Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الجزیره گزارش داد: قراردادهای هنگفت سعودی‌ها با آمریکا و اروپا در نهایت، مانع از موضع‌گیری این کشورها در برابر قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول نخواهد شد.

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در واشنگتن گفت: از آن زمان که عربستان روایت خود را از آنچه داخل کنسولگری این کشور در استانبول رخ داد اعلام کرد، واکنش ها به تفسیر سعودی‌ها از قتل جمال خاشقجی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از آنکه گفته بود روایت سعودی‌ها را باور می کند، از آن به شدت انتقاد کرد و گفت نمی داند محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی مسئول این ماجراست یا نه. اما این روایت با انتقاد گسترده اعضای کنگره حتی اعضای حزب جمهوریخواه روبرو شد. سناتور جمهوریخواه بن ساس (Ben Sasse)، این روایت را چرند توصیف کرد. این در حالی است که سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ابراز عقیده کرد محمد بن سلمان در قتل خاشقجی دست دارد.

دیک دربین (Dick Durbin) عضو دموکرات سنای آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «تنها فردی در روی کره زمین و خارج از عربستان که روایت سعودی‌ها را باور می کند، دونالد ترامپ است. ما باید همین فردا صبح، سفیر سعودی را از آمریکا اخراج کنیم تا تحقیقات یک طرف ثالث درباره این عملیات آدم ربایی و قتل در استانبول تکمیل شود. باید از متحدان خود بخواهیم تا گام های مشابهی بردارند.»

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: اعضای جمهوریخواه و دموکرات کنگره، پیشنهادهای مختلفی را درباره چگونگی پاسخ دادن به این ماجرا پیشنهاد کردند که شامل اعمال تحریم یا توقف فروش سلاح به ریاض است. همزمان با این واکنش ها، موج تبلیغاتی هم با هدایت روزنامه واشنگتن پست که خاشقجی یکی از نویسندگان آن بود، به راه افتاده است. فرد ریان، ناشر واشنگتن پست، تفسیر سعودی‌ها را «لاپوشانی» توصیف کرد و از دونالد ترامپ و کنگره خواست بر اساس مدارک موثق قضاوت کنند. در سایه تندتر شدن موضع کنگره، نگاه ها به اقدامات قانونگذاران آمریکایی پس از پایان انتخابات میان دوره ای کنگره، دوخته شده است.

در گزارش الجزیره آمده است: قراردادهای هنگفت و تبلیغات گسترده برای زیبا جلوه دادن چهره سعودی‌ها، باعث خاموش شدن صدای دولت‌های اروپایی نشده است. هر چند که این دولت‌ها روابط قوی تجاری و نظامی با ریاض دارند. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تاکید کرد صادرات سلاح به عربستان در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست. دولت‌های اروپایی به هماهنگی بین خود برای موضع‌گیری در برابر این ماجرا ادامه می‌دهند. آلمان، فرانسه و انگلیس با صدور بیانیه مشترکی خواستار توضیح درباره جزئیات قتل خاشقجی شدند. پنهان‌کاری سعودی‌ها درباره سرنوشت خاشقجی، باعث شگفتی جهانیان شد و روایت های متغیر آنها از این ماجرا هم طوفانی از واکنش های مختلف را برای آنها به ارمغان آورده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا عربستان ترکیه اتحادیه اروپا قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۶۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 رهبر انقلاب در دیدار امروز با کارگردان با اشاره به توصیه‌ها به ایشان گفتند: «...حالا بعضی خیرخواهانه ــ نظرشان خیرخواهی است ان‌شاءالله ــ مدام توصیه میکنند که «خب آقا با آمریکا مثلاً فلان[توافق را] کنید، یک چیزی میگویند گوش کنید»! خب توقّعات آنها که ‌تمامی ندارد؛ توقّعات آمریکا که تمامی ندارد. چند سال قبل از این، همین جا داخل حسینیّه راجع به مسائل هسته‌ای صحبت بود، بنده در صحبت عمومی گفتم آمریکایی‌ها مشخّص کنند چه اندازه عقب‌نشینی هسته‌ای اگر انجام بگیرد، آنها قانع میشوند؛ حاضر نیستند مشخّص کنند؛ معلوم است. قدم‌به‌قدم می‌آیند تا میرسند به آنجایی که در یک کشور آفریقایی شمال آفریقا اتّفاق افتاد؛...» در واقع رهبری به سرنوشت قذافی و حکومتش اشاره کردند با اشاره به دولت لیبی به رهبری معمّر قذّافی به خاطر آنچه عادی‌سازی روابط خود با غرب و آمریکا عنوان میکرد، اعلام کرد که برنامه هسته‌ای خود را کنار میگذارد و این کار را انجام داد و همان زمان فرانسه و چند کشور غربی تضمین کردند در صورت حمله به لیبی، به عنوان مدافع از لیبی دفاع می‌کنند اما مداخله نظامی در لیبی در ۱۹ مارس ۲۰۱۱ پس از قطعنامه ۱۹۷۳ شورای امنیت، فرانسه رهبر عملیات بود و کشورهایی چون آمریکا با رهبری فرانسه به لیبی حمله کردند که به سقوط حکومت قذافی انجامید. این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • فیلم| دنیای آزاد خبرنگاران در آمریکا به روایت تصویر
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • طرح جدید در کنگره آمریکا برای توقف کمک نظامی به رژیم صهیونیستی
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • بی گدار به آب زد تا نجاتگر باشد/ روایت فداکاری یک مادر در سیل کازرون
  • یک روح قاتل در دو بدن
  • روایت قهر و آشتی «بایدن» و «بی‌بی»؛ یک قاتل در دو بدن!
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز