Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، سید پیمان توسلی رئیس هیأت مدیره شرکت پروتئین بنیاد مستضعفان در حاشیه همایش ماهی سی‌باس آسیایی گفت: قرارداد‌هایی با روسیه بستیم که ماهانه ۱۰۰۰ تن فیله ماهی سی‌باس از ما می‌خواهد همچنین مذاکراتی با استرالیا برای صادرات فیله ماهی به آن‌ها انجام‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است در فاز‌های دوم و سوم تولید صادرات به استرالیا انجام شود و در حال حاضر دو محموله به روسیه هم صادر کرده‌ایم.


برنامه‌ریزی برای تولید ۱۵۰۰ تن ماهی در قفس تا پایان سال جاری

وی از برنامه‌ریزی برای تولید ۱۵۰۰ تن ماهی در قفس تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این رقم تا سال ۹۹ به ۱۰ هزار تن افزایش خواهد یافت و در حال حاضر ۱۵۰ هزار تن ماهی سی‌باس برداشت و روانه بازار کرده‌ایم.

رئیس هیأت مدیره شرکت پروتئین گستره سینا در خصوص ذخیره‌سازی بچه ماهی‌ها تصریح کرد: در حال حاضر ۴ میلیون قطعه بچه ماهی برای تولید ۱۵۰۰ تن ماهی ذخیره کرده‌ایم. به گفته توسلی تکنولوژی جدیدی که شرکت پروتئین بنیاد مستضعفان  به آن روی آورده و آن را در سواحل جنوبی و شمالی کشور اجرا می‌کند با استفاده از بستر دریا است و گونه ماهی پرورش می‌دهد که هم مستمر خواهد بود و هم در بلندمدت تهدیدی برای آن وجود ندارد، زیرا از منابع دریایی و با عملیات خود پالایشی که در دریا صورت می‌گیرد اکوسیستم به شکل طبیعی خود باقی می‌ماند.

توسلی درباره انتقال دانش فنی به داخل کشور گفت: در مرحله اول باید از دانش فنی خارجی استفاده کنیم، اما به‌طور هم‌زمان در حال انتقال دانش فنی و بومی‌سازی آن در دو بخش تولید، تجهیزات قفس در داخل و بحث تکثیر و پرورش بچه ماهی‌ها در داخل کشور هستیم و قرارداد‌هایی با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی معتبر منعقد کرده‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به پتانسیلی که در کشور درزمینهٔ پرورش آبزیان وجود دارد و بر اساس برنامه ششم توسعه مبنی بر تولید ۲۰۰ هزار تن ماهی به‌ویژه ماهی در قفس این امر محقق شود.

توسلی افزود: کارشناسان از امکان صادرات ماهی زنده به کشور‌های هم‌جوار مانند کویت را به‌عنوان یکی از مزایای صادراتی ماهی در قفس نام می‌برند. همچنین مصرف بالای این نوع ماهی در کشور‌های اروپایی و با توجه به حسن روابطی که ایران با اروپا در حال حاضر دارد یکی از بازار‌های هدف دیگر است. در کشور‌های آسیایی و در کل دنیا ترکیه بیشترین میزان تولید را دارد بعدازآن کشور‌های یونان، مصر، اسپانیا، ایتالیا، کرواسی، فرانسه، سوریه و پرتقال بیشترین تولید رادارند.

وی توضیح داد: نکته قابل‌توجه در صادرات این ماهی به روسیه عدم پایداری روابط خارجی ترکیه با شرکای روسی خود است. طی دو سال گذشته بازار خوبی به دلیل تنش میان ترکیه و روسیه برای ایران ایجاد شد که تولیدکنندگان بخش خصوصی توانستند نیمی از تولید پارسال خود را به روسیه صادر کنند. ماهی سی‌باس یکی از ماهی‌های پر تقاضا و پرطرفدار در کشور‌های دیگر دنیا است که ارزش غذایی بالایی دارد و در داخل کشور هم نسبت به قزل‌آلا که میزان آمونیاک بیشتری تولید و جذب می‌کند مزیت بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: همچنین در استرالیا از ضایعات این ماهی چرم تولید می‌شود که می‌توان در کشور در کنار سایت‌های فراوری و با استفاده از فلس و پولک ماهی ژلاتین‌های صنعتی و خوراک آبزیان تولید و بهره‌برداری کرد.

 انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۷۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای ایران و پاکستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، روابط عمومی وزارت برنامه ریزی و توسعه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «احسن اقبال» وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان طی دیدار با «دکتر رضا امیری مقدم» سفیر ایران در اسلام آباد پیرامون موضوعات مورد علاقه بویژه تقویت همکاری‌های تجاری دوجانبه گفتگو کرده است.
این بیانیه افزود: طرفین در این دیدار توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی میان ایران و پاکستان را جهت افزایش حجم تجارت ۲.۵ میلیارد دلاری فعلی فی مابین مهم ارزیابی کردند.
در این دیدار بر اهمیت ایجاد مسیر‌های ترانزیتی میان دو کشور همسایه از جمله احیای هرچه بیشتر خدمات قطار باری پاکستان - ایران - ترکیه موسوم به خط ریلی «اکو» با هدف افزایش حجم تجارت دوجانبه و منطقه‌ای نیز تاکید شد.
وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان با مهم برشمردن ظرفیت مرز ۹۰۰ کیلومتری این کشور با ایران و همچنین اشتراکات فراوان فرهنگی، مذهبی و سیاسی دو کشور همسایه گفت: جمهوری اسلامی ایران یک منبع خوب و مقرون به‌صرفه برای تامین نیاز‌های انرژی پاکستان است.
طرفین در این دیدار همچنین در خصوص برنامه‌های سفر آتی «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران به پاکستان نیز بحث و تبادل نظر کردند.

«دکتر رضا امیری مقدم» سفیر ایران در پاکستان نیز بر اهمیت استراتژیک بنادر چابهار، گوادر و کراچی برای تقویت تجارت فی مابین تاکید کرد و از برنامه ایران برای اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی زاهدان و به طور بالقوه گسترش اتصال به روسیه و کشور‌های آسیای میانه خبر داد.

دیگر خبرها

  • پوتین: ادعای برنامه ریزی ما برای جنگ با اروپا بی اساس است
  • مسئولان با برنامه‌ریزی و عملکرد خود ولایت مداری مردم را حفظ کنند
  • تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای ایران و پاکستان
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • برپایی بازارچه‌های کارآفرینی با ۵ هدف برای افزایش مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران
  • پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری
  • خسارت ۳ هزار میلیارد ریالی به مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد