Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراکسیون زنان مجلس به خاطر نداشتن دلایلی بهتر از بالا بودن سن بلوغ فکری، مرگ مادران باردار و طلاق زیر ۱۶ سال، به سراغ جنگ روانی رفتند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، زهرا کورکی نژاد؛* تصویب یک فوریت طرح اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی در ۴ مهرماه از بی سر و صدا‌ترین مصوبات چند وقت اخیر مجلس بود. این طرح اصلاحیه ضمن ایراد ممنوعیت ازدواج برای دختران زیر ۱۳ سال و پسران زیر ۱۶ سال، ازدواج دختران ۱۳ تا ۱۶ سال و پسران ۱۶ تا ۱۸ سال را نیازمند اذن دادگاه و تایید صلاحیت پزشکی قانونی میکند و اکنون در صف انتظار تصویب نهایی به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فوریت این اصلاحیه ۱۵۱ رای موافق خود را در درجه اول مرهون تلاش‌های مستمر و حساب شده مهندسی افکار عمومی و در درجه بعد زمان ارائه آن به مجلس بود، هر چند که پاسخ‌های نامربوط مخالفان طرح در جلسه علنی لطف مادرانه و چشمپوشی پدرانه‌ای برای نظرات عامیانه طراحان به حساب می‌آمد.  
بر هم زدن به موقع مراسم ازدواج دختر ۹ ساله با داماد ۳۶ ساله و تشکر زیرکانه مریدان طرح از اقدام عابدین زاده، معاون دادستانی مشهد، باعث شد؛ جزو ازدواج ظالمانه این دختر، به کل اجباری بودن ازدواج کودکان در افکارعمومی بدل گردد. تشویق مبتکرانه ابتکار به استمرار بخشی در پیگیری اقداماتی از این دست، توهم شیوع کودک آزاری را به جامعه تزریق کرد. به کارگیری همزمان کنوانسیون حقوق کودک و کودک شمردن جوان ۱۸ ساله کشور پازل را تکمیل کرد و با سکوت کارشناسان و تحلیلگران نتیجه‌ای حاصل شد که شاید خود عابدین زاده هم از آن متحیر باشد...

فراکسیون زنان مجلس به خاطر نداشتن دلایلی بهتر از بالا بودن سن بلوغ فکری، مرگ مادران باردار و طلاق زیر ۱۶ سال و تحت الشعاع قرار گرفتن تحصیل و تربیت صحیح فرزند در ازدواج‌های زیر ۱۶ سال، برای اثبات ضرورت تغییر قانون باز هم به سراغ جنگ روانی رفتند... سخن کارشناسی نشده سلحشوری یکی از ادعا‌های جدید اعضای فراکسیون بود. سرطان...

سرطان طرحی است که ۱۶ درصد ازدواج‌های کشور را به ورطه هلاکت می‌سپارد! افزایش سن ازدواج، فساد و بی بندوباری، کاهش نرخ و امکان باروری سالم بانوان از عوارض این طرح است. از نظر برجسته‌ترین روانشناس رشد جهان پایان ۱۱ سالگی با نیل به بلوغ فکری برابر است. گزارش دفتر سلامت و جمعیت وزرات بهداشت نشان می‌دهد تنها ۲ درصد از کل مرگ و میر مادران در سنین زیر ۱۸ سال است. میانگین سن طلاق ۵/۳۰ سالگیست و پایدارترین الگوی ازدواج در کشور مربوط به همین سنی است که مشمول ممنوعیت شده است. علی رغم وقوع ۳۰ درصد ازدواج‌ها در سنین پایین، تنها ۹ درصد طلاق‌ها مربوط به این سنین است؛ حال آنکه با وجود سهم ۲۵ درصدی ازدواج در سنین بالا، حدود ۶۰ درصد طلاق‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. تنها ۱ درصد علل ترک تحصیل دختران ازدواج است. نزدیکی سن مادر و فرزند به دلیل کم کردن اختلافات بین نسلی رابطه بین آنان را تقویت و موجب بهبود تربیت فرزند می‌شود؛ و اما...

مرکز پژوهش‌های مجلس نیز تاکید کرد: باور کردنی نیست که فعالین حوزه زنان از کذب بودن این آمار‌ها بی اطلاع باشند. چگونه است که تا امروز کوچکترین مخالفتی با آموزش برابر و فراگیر جنسی نداشته اند، ولی اکنون اذعان میکنند که سن بلوغ عقلی بالاست نباید اجازه ازدواج زیر ۱۸ سال داده شود! آمریکا در بسیاری از ایالتهایش ممنوعیتی برای ازدواج دختران در سنین پایین ندارد آنوقت نماینده‌های ما، مجلس ما...    زهرا کورکی نژاد- فعال دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی پزشکی رفسنجان انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سرطان یادداشت دانشجویی ازدواج سن ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت نظامی صهیونیست زخمی‌شده در حمله حزب‌الله به «عرب العرامشه»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، پیامدهای حمله هفته گذشته حزب‌الله لبنان به منطقه «عرب العرامشه» در شمال سرزمین‌های اشغالی برای رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که سرگرد «دور زیمل» از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی که در عملیات حزب‌الله لبنان در عرب العرامشه زخمی شده بود بر اثر شدت جراحات وارده به هلاکت رسیده است.

این رسانه‌ها اعلام کردند که این نظامی صهیونیست، معاون فرمانده یکی از گروهان‌های گردان «۸۱۰۳» ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

گفتنی است هفته گذشته حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به ترور شماری از رزمندگان مقاومت اسلامی در عین بعال و الشهابیه، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۱۳:۱۵ بعداز ظهر چهارشنبه ۱۷ آوریل در حمله‌ای ترکیبی با موشک هدایت‌شونده و پهپاد انتحاری مقر فرماندهی نظامی اشغالگران را در عرب العرامشه هدف قرار دادند که بر اثر آن شماری از اشغالگران کشته و برخی دیگر نیز زخمی شدند.

پیشتر نیز ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرده بود که در حمله پهپادی حزب‌الله لبنان به عرب العرامشه ۱۴ نظامی صهیونیست زخمی شده‌اند که حال ۶ نفر از آنان وخیم گزارش شده است. با احتساب نظامی صهیونیستی که امروز به هلاکت رسید شمار نظامیان صهیونیست به هلاکت‌رسیده در عملیات عرب العرامشه به ۱۵ نفر می‌رسد.

کد خبر 6084815

دیگر خبرها

  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • کنایه تند نماینده مجلس به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل اشتغال و ازدواج
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل موانع برای اشتغال و ازدواج
  • هلاکت نظامی صهیونیست زخمی‌شده در حمله حزب‌الله به «عرب العرامشه»
  • مخبردزفولی: گفتمان‌سازی در حوزه‌های علوم پایه و مهندسی باید از سنین پایین در مدارس باشد
  • ۶۵ درصد هزینه سلامت از جیب مردم پرداخت می‌شود
  • تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان