Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، نشست جمعی از مسئولان استان شامل معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، فرماندار و شهردار سنندج، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از اصناف و بازاریان به منظور بیان مسایل روز و شرایط حاکم بر بازار برگزار شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در این نشست با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی خاصی بر بازار کشور حاکم شده است، گفت: امروز در جنگ اقتصادی نابرابر قرار گرفته ایم و می طلبد در تمام مولفه های تاثیرگذار بر اقتصاد کشور و به تبع استان تصمیمات خاصی اتخاذ و اقدامات ویژه ایی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد دره وزمی یکی از خواسته ها و دغدغه های مردم را تامین کالای اساسی اعلام کرد و افزود: هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی در کشور و استان نداریم.
وی اظهار داشت: روغن و گوشت گرم وارداتی و دیگر کالاهای اساسی به قیمت مصوب مورد تایید سازمان حمایت از مصرف کننده باید در بازار عرضه شود و توزیع بیش از این قیمت قابل قبول نیست.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تاکید کرد: هیچ توجیهی برای فروش کالاها با نرخی بیشتر از قیمت های مصوب وجود ندارد و با متخلفان برخورد می شود.
وی از اصناف خواست از کارخانجات و شرکت ها بطور مستقیم و با قیمت سازمان حمایت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را خریداری کنند و از خرید کالا از واسطه ها و دلالان پرهیز کنند.
دره وزمی با اشاره به اینکه در سه، چهار سال قیمت نان در استان تغییر نکرده بود، گفت: افزایش قیمت نان از 25 مهر امسال در استان به اجرا درآمد و مشکل خبازان نیز حل شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: مردم انتظار دارند وقتی قیمت نان افزایش یافته کیفیت آن نیز بهتر شود.
وی به وضعیت توزیع لاستیک خودروهای سنگین و نیمه سنگین در استان اشاره کرد و افزود: حدود چهار هزار و 133 حلقه لاستیک مورد نیاز پایانه ها و دستگاه های اجرایی در سه ماه اخیر تامین و توزیع شده است.
دره وزمی اظهار داشت: هر حرکتی که به توسعه و آرامش موجود در استان آسیب وارد و ذهن مردم را مشوش کند، خدمت نیست و محکوم است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تاکید کرد: اصناف باید مراقب باشند و ناخواسته دنبال رو بدخواهان کشور نروند و به فراخوان های آنها پاسخ ندهند و هزینه اضافی بر امنیت استان تحمیل نکنند.
فرماندار سنندج نیز در این نشست با اشاره به اینکه بخشی از انتقادات اصناف قابل قبول است، گفت: معضل دستفروشان فقط مربوط به شهر سنندج نیست بلکه تمام کشور با آن درگیر است.
محمدابراهیم زارعی با بیان اینکه مشکل بیکاری از عوامل ایجاد و گسترش دستفروشی است، افزود: این افراد چون مالیات پرداخت نمی کنند کالاها را به نسبت مغازه دارها با قیمت پایین تری به فروش می رسانند و همین منجر به جذب مشتری بیشتر و در نتیجه اعتراض کسبه است.
وی اضافه کرد: اطلاعاتی داریم که تعدادی از مغازه دارها با دستفروشان همدست شده و حتی جلوی مغازه های خود را به آنها اجاره می دهند که این هم به معضلی برای شهر تبدیل شده است.
رئیس اتاق اصناف مرکز کردستان هم در این نشست گفت: همه ما شاکر آرامش و امنیت موجود در کشور هستیم و اصناف با حضور خود در تمام مناسبت های ملی و مذهبی وفاداری شان به نظام اسلامی را نشان داده اند.
فرهاد عزت پور اضافه کرد: در واقعه تروریستی که اخیرا در اهواز روی داد اصناف کردستان با اقشار دیگر در مراسم محکوم کردن این اقدام به صورت گسترده شرکت کردند.
وی افزود: یکی از انتظارات ما از مسئولان اینکه جلساتی برگزار می کنند خروجی تاثیرگذاری داشته باشد تا اصناف با دلگرمی بیشتری به کار خود بپردازند.
رئیس اتاق اصناف مرکز کردستان خواستار ساماندهی دستفروشان خیابان فردوسی سنندج شد و گفت: هم شهردار قبلی و هم فعلی وعده ساماندهی دستفروشان این خیابان را دادند ولی تاکنون به آن عمل نکرده اند.
شهردار سنندج نیز در این نشست با اشاره به اینکه دستفروشی تنها مشکل شهرداری نیست، اظهار داشت: دستفروشی مشکل اقتصاد جامعه و نتیجه بیکاری است.
حشمت اله صیدی اضافه کرد: دستفروشی در تمام دنیا وجود دارد و هم به عنوان فرصت و هم تهدید مطرح است.
وی با بیان اینکه به وعده خود در راستای ساماندهی دستفروشان خیابان فردوسی سنندج عمل کردم، افزود: مذاکراتی با دو پیمانکار انجام داده و با یکی از آنها در حال عقد قرارداد برای ساخت محل مناسب استقرار این افراد هستیم.
شهردار سنندج یادآور شد: دستفروشان این خیابان و چند نقطه دیگر در سطح شهر برای جابجایی شناسایی شده و در قالب شب و روز بازار در محل جدید مستقر خواهند شد.
صیدی تاکید کرد: نرم افزاری طراحی شده که هر دستفروش در یک روز در یک نقطه مستقر شود تا احساس مالکیت نکنند.
167 هزار واحد صنفی در قالب 135 اتحادیه و 10 اتاق اصناف در سطح استان کردستان فعالیت می کنند.
7348/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اقتصاد کشور جامعه دانشگاه علوم پزشکی سازمان حمایت از مصرف گوشت راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۷۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عطرافشانی گلزار شهدای سنندج در آستانه روز ارتش

امروز ۲۸ فروردین ماه آئین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در آستانه روز ارتش با حضور استاندار کردستان، نیرو‌های مسلح، نظامی و انتظامی، جمعی از مسئولان، خانواده شهدا و آحاد مردم غیور و انقلابی استان در گلزار شهدای بهشت محمدی شهرستان سنندج برگزار شد.

جمعی از مسئولان با حضور در مزار شهدا، نثار گل و قرائت فاتحه، تجدید میثاق دوباره خود را با آرمان‌های امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب اسلامی اعلام کردند.

 هرساله ۲۹ فروردین‌ماه ارتش جمهوری اسلامی ایران به رسم لبیک ارتشیان با امام (ره) و رهبر انقلاب با تمامی تجهیزات به نمایش گوشه‌ای از قدرت نظامی جمهوری اسلامی می‌پردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • انتخاب رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • باخت بسکتبالیست های کردستانی در اولین دیدار لیگ دسته اول مردان
  • رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد
  • اجرای بیش از ۶۴ هزار متر شبکه فیبرنوری در کردستان
  • رژه روز ارتش در سنندج
  • برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در سنندج
  • مراسم رژه روز ارتش در سنندج برگزار شد + فیلم
  • عطرافشانی گلزار شهدای سنندج در آستانه روز ارتش