Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد نیک‌روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در آیین افتتاح اولین دوره منطقه‌ای شهید دیالمه ضمن برشمردن اهمیت دوره جوانی اظهار داشت: در آخرت هم از این قسمت عمر سوال می شود و زمانی ما می توانیم در برابر خدا شرمنده نباشیم که به دستورات ولی خدا گوش کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: در همین راستا ما سخنان امامین انقلاب در مورد نقش و تکالیف جوانان، دانشجویان، بسیجیان و بسیج دانشجویی را جمع آوری کردیم و بر اساس یک کار پژوهشی این سخنان تحلیل شد و به نتایجی رسیدیم که به زودی منتشر خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نیک روش با یادآوری ورود قریب الوقوع بسیج دانشجویی به چهارمین دهه فعالیت خود گفت: در این دهه جدید بر اساس نیازها باید تحول ایجاد شود و این تحول بر اساس وظایف و ماموریت ها شکل خواهد گرفت.

وی ماموریت اول بسیج دانشجویی را کادر سازی نیروهای طراز انقلاب دانست و اظهار داشت: نیروی جوان دانشجو با کسب دانش و داشتن دغدغه انقلاب اسلامی می تواند برای کشور مفید باشد.

 رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور فرار مغزها را نتیجه تفکر غیر انقلابی دانست و افزود: در تفکر انقلابی فدا شدن مغزها را داریم نه فرار مغزها همانند شهید چمران که مغز خود را فدای اسلام کرد و محدود به جغرافیا هم نبود.
نیک روش تصریح کرد: ایجاد چمران ها هدف دانشگاه انقلاب اسلامی است و خروجی هر دانشگاه را باید بر این اساس سنجید.

وی اظهار داشت: باید چتر تربیتی بسیج را گسترده کنیم و بر اساس درجه بندی به هر کس معارف مورد نیازش را انتقال دهیم همچون پیامبر اکرم (ص) که برای اصحاب خویش همچون سلمان، ابوذر و .... به تناسب خودشان روش های تربیتی متفاوتی داشتند.

وی گفت: نگاه ما به تربیت با آموزش تفاوت دارد و تمام حرکات شما، تبلیغات، ادبیات، فضا آرایی، نحوه لباس پوشیدن، نحوه حضور در کلاس ها و ... اثر تربیتی بر دیگران دارد.

نیک روش با بیان اینکه اصل تربیت در بستر نقش آفرینی رخ می دهد، افزود: نقش آفرینی در عرصه های مختلف انقلاب زمینه ساز تربیت است همچون حوادث سال 88 که اثر تربیتی خودش را داشت و 9دی جلوه ی این تربیت جدید بود.

رئیس بسیج دانشجویی در ادامه سخنانش با اشاره به سخنان رهبر انقلاب گفت: ایشان شهدا را ستاره های جامعه خواندند که با آن ها می شود راه را پیدا کرد.

نیک روش در همین رابطه اظهار داشت: سوابق مسئولین فعلی را ببینید، همین‌هایی که یک روزی تا یک موشک آمد فرار کردند به این بهانه که کشور متخصص می‌خواهد، مگر چمران متخصص نبود؟ این‌ها هیچ وقت اهل مقاومت و به فکر کشور نبودند.

وی نیروی جوانی را لازمه جنگ سنگین امروزی دانست و افزود: نقش آفرینی این نیرو را تقویت می کند و برای جنگ آماده می کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بسیج تبلیغات فرار مغزها مغز محمدجواد نیک روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۷۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده

حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره خیزش اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا در پارادوکسی قرار گرفته که هم می‌خواهد از رژیم صهیونیستی حمایت کند و آن را به عنوان امنیت ملی آمریکا تلقی کند و هم از سوی دیگر باید پاسخ نسل جدید آمریکا را که به دنبال آزادی و حقوق بشر و موضوعات دیگر هستند را بدهد.

