Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا طباطبایی معاون سیاسی، امنیتی استاندار اصفهان در همایش بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان شرق اصفهان، با اشاره به نشست‌های برگزار شده با انجمن صنفی کشاورزان، اظهار داشت: مسائل و مشکلات کشاورزان شرق اصفهان تاکنون در چند حوزه مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به میزان آب موجود پشت سد، افزود: طبق مصوبه شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود در سال 95، اگر بارش‌ها در اصفهان و به ویژه چهارمحال و بختیاری به اندازه کافی باشد و حجم سد به 350 میلیون متر مکعب برسد، آب جهت کشت دوم جاری خواهد شد.

 معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان تصریح کرد: خسارات وارده محاسبه و حقابه کشاورزان مشخص می‌شود و اقدامات مقتضی جهت پرداخت این خسارت‌ها انجام خواهد شد.

احمد رضوانی فرماندار اصفهان نیز هدف از تشکیل این همایش را بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان شرق اصفهان به ویژه در حوزه آب و کشاورزی و ارائه راه حل‌های پیشنهادی دانست و گفت: علی‌رغم پیگیری‌های خوب صورت گرفته توسط مسئولان ارشد استان و شهرستان و انتظارات برحق کشاورزان، متأسفانه دستگاه‌های اجرایی ذی مدخل به ویژه وزارت نیرو هنوز برنامه‌ریزی جامع و متقنی در این خصوص ارائه نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه کشاورزان شرق اصفهان به دلیل خشکسالی های اخیر از لحاظ اقتصادی دستخوش مشکلات فراوانی شده‌اند، افزود: کشاورزان شرق اصفهان انتظار دارند که وزارت نیرو برنامه‌های جامعی در خصوص کشت پاییزه داشته باشد و در صورت عدم امکان تخصیص آب کشاورزی به آنان، میزان خسارت‌های وارده برآورد و به ایشان که خود حقابه دار نیز هستند، پرداخت شود.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: ظرف چند روز آینده، با تشکیل شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود تصمیمات مقتضی پیرامون توزیع عادلانه آب جهت کشت پاییزه شرق اصفهان اتخاذ خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توزیع عادلانه آب، گفت: توزیع عادلانه آب در قالب یک قانون مطرح شده و مستلزم مدیریتی صحیح است.

وی همچنین به برخی مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

ساسانی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ی اصفهان نیز در این همایش، به پیگیری‌ها و مکاتبات صورت گرفته پیرامون جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز بالادست، تسریع ساماندهی رودخانه و توزیع آب برای کشت پاییزه شرق اصفهان اشاره کرد.

در ادامه این جلسه چند نفر از نمایندگان کشاورزان شرق به بیان مشکلات و درخواست‌های کشاورزان پرداختند و خواستار اجرای مصوبات 9 ماده‌ای شورای عالی آب و رسیدگی به مشکلات کشاورزان شدند.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان شرق اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۷۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در ادامه بازدید‌های میدانی خود از واحد‌های تولیدی، امروز با همراهی جمعی از اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از طرح احداث سردخانه و تولید نشاء توت‌فرنگی و واحد تولیدی رخش تریلر بازدید کرده و از نزدیک پیگیر رفع مسائل و مشکلات تکمیل و توسعه این طرح‌ها شد.

جواد کرمی در حاشیه این بازدید‌ها در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای تحقق شعار سال و حسب تاکیدات مقام عالی استان در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات طرح‌های نیمه‌تمام اقتصادی و حل و فصل آنها، امروز از طرح احداث سردخانه و تولید نشاء توت‌فرنگی و واحد تولیدی رخش تریلر جهت اجرای طرح توسعه واحد بازدید کرده و برای حل مشکلات مربوطه با ارائه راهکار، تصمیماتی اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط جهت اقدام ابلاغ شد.

دیگر خبرها

  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند