

کلیدواژه: چاقی چاقی کودکان رژیم درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۶۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب ترین سفارش ها برای عمل های زیبایی؛ از گوش برجسته تا بینی زین اسبی

دکتر نجات حسینی ادامه می دهد: رشته جراحی پلاستیک شامل چندین زیرگروه است که عبارتند از: سوختگی های مزمن که موجب اختلال در عملکرد اعضا شده، جراحی زیبایی صورت و بدن، جراحی میکروسکوپی دست، بازسازی های ناشی از تومورها و و جراحی کرانیو فاشیال که این نشان می دهد جراحی پلاستیک رشته ای وسیع و بسیار حساس است.

اعمال زیبایی غیر ضروری کدامند؟

این استاد دانشگاه درباره اعمال جراحی غیر ضروری می گوید: در مثالی ساده می توان گفت بینی که قوز بزرگ ندارد، آویزان نیست، لیفت شقیقه زیر ۳۸سال، عمل پلک در زیر ۳۵-۳۷ سال، فردی که بیماری قلبی یا دیابت شدید دارد و یا انجام اعمال زیبایی زیر ۱۸سال، به هیچ وجه ضرورت ندارد بخصوص اگر بیمار توسط جراحانی که فوق تخصص پلاستیک این رشته نیستند انجام شود که دچار صدمات جدی می شوند. بنابراین توصیه می شود؛ این افراد پیش از تصمیم به هرگونه عمل زیبایی درباره ضرورت آن با دو پزشک فوق تخصص پلاستیک مشورت کنند.

دکتر نجات حسینی، نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران

نجات حسینی با آوردن مثالی دیگر توضیح می دهد: فردی که مقداری چاقی در پهلو دارد با ورزش، کاهش مصرف شیرینی جات، برنج و ... می تواند به وزن مناسب برسد و هیچ گونه نیازی به عمل جراحی لیپو ساکشن ندارد.

عجیب و غریب ترین درخواست ها برای عمل زیبایی

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران از عجیب ترین درخواست ها برای عمل زیبایی می گوید: عجیب ترین درخواست ها گوش برجسته، گوش دراز، بینی زین اسبی، مایکل جکسونی یا خیلی فانتزی است که هیچ یک مناسبتی با زیبایی های واقعی انسان ها ندارد.

عضو انجمن جراحی پلاستیک ایران درباره نوعی اختلال می گوید: برخی افراد دچار اختلال شکلی بدن(BDD) هستند و در واقع هیچ گاه راضی نمی شوند و عیب های بسیار سطحی و ابتدایی از بدن خود می گیرند.

هزینه های متفاوت جراحی زیبایی

این فوق تخصص جراحی پلاستیک درباره هزینه های عمل زیبایی توضیح می دهد: از آن جا که اعمال جراحی پلاستیک، بیشتر برای زیبایی است، هزینه های متفاوتی را در شهرها و افراد مختلف بنا به نوع عمل دارد. بخصوص اینکه مراجعه بیمار به عنوان یک فرد سالم، مسئولیت جراح را دو چندان می کند؛ چراکه جراحان فوق تخصص جراحی پلاستیک سه سال تمام دوره ویژه زیبایی و بازسازی می بینند و در مواردی برای یک عمل بینی ممکن است پیوند غضروف، تقویت تیغه بینی یا اعمال ظریف فلپ انجام دهند و علیرغم اینکه پولیپ بینی را می سوزانند یا مشکلات کجی بینی را رفع می کنند اعمال حمایتی نیز برای فرد انجام دهند. بنابراین با توجه به توانایی جراح، هزینه جراحی و وسایل مصرفی نیز متفاوت است.

وی ادامه می دهد: برای مثال در عمل بینی، بیش از ۱۵ میلیون تومان از هزینه، مربوط به اتاق عمل و مالیات است بنابراین عمل بینی کمتر از ۲۰ میلیون تومان می تواند نشانه مداخله گری افراد غیر متخصص باشد که نه مجوز دارند و نه مالیات پرداخت می کنند.

نجات حسینی اظهار می کند: در حال حاضر متأسفانه گروه زیادی از مداخله گران غیرمتخصص وارد اعمال زیبایی و پلاستیک شده اند که موجب افزایش عوارض اعمال جراحی شده است.وی ادامه می دهد: هر جراح فوق تخصص پلاستیک، در هفته دو تا سه عمل مجدد بینی، لیفت شقیقه یا ابرو که توسط افراد غیرمتخصص مداخله گر در مطب های زیرزمینی و غیرمجاز انجام شده، ترمیم می کنند.

نظارت ها کافی نیست

این فوق تخصص جراحی پلاستیک به مردم جامعه توصیه می کند: برای انجام هر عمل جراحی پلاستیک و زیبایی، مشخصات پزشک مورد نظر را در سایت نظام پزشکی صحت سنجی کنند چراکه در صورت مجاز بودن پزشک، تمامی مشخصات و پروانه کسب وی در این سایت ثبت شده است.

متأسفانه طی ده سال اخیر نظارت ها سطحی انجام گرفت چراکه وزارت بهداشت و نظام پزشکی گمان نمی کرد چنین معضلات و مشکلی در زمینه اعمال زیبایی به وجود آید نجات حسینی درباره نظارت ها بر اعمال زیبایی می گوید: متأسفانه طی ده سال اخیر نظارت ها سطحی انجام گرفت چراکه وزارت بهداشت و نظام پزشکی گمان نمی کرد چنین معضلات و مشکلی در زمینه اعمال زیبایی به وجود آید و کار به جایی برسد که هر بهیار، تکنیسین، آرایشگر، بلاگر و دلال دست به اعمال زیبایی بزند و عوارض جبران ناپذیری برای درخواست کنندگان اعمال زیبایی به وجود آید.

این استاد دانشگاه اذعان می کند: به تازگی وزارت بهداشت، نظام پزشکی، بخش نظارت بر درمان دانشگاه ها، قوه قضاییه و به ویژه تعزیرات کشوری نظارت بیشتری را در این زمینه اعمال کرده است اما این نظارت ها همچنان ناکافی است و مداخله گران از مراکز جراحی مجاز به واحد ها و مطب های غیر مجاز روی آورده و اعمال جراحی غیرتخصصی انجام می دهند که با خطرات جانی بیمار همراه است.

وی می افزاید: اعمال جراحی زیبایی، بازرگانی و تجارت نیست بنابراین کسی که پزشک نیست حق ندارد درباره اعمال جراحی تبلیغ کند چون این اعمال ارتباط مستقیم با سلامت و جان مردم دارد.

نجات حسینی می گوید: فضای مجازی موجب فریب و گمراهی مردم شده و وضعیت نابسامانی برای سوءاستفاده ها در تبلیغ اعمال جراحی زیبایی به وجود آورده است؛ بنابراین امیدواریم قوه قضاییه، سازمان نظام پزشکی، مدیریت نظارت وزارت بهداشت و درمان در این زمینه، نظارت بیشتری داشته باشند تا فرصت از مداخله گران بدون تخصص گرفته شود.

عفت زارع

دیگر خبرها

  • لیست مرکز کاشت دندان در تهران
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می گیرند؟
  • وحشتناک‌ترین سلفی دنیا را ببینید | تصویر معنادی که سفارت ایران در لبنان منتشر کرد
  • عجیب ترین سفارش ها برای عمل های زیبایی؛ از گوش برجسته تا بینی زین اسبی
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • فناوری واقعیت‌افزوده، انقلابی بزرگ در جراحی
  • انجام موفقیت جراحی باز در بیمارستان اردکان
  • ایمپلنت یک روزه جایگزین سریع بی دندانی
  • جراحی موفق خونریزی مغزی اپیدورال، برروی دختر ۹ ساله سراوانی