Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع خبری ترکیه‌ای در کفت‌و‌گو با رسانه آمریکایی هویت فرد اعزامی ریاض به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول را که با لباس «جمال خاشقچی» از کنسولگری خارج شد، فاش کرد.

شبکه «سی‌ان‌ان» در گزارشی اختصاصی به نقل از یک مقام ارشد ترکیه‌ای، هویت یکی از اعضای تیم 15 نفره اعزامی از ریاض برای قتل «جمال خاشقچی» را منتشر کرد، فردی که بعد از مرگ این روزنامه‌نگار لباس‌هایش را پوشیده و کنسولگری را ترک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مصطفی المدنی» نیروی اعزامی از ریاض که با لباس خاشقچی از کنسولگری خارج شد

این شبکه تصاویر دوربین‌های مدار بسته از «مصطفی المدنی» یکی از اعضای تیم 15 نفره ترور اعزامی ریاض به استانبول ترکیه را منتشر کرده است، کسی که بعد از قتل خاشقچی به منظور گمراه کردن افراد درباره خروج او از کنسولگری، لباس‌های این روزنامه‌نگار را پوشیده و با گریم خود را شبیه به خاشقچی کرده بود.

تیم اعزامی عربستان سعودی دوم اکتبر (10 مهر) در روز قتل «جمال خاشقچی» به کنسولگری ریاض در استانبول رفتند و این روزنامه‌نگار منتقد را کشتند.

این شبکه گزارش داد: «این تصاویر که به صورت اختصاصی در اختیار سی‌ان‌ان قرار گرفته، بخشی از تحقیق‌های دولت ترکیه است و نشان می‌دهد، یک مرد با لباس‌های خاشقچی، یک ریش مصنوعی و عینک از در پشتی کنسولگری خارج می‌شود».

در بخشی از تصاویری که در اختیار این شبکه آمریکایی قرار داده شده، «مصطفی المدنی» چند ساعت بعد از قتل خاشقچی در اطراف مسجد سلطان احمد در استانبول دیده می‌شود.

المدنی پس از خروج از کنسولگری، به همراه فرد دیگری که کیسه ای به دست دارد چند ساعتی در شهر گشت زده، سپس در نزدیکی مسجد سلطان احمد لباس خود را تعویض کرده و لباس‌های خاشقچی را در کیسه قرار می‌دهد. او ساعتی بعد کیسه را داخل سطل زباله انداخته و لبخندزنان به هتل بازمی گردد.

یک مقام ترکیه‌ای خبر داد، المدنی 57 ساله تقریبا هم سن خاشقچی (59 ساله) بود و از نظر قد و وزن بسیار شبیه به این روزنامه‌نگار بوده است.

 این مقام ارشد ترکیه‌ای با تاکید بر اینکه از المدنی به عنوان بدل خاشقچی استفاده شده، افزود: «ارزیابی ما از ششم اکتبر تاکنون تغییری نکرده و ما مرگ خاشقچی را قتل با قصد قبلی می‌دانیم و جسد از کنسولگری خارج شده است».

یک منبع عربستان سعودی از تایید یا رد خبر اعزام مصطفی المدنی به عنوان بدل خاشقچی خودداری کرده اما مدعی شده که کشتن خاشقچی عمدی نبوده است.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، این عضو اعزامی تیم 15 نفره ریاض به استانبول، از دیگر اعضای این تیم 10 سال مسن‌تر بوده است.

او دوم اکتبر به همراه پزشکی قانونی حاضر در تیم اعزامی ریاض، از در اصلی کنسولگری عربستان سعودی در استانبول وارد و چهار ساعت بعد از در پشتی از آن خارج شده بود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رسانه عربستان سعودی قتل مرگ ترکیه عربستان دولت مسجد زباله وزن ترکیه دولت رسانه عربستان سعودی وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۷۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران دردمشق فردا برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از برگزاری مراسم گرامی‌داشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس سرلشکر محمدرضا زاهدی و همراهان در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

بنابر اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه این مراسم با سخنرانی سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور خانواده معظم شهدا، مقامات کشوری و لشکری و آحاد مردم شریف تهران فردا سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰ صبح در حسینیه شهدای بسیج، واقع در بزرگراه بسیج مستضعفین خیابان شهید رحیمی برگزار می‌شود.

گفتنی است، در جنایت حمله موشکی هواپیماهای رژیم صهیونیستی در ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، سرداران رشید مدافع حرم سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی‌رحیمی از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از مستشاران و افسران همراه آنان به نام‌های حسین امان‌اللهی، سید مهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقابابایی و سیدعباس صالحی روزبهانی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

کد خبر 6097994 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • چالش های عربستان و آمریکا برای انعقاد پیمان امنیتی
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • گرامیداشت اربعین شهادت شهدای کنسولگری ایران در دمشق برگزار شد
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • مراسم اربعین شهدای حادثه کنسولگری ایران برگزار شد
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • جزئیات مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق
  • مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق فردا برگزار می‌شود
  • مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران دردمشق فردا برگزار می‌شود
  • داوران ایرانی مسافر ریاض شدند