وی افزود: این مسائل باعث شده تا آمریکا در یک بن‌بست سیاسی در عرصه داخلی و بین‌المللی قرار گیرد و به نظر می‌رسد این جنبش دانشجویی که در آمریکا آغاز شده و حتی به کشور‌های دیگر امکان سرایتش وجود دارد، خاطرات جنبش دانشجویی ۱۹۳۰ و ۱۹۶۸ را تداعی می‌کند که توانست به دولت آمریکا فشار وارد کند تا در خصوص جنگ ویتنام تجدیدنظر داشته باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: اگر همین روند ادامه پیدا کند شاهد خواهیم بود به‌رغم سرکوبی که دولت آمریکا با مشت آهنین انجام می‌دهد، فروپاشی درونی در رابطه با لیبرال‌دموکراسی و حقوق بشر ادعایی رقم بخورد. دولت ایالات متحده آمریکا باید از میان گزینه‌هایی که وجود دارند یکی را انتخاب کند؛ یعنی یا به خواست ملت خود گوش فرادهد یا اینکه به خواست و مطالبه لابی صهیونیست که می‌خواهد آمریکا را در باتلاق بیشتر فرو ببرد، توجه کند.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه تجربه اثبات کرده هرگاه اساتید و بعد هم رسانه‌ها به یک جنبش دانشجویی می‌پیوندند، این اقدام قابل سرکوب نیست، گفت: هرچند ممکن است کمی شعله آن کمرنگ‌تر شود، اما آتش زیر خاکستری است که هرلحظه امکان شعله‌ور شدنش وجود دارد.  

وی بیان کرد: آقای بایدن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به حمایت لابی صهیونیستی نیاز مبرم دارد و به همین دلیل تلاش می‌کند آخرین گام حمایتی خود از صهیونیست‌ها را بردارد و دست به سرکوب دانشجویان بزند، اما اگر انتخابات تمام شود آقای بایدن شکست بخورد به نظر می‌رسد دولت بعدی چاره‌ای جز توجه به خواست اساتید، دانشجویان و نسل جدید آمریکا نخواهد داشت و حمایت از رژیم صهیونیستی را کنار بگذارد یا حداقل کمتر کند.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره تأثیر خیزش دانشگاهیان آمریکا و امکان سرایت آن به دیگر نقاط دنیا بر پایان جنگ غزه و محاصره این منطقه گفت: تجربه اثبات کرده رژیم صهیونیستی به هیچ یک از قوانین و چارچوب‌های بین‌المللی پایبند نیست و نسبت به سازمان ملل، قطعنامه‌ها و فشار‌های جهانی بی‌توجه است. آنها تصمیم دارند غزه را به یک سرزمین سوخته تبدیل و تمامی فلسطینی‌ها را به کوچ اجبار وادارند و سپس این منطقه را کاملاً تحت اشغال خود درآورند و در این مسیر از هیچ کس و هیچ چیز ترس و واهمه‌ای ندارند.  

کنعانی‌مقدم تأکید کرد: پیش‌بینی ما این بود که صهیونیست‌ها به رفح حمله کنند که آن را آغاز کردند؛ بنابراین کشتن مردم و بی‌گناهان برای رژیم اشغالگر قدس هیچ کاری ندارد، اما آنچه که مهم بوده این است که امکان دارد با ادامه تجاوزات اسرائیل و حمله به رفح فلسطینیان ساکن در کرانه باختری و حتی فلسطینیان مصر و اردن به مردم غزه بپیوندند و این به معنای درگیر شدن صهیونیست‌ها در چند جبهه خواهد بود که توان مقابله با آن را ندارد.

وی گفت: در این شرایط تنها راهی که وجود دارد، مقاومت و ایستادگی است و اگر دقت کرده باشید اکثر افرادی که در جنبش دانشجویان آمریکا، انگلیس، استرالیا، فرانسه و آلمان مشارکت دارند چفیه به گردن دارند و آن را به عنوان سمبل مقاومت می‌دانند، کاری که مقام معظم رهبری انجام می‌دهند و آن را نماد مقاومت می‌دانند. قبلاً می‌گفتند بسیج انگلیس و فرانسه دست به کار شده‌اند ولی امروز ظاهراً بسیج دانشجویی در آمریکا فعال شده و راه خود را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیداری جهانی علیه تفکر صهیونیستی
  • استفاده از الگوهای نامناسب تربیتی سبب تصرف مغزها می‌شود
  • مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • انتشار نماهنگ زیبای نامه‌ای برای تو +فیلم
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند