Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست «سناریوهای آمریکایی ـ صهیونیستی برای منطقه خاورمیانه از معامله قرن تا کنوانسیون های تحمیلی با کارکردهای دوگانه» امروز دوشنبه در محل خبرگزاری قدس برگزار شد.

بر اساس این گزارش، «محمد جواد جمالی نوبندگانی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و همچنین «حسین رویوران» کارشناس مسائل منطقه از جمله میهمانان این نشست بودند که به ایراد سخنانی درخصوص موضوع مذکور پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر نوبندگانی در این نشست تأکید کرد: همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند؛ مسأله فلسطین مهمترین مسأله جهان اسلام است. این یک جمله بسیار هوشمندانه است و پاسخ بسیاری از چالش‌ها را که توسط دشمنان مطرح می شود، می دهد. یکی از قدیمی ترین چالش های منطقه ای و بین‌المللی، همان مسأله فلسطین است.

وی افزود: علت این مسأله به دلایل مختلف باز می گردد ازجمله جنگ های صلیبی که در فلسطین اتفاق افتاده و یا نوع جغرافیای سیاسی که در این منطقه از جهان دیده می شود؛ جایی که محل اتصال شرق و غرب و ظهور ادیان الهی است. از جهات اقتصادی، سیاسی، نظامی، مذهبی و قومی، مشخص است که چرا دشمن اراضی اشغالی را انتخاب کرده است. این کشور گلوگاه جهان محسوب می شود.

نوبندگانی اظهار اشت: تمامی طراحی های استکبار جهانی و به ویژه صهیونیسم بین الملل و امپریالیسم، بر این اساس است که یک غده سرطانی در فلسطین کاشته و حمایت شود. در دولت های مختلف آمریکا هم مشاهده کردیم که مسأله فلسطین، به نوعی که آنها می خواهند حل شود، همواره در اولویت بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در هر صورت، تغییرات جغرافیای سیاسی پس از جنگ های جهانی هم برای این بود که غربی ها کشورهایی را در منطقه ایجاد کنند که حافظ منافع آنها باشند. انگلستان، سعودی را ایجاد کرد. چنین کشورهایی نظیر عربستان سعودی نمی توانند در مسیر مخالف صهیونیسم حرکت کنند.

وی اظهار داشت: شما دیده اید که سعودیها تاکنون حتی یک تیر هم به سمت صهیونیسم شلیک نکرده است. عربستان سعودی همواره خط مصالحه با صهیونیسم را دنبال کرده است. ریاض همواره به دنبال به سازش کشیدن مبارزه فلسطینیان بوده و هست. لذا باید گفت که رژیم صهیونیستی، رژیمی است که توسط متحدان آن برای حفظ منافع و مصالح غرب، ایجاد شده است.

نوبندگانی تأکید می کند: در این میان، پیروزی انقلاب اسلامی هم بسیار تأثیرگذار تلقی می شود. پرز گفته بود زمانی که انقلاب اسلامی به وجود آمد، زلزله ای آمد که اسرائیل آن را احساس کرد. بنابراین، زمانی که اسرائیل زلزله تشکیل انقلاب اسلامی ایران را احساس کرد، طبیعی است که برای مبارزه با این انقلاب برنامه ریزی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: یکی از شعارهای اصلی صهیونیسم، از نیل تا فرات بوده و هست. این نشان دهنده جغرافیای سیاسی خاورمیانه‌ای صهیونیستهاست. صهیونیستها اینگونه اعلام می کنند که در سطح کنونی متوقف نخواهند شد.

وی در ادامه اظهارات خود افزود: علیرغم جنگ هایی که با رژیم صهیونیستی انجام شد، اما هیچیک از این جنگ ها متوقف کننده این رژیم نبوده است. رژیم صهیونیستی دائما در مسیر پیشرفت نظامی حرکت کرده است. با این حال، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این تهاجم و پیشرفت، جای خود را به انفعال و عقب نشینی داد.

نوبندگانی در ادامه یادآور شد: همه باید بدانند که صهیونیستها چه جنایت هایی را علیه بشریت انجام دادند. چه جنایت هایی در دیر یاسین، کفرقاسم، اردوگاه قانا و همچنین صبرا و شتیلا انجام دادند. همه باید بدانند که عمق این جنایتها و فجایع چه بوده است. منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا جولان گاه نیروهای ترور رژیم صهیونیستی و موساد بود. در تونس، قبرس و مالت و دیگر کشورها مانند سوریه و لبنان، صهیونیستها گروه های ترور تشکیل داده بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین، هیچیک از رهبران و مبارزانی که با آنها مماشات نمی کردند، در امان نبوده و نیستند. سیاست ترور، یکی از سیاست های نهادینه شده توسط رژیم صهیونیستی است. این همان جوهره وجودی صهیونیستهاست.

وی اظهار داشت: تخریب اراضی در سیاست های رژیم صهیونیستی نیز از جایگاه بالایی برخوردار است. امروز می بینید که شهرک سازی ها در سطوح گسترده ادامه دارد. کشیدن دیوارهای حائل نیز از جمله دیگر سیاست های تل آویو است. تمامی این سیاست ها با هدف تثبیت موجودیت رژیم صهیونیستی انجام می شود.

نوبندگانی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: همچنین آواره کردن مردم فلسطین و فشار بر دیگر دولتها برای اعطای تابعیت به آنها از جمله دیگر سیاست های رژیم صهیونیستی است. آنها فشارهای زیادی به لبنان وارد کردند تا اهدافشان محقق شود.

وی در ادامه عنوان کرد: جداسازی نوار غزه و کرانه باختری یکی از اقداماتی بود که رژیم صهیونیستی صورت داد. می توان گفت که متراکم ترین جمعیت جهان در قسمتی از زمین در غزه وجود دارد که هم اکنون تحت محاصره زمینی، هوایی و دریایی است. گذرگاه های مرزی غزه با مصر نیز بسته است.

نوبندگانی ادامه داد: صهیونیستها هرچقدر که بیشتر جلو آمدند، بیشتر دریافتند که انقلاب اسلامی ایران یکی از موانع اصلی در برابر پیروزی آنها در برابر فلسطینیان است. اسرائیل که روزی در منطقه جولان دهی می کرد، پس از ظهور انقلاب اسلامی در صدد تثبیت موجودیت خود برآمد. این جمهوری اسلامی بود که این رژیم را وادار به عقب نشینی کرد. پس از آن مقامات تل آویو مشاهده کردند که جمهوری اسلامی ایران حتی اجازه تثبیت رژیم صهیونیستی را هم نمی دهد.

حسین رویوران، کارشناس مسائل بین الملل نیز در این نشست تأکید کرد: در جنگ جهانی اول زمانی که دولت عثمانی سقوط کرد، در جریان جنگ، بحث وعده بالفور مطرح شد. این نشان می دهد که غرب از تجارب برپایی دولت ها بر اساس تفکر اسلامی وحشت داشته است و با سرنگونی آخرین دولت که به نام اسلام حکومت می کرد، سعی در ایجاد شرایطی برای جلوگیری از بازگشت به چنین نقطه ای داشت.

وی ادامه داد: ایجاد اسرائیل برای یک تقابل تمدنی است؛ یعنی برای جلوگیری از برپایی مجدد اسلام. استعمار غرب در آن زمان به سرکردگی انگلیس، با ایجاد اسرائیل تلاش کرد تا در قلب جهان اسلام از وحدت میان مسلمانان و برپایی یک تمدن اسلامی جدید جلوگیری کند. بنابراین، مهمترین کارکرد اسرائیل جلوگیری از برپایی تمدن اسلامی است.

این تحلیلگر مسائل منطقه اظهار داشت: غربی ها تمامی امکانات از جمله سلاح کلاسیک، نامتعارف هسته ای، بیولوژیک و شیمیایی را در اختیار آن قرار دادند. پیروزی انقلاب اسلامی ایران، یکی از مهمترین کارکردهاش برهم زدن معادله شکست ناپذیری اسرائیل است. پس از امضای کمپ دیوید، تصور غرب بر این بود که کار تمام شد و اسرائیل نیز تثبیت شد.

حسین رویوران در ادامه یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران تمامی طراحی های غربی ها را برهم زد و باری دیگر، اسلام را با یک درک تمدنی از تضادها مطرح کرد. چرا اسرائیل به عنوان بزرگترین تضاد انقلاب اسلامی ایران درآمد؟ مگر در جهان اسلام فقط فلسطین وجود دارد؟ کشمیر، میانمار و ... هم هستند. علت آن است که نگاه انقلاب اسلامی ایران، یک نگاه تمدنی است. انقلاب برای بازگشت اسلام به زندگی و برپایی یک تمدن جدید است.

وی تصریح کرد: درک سیاسی عمیق امام (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) موجب شد تا مسأله فلسطین و مقابله با صهیونیسم در رأس اولویت ها قرار گیرد. اسرائیلی ها انقلاب اسلامی ایران را زلزله ای برای خود می دانند و اینکه این انقلاب یک چالش تمدنی برای آنها محسوب می شود. بسیاری از مقالات که در اسرائیل نوشته شده حول همین محور می چرخد.

حسین رویوران در ادامه تحلیل خود اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی، اسرائیل سعی کرد تا محیط جغرافیایی را برای خود همراه سازد. اسرائیل برای تحقق هدف خود به لبنان حمله کرد و تلاش کرد تا در آنجا برای خود عمقی را تعریف کند. اما اتفاقی که افتاد این بود که یک جنبش مقاومت شکل گرفت که نه تنها موفق شد، اسرائیل را از لبنان بیرون براند، بلکه به بازویی برای مبارزه با این غده سرطانی تبدیل شد.

این تحلیلگر سیاسی گفت: در هر صورت، آنچه که پس از ظهور و بروز انقلاب اسلامی اتفاق افتاد این بود که متحدان رژیم صهیونیستی در راستای مشروعیت بخشی برای اسرائیل در منطقه برآمدند و تلاش کردند تا آن را تثبیت کنند. عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی در منطقه نیز در راستای همین پروژه تعریف می شود.

کد خبر 4438054

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین اربعین ۹۷ عربستان سعودی جمال خاشقجی ایالات متحده آمریکا ترکیه سوریه روسیه رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ فلسطین عراق افغانستان ایران محمد بن سلمان آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۷۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب در دیدار اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است/ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه، با تجلیل از ایستادگی بی‌نظیر نیروهای مقاومت فلسطین و همچنین مردم غزه تاکید کردند: صبر تاریخی مردم غزه در مقابل جنایتها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل غرب انجام می‌شود، یک پدیده عظیم است که حقیقتا به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را علی‌رغم خواست دشمن، به مسئله اول جهان تبدیل کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه کشتار مردم غزه و نسل‌کشی در این منطقه هر انسان صاحب وجدانی را متاثر می‌کند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع حمایت افکار عمومی بین‌المللی و همچنین افکار عمومی جهان اسلام به‌ویژه دنیای عرب از مردم غزه را مهم ارزیابی کردند و گفتند: اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود.

ایشان همچنین یاد شهید «العاروری» از رهبران حماس را که به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، گرامی داشتند و خاطر نشان کردند: این شهید بزرگوار شخصیت برجسته‌ای بود که عاقبتِ مبارکِ شهادت، پاداش خداوند متعال به مجاهدت‌های وی بود.

آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین و به‌خصوص مردم غزه، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه ارائه کرد و گفت: صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیروهای مقاومت در این شش ماه،که ناشی از ایمان راسخ آنان است موجب شده دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد.

رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر اینکه عملیات «طوفان‌الاقصی» اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بُرد و اکنون دشمن صهیونیستی بعد از گذشت شش ماه خسارت‌های سنگینی را متحمل شده و هزاران نفر از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شده‌اند، افزود: جنگ غزه یک جنگ جهانی است و هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیستها است زیرا رأسا هدایت جنگی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد.

وی در پایان خطاب به رهبر انقلاب تاکید کرد: به جنابعالی اطمینان خاطر می‌دهم که به‌رغم همه وحشیگیری‌ها و جنایات و نسل‌کشی که در غزه در جریان است، مردم غزه و نیروهای مقاومت با قدرت ایستاده‌اند و به دشمن صهیونیستی اجازه نخواهند داد ذره‌ای به اهداف خود دست یابد.

دیگر خبرها

  • انفعال سران برخی کشور‌های اسلامی در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است
  • انفعال سران برخی کشورهای اسلامی در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است
  • انفعال و بی‌عملی سران برخی کشورهای اسلامی در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است
  • انفعال برخی کشور‌های اسلامی در عمل به وظایف خود در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است
  • رهبر انقلاب: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده/ ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب: ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب در دیدار اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است/ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است
  • نماینده ایران: اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه نمونه بارز نسل‌کشی است